Toon posts:

[BC3] Netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hp 610c op 98se
nou wil ik die onder win2k gebruiken
als ik netwerkprinter toevoeg dan zegt ie ongeldige (98se) drivers voor win2k. Alleen kan ik nu niet het lijstje printers in win2k er voor krijgen waar wel de 610c inzit...

Op hp site zijn geen losse 610c drivers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd met de NT drivers ?(die er wel staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jep, die werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer hetzelfde krijg je als je op win2k prof een printer hebt en je installeert die op een andere pc in het netwerk. Dan zijn er geen drivers voor. Wil je dat wel dan moet je geloof ik de win2k server cd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

hqa

www.driverguide.com al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Levert nix op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien heb je hier wat aan:
Ik heb dat ook gehad. Ik had een printer onder Windows 2000 gedeeld. Als je deze onder Windows 98 wil gebruiken moet je gewoon de drivers voor 98 installeeren op die 98 machine. Dan geef je in de eigenschappen op van die printer dat deze naar de printer op die 2000 machine moet wijzen (bijv. \COMPUTER\HP3409)

Misschien kan het ook anders om?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:41

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met me Hp820CXI. Je moet gewoon op de win98 machine de printer installeren op LPT1. En dan achteraf de instellingen aanpassen. Staat ook wel ergens op www.hp.com ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
neem een HP jetdirect, roelz echt zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:28

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ja, roeleert zwaar en kost minimaal F300. Je moet inderdaad de printer eerst lokaal installeren en daarna de poort aanpassen. Op die manier heb ik drie printers in mijn netwerk aan de praat gekregen, zonder problemen.

Het kan inderdaad ook anders (uit het NT4-tijdperk). Bij het installeren van een printer op een server met NT4/5 kan je aangeven welke OS''sen je wilt ondersteunen. Dit kan je ook achteraf doen; daar heb je dan inderdaad de originele CD voor nodig.

Maar op de client lokaal installeren en daarna de poort wijzigen werkt het beste. Doe dit op m''n werk ook: 7 printers zonder problemen.

Let op: Windows 2000 Server-machines moet je geen printserver laten zijn. (Heb ik gelezen in de MS Knowledge Base toen ik daarmee problemen had.)

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid:
De printer hangt aan 98se
Ik heb dat al geprobeerd, maar Win2k komt dan met allemaal vage dingen over tcp-poorten...wak moet hier precies instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 12:08

T.T.

Sowieso

Heb je wel search gebruikt?? Ik had ook zo''n soort probleem, maar paar minuten search-results lezen loste het op...

misschien heb je wat aan:
[topic=53946]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Dit werkt met veel printers, maar niet met allemaal.

Eerst de printer op de machine zelf waaraan je hem vast wil hebben installeren.

Daarna locaal op de machine waarop je via het netwerk vanaf wil printen installeren.

Daarna de printer weer op de devinitieve plek neerzetten. en op de machine waarmee je vanaf over het netwerk wil printen de poort aanpassen naar een netwerk-printer-share.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, wanneer ik hem een netwerksharepoort toewijs geeft ie wel aan dat ie goed geinstalled is, maar printen HO MAAR..

Onder win98se kan ik het wel op deze manier doen.
Pagina: 1