Toon posts:

[BC3] internet werkt nog niet via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn internet op de andere computer werkt nog steeds niet ik heb het programma winroute lite gedownload en de ip nummers veranderd
maar dan vraagt ie om een host in te vullen op de andere computer (zonder internet) wat is dat precies.
En hoe moet ik me verbinding bij de andere computer tot stand brenge
zet ik de verbinding gewoon op lan verbinding?
Je ziet wel ik ben niet zo`n computer friek help me alsjeblieft.:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 11:43

Bombonella

En als de Bom valt....

Even de uitgebreide gebruiksaanwijzing lezen die bij winroute zit,
of even een zoek doen op got natuurlijk,
vreemd geneog schijnt de halve aardkloot zijn internet te delen en snapt een aanzienlijk percentage van deze helft er de ballen van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:48

Sick Nick

Drop the top!

>:)
Ik zit hier gewoon achter het netwerkje met winroute pro te surfen/downloaden/gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 26 maart 2001 15:34 schreef spils het volgende:
Mijn internet op de andere computer werkt nog steeds niet ik heb het programma winroute lite gedownload en de ip nummers veranderd
maar dan vraagt ie om een host in te vullen op de andere computer (zonder internet) wat is dat precies.
En hoe moet ik me verbinding bij de andere computer tot stand brenge
zet ik de verbinding gewoon op lan verbinding?
maar het probleem is dat ik de handleiding die bij dat programma zit niet kan downloaden
alvast bedankt voor je reactie;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H,

Heb verder niks met client floppy''s of whatever gedaan.

Op de gateway (WinRoute dus):
Heb de proxy-, mail- en DHCP-server uitgezet en de DNS proxy server aangezet. DNS caching o.i.d. aangezet. NAT aanzetten voor de juiste interfaces; weet zo even niet meer waar dat zit. WinRoute engine wel aanzetten :)

Op de clients:
De default gateway wordt IP van gateway, primary DNS server wordt IP van gateway.

Eventueel kun je de DHCP server van WinRoute instellen/aanzetten en op de clients DHCP gebruiken voor configuratie.

CU,
J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar je hebt dus kennelijk een programma nodig om internet te delen zijn er ook nederlanse programma`s ik vind alleen maar engelse programma`s.:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella

Bombonella

En als de Bom valt....

Op maandag 26 maart 2001 22:17 schreef spils het volgende:
maar je hebt dus kennelijk een programma nodig om internet te delen zijn er ook nederlanse programma`s ik vind alleen maar engelse programma`s.:?
Je had Winroute toch al :? of dacht je dat je het zonder ook wel kon en heb je die maar even voor spek&bonen geinstalleerd.
Ja er is iets Nederlands wat je zou kunnen gebruiken,
Windows 98se, Windows2000 Nederlandse versie, daar zit ICS (internet connection sharing) in,
wat ze misschien wel Internet aansluiting delen (IAD >:)) noemen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella

Bombonella

En als de Bom valt....

Op maandag 26 maart 2001 16:03 schreef Jace het volgende:
H,

Heb verder niks met client floppy''s of whatever gedaan.

Op de gateway (WinRoute dus):
Heb de proxy-, mail- en DHCP-server uitgezet en de DNS proxy server aangezet. DNS caching o.i.d. aangezet. NAT aanzetten voor de juiste interfaces; weet zo even niet meer waar dat zit. WinRoute engine wel aanzetten :)

Op de clients:
De default gateway wordt IP van gateway, primary DNS server wordt IP van gateway.

Eventueel kun je de DHCP server van WinRoute instellen/aanzetten en op de clients DHCP gebruiken voor configuratie.

CU,
J
NB hij heeft Winroute Lite, die mist een aantal van je aangegeven functies,
probeer niet nog meer verwarring te stichten bij de toch al verwarde "ik kan mijn internet niet delen, en winroute werkt ook al niet" kneuzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou snap ik nog steeds erg weinig van deze uitleg ik kan niet meer downloaden en mijn internet via netwerk werkt nog steeds niet
en wat is een host nou help alsjeblieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

mensen, al dat pingen is leuk hoor, maar zeg er dan gewoon ff bij dat ie dat in een DOS venstertje moet doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 15:53 schreef Sick_Nick het volgende:
>:)
Ik zit hier gewoon achter het netwerkje met winroute pro te surfen/downloaden/gamen.
me 2 :P

Ok kijk eens na of je bij je netwerkinstellingen wel een gateway (met ip van je server) hebt ingevuld, daar ben ik zelf namelijk ook na een halve dag beunen achter gekomen dat dat moest |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella

Bombonella

En als de Bom valt....

Op dinsdag 27 maart 2001 20:39 schreef spils het volgende:
nou snap ik nog steeds erg weinig van deze uitleg ik kan niet meer downloaden en mijn internet via netwerk werkt nog steeds niet
en wat is een host nou help alsjeblieft
wie is er hier nu niet duidelijk :Z
Begin eens met duidelijk te vertellen wat je allemaal gedaan hebt
(dat het niet werkt heb je al duidelijk gemaakt, aub niet in herhalingen vallen)
en daarbij heb ik antwoord gegeven op je vraag, en daar wil ik nog wel aan toevoegen dat ik je ook adviseer om Microsoft''s ICS te gebruiken, want je hebt al duidelijk gemaakt dat niet bij machte bent om te slagen voor de cursus "Internet delen voor gevorderden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het volgende is er aan de hand ik heb beneden een kabelmodem op een netwerk kaart
en een netwerkkaart voor het netwerk op die computer draait het besturings programma windows 95.

En in de tweede computer zit een netwerk kaart ook voor het netwerk en op de computer zit het besturings systeem windows 98.

Het netwerk werk perfect ik heb al verschillende programma`s gedownload om internet te delen maar ik snap er iedere keer weinig van als ik het heb geinstaleerd
moet je je ip aderes veranderen enzo maar dan gaat het al mis denk ik.
En als ik denk dat ik het voor elkaar heb dan
ga ik naar computer2 maar dan doet ie niks hoe moet ik mijn internet dan op die computer opstarte.

nou ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H,

Je hebt dus:
((Internet)) - [modem] - gateway PC - client PC

De gateway heeft 2 netwerkkaarten en de client 1. Als het goed is zou je op de gateway gewoon moeten kunnen Internetten.

Ik zou eerst beginnen met een verbinding tussen gateway en client, zonder sharing:
gateway:
- netwerkkaart 1: krijgt instellingen via DHCP van de provider
- netwerkkaart 2:
IP = 192.168.0.1 (als je nog nooit gehoord hebt van private IP ranges moet je daar maar wat info over zoeken, de RFC bv.)
subnetmask = 255.255.255.0
default gateway = geen

client:
IP = 192.168.0.10
subnetmask = 255.255.255.0
default gateway = 192.168.0.1 (de gateway dus)
primary DNS server = 192.168.0.1 (ook de gateway)

Als je dit voor mekaar kunt krijgen moet het mogelijk zijn om op de client een ''ping 192.168.0.1'' te doen en dan replies te krijgen. De volgende stap is om WinRoute/ICS te installeren/configureren maar ik zou eerst dit maar eens werkend zien te krijgen. Ook niet vergeten om File & Printer sharing uit te zetten op de gateway en verder geen protocollen installeren behalve TCP/IP.

CU,
J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben al een stukje verder
maar ik snap van dit stukje nog er weinig

Als je dit voor mekaar kunt krijgen moet het mogelijk zijn om op de client een ''ping 192.168.0.1'' te doen en dan replies te krijgen. De volgende stap is om WinRoute/ICS te installeren/configureren maar ik zou eerst dit maar eens werkend zien te krijgen. Ook niet vergeten om File & Printer sharing uit te zetten op de gateway en verder geen protocollen installeren behalve TCP/IP.

1 bij cient moet een ping ofzo doen en dan replies krijgen maar wat moet je daar precies mee doen en hoe vraag je dat op?

2en wat betekend sharing

3 waar moet je je file en printer sharing uitzette in dat nieuwe programma of in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Als je All Aboard gebruikt hoef je alleen in te stellen welke netwerkkaart voor je interne netwerk wordt gebruikt. :)

Daarna werkt ''t gewoon! *D

Hier staat meer info: http://www.internetshare.com/index.htm

Moraal van dit verhaal: wegflikkeren dat wingate, sygate en al die andere ingewikkelde troep! :r

S. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombonella

Bombonella

En als de Bom valt....

Lees dit maar eens door en de wondere wereld van "Internet delen" zal voor je open gaan.

http://onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?query0=winroute+probleem&operator0=0&date=&numhits=100&collection=&theme=got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H,

Hmmm, de onno.dhs.org link van Bombonella doet het even niet...
Op donderdag 29 maart 2001 21:48 schreef spils het volgende:
oke ik ben al een stukje verder maar ik snap van dit stukje nog er weinig
Advies: veel lezen op het Net en niet vergeten dat applicaties een Help-functie hebben.
1 bij cient moet een ping ofzo doen en dan replies krijgen maar wat moet je daar precies mee doen en hoe vraag je dat op?
op de client PC intypen:
ping 192.168.0.1
Dan kun je zien of je een TCP/IP verbinding kunt maken tussen client en gateway.
Je wilt iets zien als:
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=254
en _geen_
Request timed out.
2 en wat betekend sharing
Je kunt in Windows folders/printers sharen/delen via het netwerk en je wilt liever niet dat de rest van de wereld op jouw gateway rond kan snuffelen. :)
3 waar moet je je file en printer sharing uitzette in dat nieuwe programma of in windows?
Twee manieren (voor zover ik weet):
- sharing helemaal uitzetten
- sharing alleen aanzetten op het interne netwerk, dus alleen op de tweede netwerkkaart die _niet_ aan het kabelmodem hangt.

Dit zit ergens in de netwerk properties van Windows en dan bij ''bindings''. Je knoopt daarmee een bepaald protocol aan een netwerkkaart. De kaart die aan het modem hangt wil je eigenlijk alleen TCP/IP laten praten en verder niks. Er zijn websites te vinden die jouw computer/gateway kunnen testen en vertellen of je iets aan hebt staan wat eigenlijk niet de bedoeling is (bv. www.sygate.com).

CU,
J
Pagina: 1