Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Thanks smvs, het werkt!Op zaterdag 24 maart 2001 00:16 schreef smvs het volgende:
probeer het eens met netbui. gewoon op alle pc''s installeren. bij mij hielp het.
Verwijderd
Je kan ook de ics functionaliteit van w2k zelf gebruiken heb je geen third party software nodig.
Dat is een extra probleem creeren.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Sygate is zeker niet slecht.
Verwijderd
als ik vervolgens in de configuratie van sygate iets aanpas wat volkomen er niks mee te maken heeft en sygate gaat opnieuw updaten dan krijgt mijn client opeens wel reactie terug. Dit moet ik iedere keer doen nadat ik mijn pc opgestart hebt.
Iemand idee wat het probleem kan zijn?
Nee, niet echt...
Maar heb je sygate zo ingesteld dat ie alles zelf moet detecten ?
Bij mij moet ik aanwijzen over welke NIC ie moet sharen, maar werkt het alleen als ik hem de uitgaande connectie zelf laat detecten.
<edit>
SuB: ik heb al meerdere mensen (waaronder ikzelf, dus niet echt objectief) gezien met onoplosbare(
</edit>
Waarom zou je als iemand een werkende internet-sharing heeft opgezet met Sygate alles weer overhoop halen van fixed naar DHCP door ICS te installeren als het enige wat hij wil is in z''n eigen(!) interne werkgroep de computers in Netwerk omgeving te krijgen?Op zaterdag 24 maart 2001 16:16 schreef SuB het volgende:
leg mij dan eens uit waarom sygate beter zou zijn als ics.
Wat is het nut daarvan?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Het leuke van sygate is dat je alleen maar een sygate server nodig hebt en eigenlijk sygate niet op de clients hoeft te installeren. Daar kwam ik achter toen mijn moeder ging internetten op een comp waar geen sygate op staat nog. Het enige wat moet ingevuld is de gateway en DNS.
Verwijderd
ik bedoel in het algemeen... nou ja ik heb geen probs dus ik blijf het lekker wel gebruiken.Op zaterdag 24 maart 2001 17:20 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Waarom zou je als iemand een werkende internet-sharing heeft opgezet met Sygate alles weer overhoop halen van fixed naar DHCP door ICS te installeren als het enige wat hij wil is in z''n eigen(!) interne werkgroep de computers in Netwerk omgeving te krijgen?
Wat is het nut daarvan?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Bij mij in huis adsl geshared met 7 clients en 1 server mbv sygate en alleen tcp/ip.
Bij win2k computers staat vaak het guest account uit waardoor win9x computers er niet op kunnen.
Gokje, jij hebt je ADSL-modem op je HUB aangesloten?Op vrijdag 23 maart 2001 18:19 schreef steije het volgende:
Ik heb een netwerk van 5 computers. Op de server draait win2k (prof.) + sygate. Op de clients 1x win2k (prof) en verder win98. Iedereen heeft netjes een ip-adres (Static) en internetten werkt. Maar file-sharing via Windows Verkenner werkt niet. Wat kan ik hier aan doen?
p.s. er draait ook nog blackice als firewall en alle interne ip-adressen zijn allowed in de firewall rules...
haha, nee, zo dom ben ik niet hoor.. gewoon op een 2e netwerkkaartOp zondag 25 maart 2001 19:18 schreef Steven_NL het volgende:
[..]
Gokje, jij hebt je ADSL-modem op je HUB aangesloten?