Toon posts:

[BC3] Sitecom wireless network + Kabelinternet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers,

Ik ben (nog) een newbie op het gebied van netwerken, maar ik had toch ff een vraagie:

Als ik de Sitecom wireless home network kit Zou kopen is het dan mogelijk om met dit netwerk tussen een laptop en een pc CHELLO te delen:? Iemand ervaring hiermee :?
En zou het misschien ook mogelijk kunnen zijn dat we dan tegelijkertijd kan worden gesurft:?

B.V.D.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17
Is mogelijk (er zit geloof ik zelfs een (trial) van Sygate4 bij)! Alleen is de snelheid wel hoog genoeg voor kabelinternet :? Ik heb bijv. Chello en dat is 1,5Mbit, ik weet niet of die kaarten dat halen...

• Frank Timmer
Ik zie net dat het 11Mbit is, ideaal, dat setje gaat er bij ons komen na de verhuizing :9!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik lees hier ook dat er Sygate bij zit ja!

maar is het dus mogelijk om met 2 computer tegelijkertijd online te zijn? dus tegelijk dingen doen op internet?

Verwijderd

Als één PC aan de kabelinternet hangt, en met een andere netwerkkaart aan het lokale netwerk (al dan niet draadloos), dan is dit idd mogelijk. Je moet wel ff kijken wat je precies nodig hebt van die draadloze spullen. Die wireless access points die je bv op je hub kan aansluiten, zijn anders behoorlijk aan de prijs.

• Frank Timmer
Ik heb ook nog een vraagje: ik heb momenteel een servertje staan die heeft twee NIC''s, namelijk 1 voor internet en 1 aan de HUB voor het intranet. Nu vraag ik me dus af of ik een Sitecom kaart kan toevoegen in de server, komt die dan gewoon op het netwerk, of niet? De situatie zal dan zo worden, of kan dat niet:
Server:
3COM ISA 10Mbit --> Hub: 192.168.1.9
3COM PCI 10Mbit --> Chello: xxx.xxx.xxx.xxx
Sitecom 11Mbit --> Laptop: 192.168.1.8

Zien alle PC''s elkaar dan nog?

Verwijderd

Welk OS? In NT kan je TCP/IP-routing aanzetten, dan moet het lukken.
Bij andere OSsen moet het ook wel kunnen, maar ik draai nu alleen nog maar NT (in een enkel geval), en 2000 (Professional en Advanced Server).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 22:56 schreef Straatje het volgende:
.....
Die wireless access points die je bv op je hub kan aansluiten, zijn anders behoorlijk aan de prijs.
Heb je dat dan ook nog nodig en zo ja waar dienen deze ''dingen''voor :?:?:?

B.V.D.

Verwijderd

die dingen zijn ervoor om een draadloos netwerk te verbinden met een bedraad netwerk, toch??
Pagina: 1