Toon posts:

[BC3] Dataverkeer loggen met Freesco

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb eindelijk m''n Freesco router werkende 8-)Nu heb ik bij mijn provider (Casema) een datalimiet.

Kan ik in Freesco m''n UP en DOWN dataverkeer in de gaten houden/loggen? Zoniet zijn er nog andere suggesties?

Groetjes,

Johan

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!! Ik krijg nu het aantal packets te zien wat in en uit is gegaan. En waar staat een packet gelijk aan dan?

Johan

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Freesco is toch gewoon linux based?

Probeer eens: cat /proc/net/dev
Daar staat informatie over hoeveel data elk network device ontvangt en verstuurd... misschien heb je er wat aan.

Please do not contact me telepathically.

• axl
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:52

axl

kijk eens bij www.freesco.org naar een pakketje genaamd las (light accounting system) je hebt wel msql nodig. ook te vinden bij freesco. er is zelfs een progje die je dagelijkse dataverkeer in een grafiek zichtbaar maakt

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan, gaan we daar even mee spelen. :d

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 26 februari 2001 20:22 schreef axl het volgende:
er is zelfs een progje die je dagelijkse dataverkeer in een grafiek zichtbaar maakt
En wie zou die nou gemaakt hebben >:)>:)
:):)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[kijk eens bij www.freesco.org naar een pakketje genaamd las (light accounting system) je hebt wel msql nodig. ook te vinden bij freesco. er is zelfs een progje die je dagelijkse dataverkeer in een grafiek zichtbaar maakt
ik zou dit progje ook graag eens uitproberen. Maar het enige dat ik kan vinden is dit
En ik kan de bewuste module nergens downloaden. Het listpkg commando voor Freesco levert ook niets op. :(

Heeft iemand die LAS module al gevonden? Ik zou het graag weten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op maandag 26 februari 2001 20:22 schreef axl het volgende:
kijk eens bij www.freesco.org naar een pakketje genaamd las (light accounting system) je hebt wel msql nodig. ook te vinden bij freesco. er is zelfs een progje die je dagelijkse dataverkeer in een grafiek zichtbaar maakt
Heb jij misschien iets meer info voor me axl??
Dat zou me erg helpen.
Alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Bedankt voor de link sidekick!
Als ik strakkies thuis ben (nog twee uur practicum :() dan ga ik het meteen proberen.

Mijn ervaringen laat ik wel weten!

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 10:58
Routerstat By Jelmervos :)

Kheb een linkie gevonden LINKIE

Zelf krijg ik m niet aan de praat, maar het lijkt erg kewl.

Sidekick out..

edit:
urreltje werkend gemaakt

• BC3 Victim
Ik heb net dat programmetje geinstalleerd, dat verliep vlekkeloos (nadat ik eindelijk uitgevogeld had hoe ik in Linux iets moet kopieeren, ik heb maar niet geprobeerd de flop te mounten ;) ). Jammer is dat als ik routerstat.exe opstart en de adressen invoer ik altijd de mededeling error while downloading data krijg. (was dat ook jouw probleem sidekick?)

Kan iemand me hiermee helpen? Het programma ziet er verder echt vet uit en ik hoop dat ik het aan de praat krijg.

• BC3 Victim
In het veld NIC staat niets ingevuld en ik kan er ook geen keizen. Heeft dat er misschien mee te maken?

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
iptraf is ook wel een leuke
zoek maar ff op www.freescosoft.com

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 20 februari 2002 00:54 schreef mrEarthling het volgende:
iptraf is ook wel een leuke
zoek maar ff op www.freescosoft.com
Woei en weer een ouwe }:O

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Inderdaad ja... sniechoet!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.