H,
Hmmm, de onno.dhs.org link van Bombonella doet het even niet...
Op donderdag 29 maart 2001 21:48 schreef spils het volgende:
oke ik ben al een stukje verder maar ik snap van dit stukje nog er weinig
Advies: veel lezen op het Net en niet vergeten dat applicaties een Help-functie hebben.
1 bij cient moet een ping ofzo doen en dan replies krijgen maar wat moet je daar precies mee doen en hoe vraag je dat op?
op de client PC intypen:
ping 192.168.0.1
Dan kun je zien of je een TCP/IP verbinding kunt maken tussen client en gateway.
Je wilt iets zien als:
Reply from 192.168.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=254
en _geen_
Request timed out.
2 en wat betekend sharing
Je kunt in Windows folders/printers sharen/delen via het netwerk en je wilt liever niet dat de rest van de wereld op jouw gateway rond kan snuffelen.

3 waar moet je je file en printer sharing uitzette in dat nieuwe programma of in windows?
Twee manieren (voor zover ik weet):
- sharing helemaal uitzetten
- sharing alleen aanzetten op het interne netwerk, dus alleen op de tweede netwerkkaart die _niet_ aan het kabelmodem hangt.
Dit zit ergens in de netwerk properties van Windows en dan bij ''bindings''. Je knoopt daarmee een bepaald protocol aan een netwerkkaart. De kaart die aan het modem hangt wil je eigenlijk alleen TCP/IP laten praten en verder niks. Er zijn websites te vinden die jouw computer/gateway kunnen testen en vertellen of je iets aan hebt staan wat eigenlijk niet de bedoeling is (bv.
www.sygate.com).
CU,
J