Toon posts:

[BC3] ADSL en Hub via crossover/Win98

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn huis heb ik de Alcatel-modem direct met een crossover-kabel aan onze 8-poorts HUB gekoppeld. Op 4 van de 7 lege zijn 4 win98 pc''s aangesloten, ieder met hun eigen ip (mxstream extra).

Het werkt op zich prima, maar minstens 4x per dag valt verbinding weg, en rest niks anders dan de hele boel te resetten.

Wat gaat hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op vrijdag 16 maart 2001 19:27 schreef Spoelzilla het volgende:
In mijn huis heb ik de Alcatel-modem direct met een crossover-kabel aan onze 8-poorts HUB gekoppeld. Op 4 van de 7 lege zijn 4 win98 pc''s aangesloten, ieder met hun eigen ip (mxstream extra).
En kan je mij is zeggen hoe je dit gedaan hebt ? bij mij lukt het van geen kanten.
ik heb oa dit geprobeerd :
adsl modem (alcatel speed touch) via crossover naar de hub (op 1 van de 8 vrije uitgangen (dus NIET op de ''uplink'' !!).
Maar dit lukt mij niet. Als ik de modem rechtstreeks op de pc zet lukt het mij wel. :-(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het anders eens met een router ...
is het ook zo dat als je slechts 1 pc aansluit op de modem dat dan ook je verbinding 4 keer per dag wegvalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 03:38 schreef skeletonman het volgende:

[..]

En kan je mij is zeggen hoe je dit gedaan hebt ? bij mij lukt het van geen kanten.
ik heb oa dit geprobeerd :
adsl modem (alcatel speed touch) via crossover naar de hub (op 1 van de 8 vrije uitgangen (dus NIET op de ''uplink'' !!).
Maar dit lukt mij niet. Als ik de modem rechtstreeks op de pc zet lukt het mij wel. :-(
Als ik jou was zal ik die cross link dan op een normale poort doe, ik de uplinkt wordt hij namelijk al gecrost, dus dan zou je een normale patch kabel moeten gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zondag 15 april 2001 13:05 schreef cyberkiller het volgende:

[..]

Als ik jou was zal ik die cross link dan op een normale poort doe, ik de uplinkt wordt hij namelijk al gecrost, dus dan zou je een normale patch kabel moeten gebruiken!
heb ik allemaal geprobeerd. Mijn pc ''herkent'' blijkbaar de modem niet meer als ik mijn adsl modem in de hub steek.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Pagina: 1