[BC3] pc NIC + nullmodem <=> nullmodem laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 23:03
Het is de bedoeling van die laptop te verbinden via een nullmodemkabel met een pc. (desnoods met directe kabelverbinding van windows). In de pc zit ook nog een NIC, die uiteraard verbonden is met de rest van het netwerk. Nu zou ik vanaf andere pc''s in het netwerk op die laptop willen connecteren. Heeft iemand hier ervaring mee ?

TIA,
The G8|{eePeR

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
Kan nu toch zo moeilijk zijn, of toch ? :?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
euhh.. heeft die laptop geen usb connectie ofzo? dan kan je simpelweg netwerkding op je usb pleuren en staat ie gewoon bij op''t netwerk.. simpel zat

en zo simpel is wat je vraagt echt niet hoor! je gaat via tcp/ip (of wat dan ook) eerst naar die andere pc, en vanaf die pc moet je dan die lap gaan aanspreken.
Wat is je toepassing precies? wat wil je juist ''connecteren''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
Ik wil dus hebben dat die laptop deel gaat uitmaken van het netwerk. Maw, dat ik er alles op kan doen wat ik ook op de andere kan doen. Een USB-connectie heeft dat ding niet :) Is een T1850, maw, een 386SX-25 :p - ''k Denk dat USB dan zelfs nog niet in een alfa-fase was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
als je je laptop gaat verbinden via seriele of parallel link, ga je die nooit kunnen bereiken alsof ie gewoon aan je netwerk hangt.
netwerk is met ipx of tcp/ip, zo''n kabeltje iets totaals anders.
om een echte netwerklink te krijgen: onmogelijk volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
''t Is niet totaal onmogelijk. ''k Heb daar ooit eens iets voor gevonden op internet, maar dat was nogal een raar iets om te configureren. Iemand nog een idee ? BTW, een protocol is een protocol hé, of je dat nu gebruikt voor het verzenden van data over metaalstaafjes of via een houtblok... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil je op de laptop draaien ?
Linux/Windows...

anders misschien eens een terminalserver proberen (danwel Xwin, danwel WinNT4/5)

geef ik meer slaagkans dan tcp-ip via een seriele kabel (of je moet een soort ppp gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
Windows 3.11 als het even kan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De beste oplossing om een laptop waar geen PCMCIA in kan (en als je er bij voorkeur Win 3.11 op draait neem ik aan dat het een 386 of 486 is) aan het net te knopen, is gebruik te maken van een netwerk-adapter voor de parallelle-poort. Die schroef je op de printer-poort, drivertje laden en presto, doe ik ook met mijn 486SLC 17 MHz laptop. Ze zijn onder andere gemaakt door Xircom (de standaard in deze) en het Israelische bedrijf Silicom (niet de Amerikaanse). BlackBox en Inmac hadden ze voor een prijskaartje rond de f.1000, maar 2e hands zie ik ze wel eens voor aanvaardbare prijzen langskomen. Wel puur 10 Mbps, maar dat is voor zo''n laptop toch geen probleem.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
en blackbox heeft die dingen?
hebbie artikelnummer (mag oud zijn)? effe bekijken die dingen dan toch hoor.. nog nooit van gehoord.. netwerk via parallelle poort. (kan best bestaan, alleen ik nog nooit van gehoord) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
Hmmm, das de bedoeling niet hé. Geen extra hardware :P Alleen een nullmodemkabeltje en desnoods wat software. Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een optie is een inbelserver maken met win/linux (RAS) en daarop via een telefooncentrale inbellen.. :)

of misschien dat zoiets ook werkt via een seriele nullmodem kabel, dat weet ik zo niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja hoor, poohbeer, ze bestaan echt (en sorry, G8KeePeR dat we je topic zo de verkeerde kant opsturen).

Ik heb zelf een Silicom Ethernet-adapter, en heb bij mijn baas vroeger nog een zooitje van die Xircoms gehad voor quick-and-dirty netwerk-aansluitingen (snel installeren van PC''s die gewoonlijk niet aan het net hangen).

In de dikke BlackBox catalogus 1997-1998 heeft BB onder eigen naam de Silicoms (die bestaan uit een basis-eenheid voor Ethernet of TokenRing, met verschillende modules voor de aansluiting naar keuze) :

Ethernet
--------
LE073A-R2 basis-eenheid met RJ-45 module : f.579
LE074A-R2 basis-eenheid met BNC module : f.639
LE075A-R2 basis-eenheid met AUI-module : f.639
LE171 losse RJ-45 module : f.245
LE172 losse BNC module : f.245
LE175 losse AUI module : f.245

TokenRing
---------
LT098AE basis-eenheid met Type 1 module : f.1283
LT099AE basis-eenheid met Type 3 module : f.1283
LT097AE basis-eenheid met beide modules : f.1467
LT198 losse Type 1 module : f.299
LT199 losse Type 3 module : f.299

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
Is er nu echt niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
wel ?

Pagina: 1