[BC3] Vechtende Win2k pc''s

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
en daar moet ook "IsDomainMaster" op "FALSE" staan.. suc6 ermee :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Een net zo vervelend als gek probleem:

Ik heb een peer-to-peer netwerkje, 2 pc''s.
Beiden met 3Com 3C905B TX 100mbit kaartjes, via crosskabeltje met elkaar verbonden.
Op beide pc''s draait Win2k SP1.
De ene pc (Celly) fungeert als internetrouter annex werkstation, IP 192.168.0.1, Winroute voor het routeren/DHCP server.
De andere (Duron) als cliënt die z''n IP dus via DHCP krijgt.

Nu krijg ik op de cliënt met regelmaat van de klok meldingen in Event Viewer die er als volgt uitzien:

The master browser has received a server announcement from the computer CELLY that believes that it is the master browser for the domain on transport Nbf_{2CCD1DE8-9ABC-4DD7-8240-5. The master browser is stopping or an election is being forced.

Na deze melding heeft de cliënt geen verbinding meer met de internetbak :(.

Dezelfde situatie treedt op als ik de cliënt een IP (bijv. 192.168.0.2) toewijs.

Weet iemand wat je hieraan kan doen?

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Kijk eens in je register bij:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Browser|Parameters\MaintainServerList - REG_SZ

Zet deze op de waarde "No"

Dan zou hij geen master browser elections meer moeten gaan uitvoeren, want volgens mij gaat het daar fout!

(we hebben met 3 man hier lopen zoeken naar de M$ whitepaper over browsing, speciaal voor jou :+)

Mijn iRacing profiel

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

KMK

Oja en gooi winroute er maar af en gebruik gewoon inet sharing op win2k

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 13:12 schreef collin het volgende:
...(we hebben met 3 man hier lopen zoeken naar de M$ whitepaper over browsing, speciaal voor jou :+)
Wat is GoT toch een fantastisch medium - je zet je probleem uiteen et voila:
er gaat zowaar een speciale taskforce :9~ aan de slag om het op te lossen!
Vooralsnog lijkt het te werken mannen!
Nog geen meldingen gehad van die vreemde MrxSmb.
Bedankt voor de moeite iig.

PS. Kmk: teruggaan naar native Win2k-inetsharing is voor mij geen optie aangezien ik wat poorten naar m''n cliënt moet kunnen forwarden.

• PTR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PTR

Ik denk dat die browser-election niks met de verdwenen verbinding te maken heeft...eerder met de cross verbinding, ik heb zelf het probleem in iets andere vorm tussen w2k-as & winme, ook met een cross kabel, alleen niet regelmatig genoeg om er iets aan te gaan doen...bij mij is gebeurd het bij het opstarten van m''n winme bak, dat de netwerk verbinding niet wil initialiseren. Ik hoef dan enkel op de w2k bak de verbinding te dis- & weer te enablen et voila, ze horen elkaar weer...

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Lees dit stukkie nog es p_t_r:
The master browser has received a server announcement from the computer CELLY that believes that it is the master browser for the domain on transport Nbf_{2CCD1DE8-9ABC-4DD7-8240-5. The master browser is stopping or an election is being forced.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

gewoon internet sharing gebruiken via win2000 van de eerste(192.168.0.1) en de tweede op dhcp zetten werkt mooi hier op een 100Mbits.
}:O

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Ik dacht dat een crosscable helemaal geen 100Mbit was hoor, maar 10, omdat je 4 van de draadjes anders doet........kan me vergissen?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 16:42 schreef KMK het volgende:
Oja en gooi winroute er maar af en gebruik gewoon inet sharing op win2k
Op maandag 19 februari 2001 18:13 schreef xfiles het volgende:
gewoon internet sharing gebruiken via win2000 van de eerste(192.168.0.1) en de tweede op dhcp zetten werkt mooi hier op een 100Mbits.
}:O
Het zou ook leuk zijn om _gewoon_ relevante antwoorden te geven op threads ipv persoonlijke ervaringen te posten die niets met onderwerp te maken hebben...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 00:18 schreef Liam_xi het volgende:
Ik dacht dat een crosscable helemaal geen 100Mbit was hoor, maar 10, omdat je 4 van de draadjes anders doet........kan me vergissen?
Tuurlijk kan dat :)
Je draait er maar 4 om, maar die andere dingen zitten ook nog steeds verbonden, en kunnen dus gebruikt worden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

[behoorlijk offtopic]
Ik heb ook kant-en-klare cross-cables gezien, die maar vier van de acht draadjes aan boord hadden, maar die andere vier WORDEN NIET GEBRUIKT bij (fast)ethernet.
Daarom kun je ook twee verbindingen door een kabel laten lopen (ja, beide op 100Mbps).
[/edit]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heeeej, das ff interesant.
Nu nog ff uitvogelen hoe het pcies zit, wel een vet idee... >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12

Milmoor

Footsteps and pictures.

Pin 1,2,3,6 worden gebruikt voor zowel 10 als 100 Mbit UTP. Pin 4,5 werden vaak gebruikt voor telefonie, dat is ook de reden dat UTP zo''n onlogisch pinbezetting heeft. Gigabit over Cat5 gaat pin 1,2,3,4,5,6,7,8 gebruiken. Pin 4,5,7,8 zijn dus vaak beschikbaar voor een tweede UTP verbinding. Dit is geschikt voor een thuisnetwerkje, voor profesioneel gebruik raadt ik het af (overspraak etc.).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Onderwerp:
Vechtende Win2k pc''s
vorige reply:
Pin 1,2,3,6 worden gebruikt voor zowel 10 als 100 Mbit UTP. Pin 4,5 werden vaak gebruikt voor telefonie, dat is ook de reden dat UTP zo''n onlogisch pinbezetting heeft. Gigabit over Cat5 gaat pin 1,2,3,4,5,6,7,8 gebruiken. Pin 4,5,7,8 zijn dus vaak beschikbaar voor een tweede UTP verbinding. Dit is geschikt voor een thuisnetwerkje, voor profesioneel gebruik raadt ik het af (overspraak etc.).
Het lijkt wel een roddelblad, ze roepen een onderwerp, dan wordt daar even over gesproken en dan komt er iets compleet anders... Alleen is het daar de schrijver die het veranderd, hier zijn het de andere die het hele verhaal op een andere lijn brengen.....

Ik hoop dat z''n probleem nu ten einde is...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1