[BC3] SMC Barricade kapot !

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-10 12:47
Heb ik weer, net twee weken dat ding in huis, wil ie het niet meer doen... Het hub/switch gedeelte doet het perfect, maar hij reageert niet meer als router (pingen naar router werkt ook niet)...:(:(:(
Wat kan ik hier nou mee doen? De site van SMC Europa is uit de lucht...:( Iemand ervaring met garantie afwikkeling van SMC??

Thx,

Martijn

P.S. Ik heb ook nog geprobeert hem te flashen, maar zelfs dan vindt ie geen router...:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

euh, je clients zitten wel in hetzelfde subnet als je router? zal wel, maal goed, is misschien een ideetje :'( wel klote man k heb er ook 1 en ik hoop dat ie het nog lang uithoudt..

Suc6 ermee!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ja, alles is goed ingesteld... Hij werkte namelijk perfect, tot een uurtje of twee geleden... Opeens niks meer wat betreft het routeren... Als hub/switch functioneert ie nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de voeding eruit getrokken en weer erin gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ja, alles al geprobeerd, als router krijg ik hem niet meer aan de gang...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Heb je Internet van UPC?? Dan kan je nl beter eerst ff met de helpdesk bellen (als je meer dan een uur tijd hebt natuurlijk), want misschien ligt je hele wijk er wel uit...
Mijn SMC komt volgende week dus houd de gemeenschap even op de hoogte van de afloop!

Ik zag trouwens dat Acal NL ook die dingen levert en zich voordoet als de "officiele leverancier" (Acal)
Misschien kan je bij hun terecht..??
Succes!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Dacht ik in eerste instantie ook... Dat het aan UPC lag, maar dat was dus niet zo... Internet werkte gewoon (modem direct op m''n NIC werkte)...En als je erover nadenkt kan het daar niet aan liggen... Ook al zou er geen WAN connectie zijn met de router, dan zou ik toch gewoon in moeten kunnen loggen... Pingen lukt ook niet...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Er was hier laatst iemand die een telefoonnummer had van een SMC-persoon hier in NL... Weet iemand dat nummer? Ik kan het namelijk nergens vinden...:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft zo''n ding niet een rs232 poort waarmee je een terminal sessie kan opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, dat was ik. Geen idee waar ik dat nummer gelaten heb. Ik had toen via de UK gebeld. Overigens kan je natuurlijk ook de SMC support in de US bellen... is nu iets van 10cpm geloof ik, dus das goedkoper dan mobiel.

Het nummer voor de Benelux support is overigens +33 141 38 32 32, dat voor de US is +1-800-SMC-4YOU,vanuit hier moet je dan dus +1-880-SMC-4YOU draaien (ofwel 00 1 880 762 4 968).

Ik hoop dat je snel een nieuwe hebt (of een werkende..)

Overigens, de support persoon uit de US die ik sprak wist niet wat ICQ was....

CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43
Je kan naar dat ding ftp
user: root
pass: jouw password (standaard admin)

Moet je ff op het internet de update halen versie 1.90e dacht ik.... zijn 3files 001.bin 002.bin 003.bin

succes

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Lijkt me stug dat ik hem kan ftp-en... Ik kan hem niet eens pingen... Ik zit nu op school, ik zal het in ieder geval proberen, maar ik denk niet dat het veel zal uithalen... Thx anyway...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Nog iets vaags. Als ik hem ping krijg ik niks terug, ook ftp-en naar dat ding werkt dus niet... Maar als ik na een ping in de ARP tabel kijk, dan staat daar wel mooi het IP van de router met het daarbijbehorende MAC adres...:? Dus iets is er mis... Maar wat, ik weet het niet...:( Iemand nog die me kan helpen...? THX !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Thx, kheb het geprobeerd, maar heeft niks uitgehaald helaas... Toen ik hem resette begon ie heel snel te knipperen (dat oranje ledje). Als ik hem DAN pingde kreeg ik een antwoord. Maar inloggen lukte niet...:( Als ik hem dan uitzette en weer aan was het weer hetzelfde liedje... Geen contact mee te krijgen...:'(:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

In deze thread stond dit, misschien heb je er nog wat aan...?
Op woensdag 21 februari 2001 18:35 schreef Marsfinder het volgende:
Als je een reseller zoekt van Barricade router voor particulieren moet je volgens smc nederland bellen met:

ACAL in Eindhoven
040-2502602

Of

ICP in Amersfoort
033-4538800

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn, heb je al contact gehad met SMC?? krijg je een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu dus met hetzelfde probleem, heb hem twee weken, en heb zelfde klachten als Martijn! Switch gedeelte werkt perfect,maar internet en inloggen op de router, vergeet het maar!

Wat heb jij nu gedaan Martijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niemand mij nou helpen? Wie weet er iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Na lang heen en weer bellen (eerst Amerika, toen Engeland, Frankrijk en Italië, en toen een of ander figuur uit NL, en daarna weer naar Frankrijk) heb ik het voor mekaar gekregen dat ik een nieuwe krijg via SMC Europe... Ik krijg maandag een mailtje met de info waar ik hem naartoe moet sturen. Het probleem is namelijk dat ze eigenlijk geen support geven in Europa aan routers uit USA... Moet eigenlijk via leverancier in USA...

Maar ik krijg binnenkort dus een nieuwe....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je me dan vertellen waar ik heen moet bellen, zodat ik meteen de juiste heb?

Mag ook via de mail:

enikkels@gmx.net

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 19:46

Leon

Rise Of The Robots

Op zaterdag 17 maart 2001 18:56 schreef Martijn het volgende:
Na lang heen en weer bellen (eerst Amerika, toen Engeland, Frankrijk en Italië, en toen een of ander figuur uit NL, en daarna weer naar Frankrijk) heb ik het voor mekaar gekregen dat ik een nieuwe krijg via SMC Europe... Ik krijg maandag een mailtje met de info waar ik hem naartoe moet sturen. Het probleem is namelijk dat ze eigenlijk geen support geven in Europa aan routers uit USA... Moet eigenlijk via leverancier in USA...

Maar ik krijg binnenkort dus een nieuwe....:)
Perfect :)!!!! Goed geregeld. Jij zou verkoper moeten worden.. :)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Op zaterdag 17 maart 2001 21:39 schreef Unlockall het volgende:
Kun je me dan vertellen waar ik heen moet bellen, zodat ik meteen de juiste heb?

Mag ook via de mail:

enikkels@gmx.net

Alvast bedankt!
Je kunt het beste effe de Country Manager van NL bellen, die kan je misschien helpen... Ik hoop voor je dat ze het doen, want het is dus niet gebruikelijk...

Succes, het nummer is 033-4557288, die gast heet Erwin Cremers...

edit:
telefoonnummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed ik krijg ik vandaag bericht van Outpost.com dat je ze naar mij kunt opsturen zodat ze vervangen kunnen worden.

Ik ben er ook al goed 2 weken mee bezig maar de support is niet echt om over naar huis te schrijven :(:(

SMC schuift het af op Outpost omdat ze daar gekocht zijn en daar moet ik het dus mee doen.

Ik wacht dus nog op antwoord.
Als je morgen NIETS hebt gehoord van SMC-Europa pak ze dan in en stuur ze naar mij, ik regel wel dat je een nieuwe krijgt !!!
Ik bestel dan gewoon 2 nieuwe .. stuur die op en stuur de 2 oude terug naar Outpost zo gauw ik ze binnen heb.

Klaar .. geen gezeik en jullie ook weer blij hoop ik :):);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Op zondag 18 maart 2001 15:51 schreef bobdebeer het volgende:
Als het goed ik krijg ik vandaag bericht van Outpost.com dat je ze naar mij kunt opsturen zodat ze vervangen kunnen worden.

Ik ben er ook al goed 2 weken mee bezig maar de support is niet echt om over naar huis te schrijven :(:(

SMC schuift het af op Outpost omdat ze daar gekocht zijn en daar moet ik het dus mee doen.

Ik wacht dus nog op antwoord.
Als je morgen NIETS hebt gehoord van SMC-Europa pak ze dan in en stuur ze naar mij, ik regel wel dat je een nieuwe krijgt !!!
Ik bestel dan gewoon 2 nieuwe .. stuur die op en stuur de 2 oude terug naar Outpost zo gauw ik ze binnen heb.

Klaar .. geen gezeik en jullie ook weer blij hoop ik :):);)
Hej Robbert, alles kits? Bedankt voor je reply, ik krijg nu als het goed is een nieuwe van SMC Europe, althans dat hebben ze me toegezegd... In ieder geval nog bedankt voor al je moeite. Ik zie je wel op ICQ ! Cya...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:59

admiral866

The King Personality Disorder

ff een vraagje tussen door:
kan je met de SMC barricade een client als server opzetten?
En heeft de provider dat dan niet door?

Stel je mag geen internet delen van je provider. Met linux kan je dan zo doen dat ze er niet achter komen als ze je scannen.
Maar kan dat hiermee ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah, had je nou maar een UMax UGate 3000 gehad :P

Sorry dat was lame ;)

Nee ik weet niet wat je moet doen?

reply op de vraag hierboven > ja dat kan (iig met de UMax), je kan een WAN port forwarden naar een client (LAN) port, dus bijvoorbeeld een ftp server op client port 21 runnen, en dan instellen dat hij alle packets voor port 21 (WAN) doorstuurt naar client 192.168.0.x port 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert, ik ga het ook eerst proberen te regelen via SMC-Europe. Lukt dit niet dan stuur ik hem terug.

BTW Martijn, wat hebben ze allemaal nodig? Ook aankoopbewijzen en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Op zondag 18 maart 2001 19:04 schreef Unlockall het volgende:
Robert, ik ga het ook eerst proberen te regelen via SMC-Europe. Lukt dit niet dan stuur ik hem terug.

BTW Martijn, wat hebben ze allemaal nodig? Ook aankoopbewijzen en dergelijke?
Nee, is allemaal niet nodig. Ze moeten het typenummer en het serial nummer hebben, das alles... Die gast uit NL zal je wel doorverwijzen of hij zegt meteen dat je het via USA moet regelen, die kan zelf niks doen met RMA''s enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die gast gebeld, en die was toevallig net in Parijs bij technische dienst van SMC. Hij heeft een medewerker daar van het probleem op de gesteld, waarna ik binnen 3 minuten werd teruggebeld door die medewerker. Hiervan moest ik hem meerdere keren resetten via die manier met de compoort. Na enkele keren kon ik inderdaad weer inloggen. Nu werkt die weer perfect. Ik ben benieuwd hoe lang. Mocht het probleem zich weer voordoen dan moest ik maar een email sturen naar de service mederwerker, en dan kreeg ik een RMA nummer.

Over de service heb ik dus nog niets te klagen, dat is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Die van mij is nou ook kapot :(;(
Alleen bij mij werkt het switch gedeelte en het router gedeelte niet :(
Ik heb ook al alles geprobeerd, maar als ik er een netwerkkaart aan hang (maakt niets uit welke) dan brand het lampje van het switch gedeelte niet. Dus ik kan nog eens niet netwerken als ik die router als switch gebruik :(
Nog een klein detail: Als ik de router aanzet dan begint het WAN ledje snel te knipperen en gaat uit na 2 sec. daarna brand er HELEMAAL niets meer op de router.
Als iemand hier geen oplossing weet zal ook ik contact op moeten nemen met de support van SMC :(

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Niemand van de tweakers hier die een eventuele oplossing weet :?:?

Dan moet ik dadelijk denk ik toch maar contact opnemen met SMC :(

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMN!! ik heb dat ding nu ook 2 weken werkte perfect, lekker snel & veilig.
maar nu hield ie er 4 uur geleden mee op.
Ik heb hem 2 weken geleden bij oupost.com besteld. Waar moet ik nou precies dan heen bellen. EN WORDT ALLES VOLLEDIG VERGOED? duz ook het opsturen etc?? iemand al ervaring ergens mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 14:32
Hm, ik was ook van plan er een te kopen, maar ik begin nu toch te twijfelen... Er zijn hier wel veel meldingen van problemen met die SMC Barricades. :(

shir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan al die smc dingen op het moment naar de klote ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ik heb nu al een maand een nieuwe, en die werkt echt PERFECT...:) Nog nooit hoeven te resetten... Met dit ding ben ik toch wel tevreden...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister bij mr-at.nl een linksys 1port router besteld
kost wel 450 piek, maar dan hoef ik niet moeilijk te doen met bestellen in het buitenland enzo
kan hem gewoon uplinken naar m''n switch :)
hoop dat ik hem vandaag of morgen binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb nu die SMC baricade 4 prts. uit amerika. totaal, inc. btw en verzendkosten en zo 405,-

mooi apparaat. hier ff uitgeprobeert, werkt 100% en ook goed.

Ik moet em bij een klant in gaan bouwen. geeft weinig problemen :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1