Toon posts:

[BC3] Krijg verschillende IP''s van @Home!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan alleen gebeuren als je meerdere ip''s aan hebt geschaft. niet erg toch wel veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kabel hebt, heb je normaal gesproken een vast IP-adres, dacht ik.
Ik had mijn IP opgeschreven (winipcfg in Windows ME), maar een paar dagen later had ik in Windows 2000 ineens een ander IP en ik geloof ook een andere gateway. Ik heb DHCP aan staan, en dus niet zelf mijn IP ingesteld (scheelt dit laatste boottijd, btw :?).
Nu heb ik een paar dagen geleden wat zitten kloten om een directe verbinding met een andere @Homer voor elkaar te krijgen. Had ik handmatig mijn IP, gateway, DNSen enz. ingesteld. De directe verbinding is niet gelukt, maar ik kon internetten via mijn nieuwe en oude IP, en zelfs via de gateway van die andere @Homer (hebben allebei een andere, maar probeerde dit omdat je dezelfde gateway zou moeten hebben voor een directe verbinding), is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 01:08

PCD

Fazer 600

Nope... absoluut niet normaal :(
@Home maakt er een zooootje van met de IP''s sinds ze Multiple IP aanbieden en geven vaak dubbele IP''s uit en husselen de boel gewoon ff lekker door elkaar etc.. je krijgt zelfs niet even een berichtje van @Home dat het is aangepast en dat je hiermee rekening dient te houden, ze doen maar gewoon.
Maarja ze halen niet voor niets de laatste tijd regelmatig de media.
Afgelopen zondag nog een discussie op de radio bij de Tros over de mail server.

je zou eens kunnen kijken op http://members.home.nl/gebruikers/ waar je meer over dit probleem kunt vinden.
(Dat is het url van de @Home gebruikers groep "Troubles@Home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om die verbinding tot stand te krijgen moet je hetvolgende in een command box intypen

route add ***.***.***.*** (ip van die persoon)(spatie)212.120.96.1(spatie) metric (spatie) 1

dus bv je wil een verbinding krijgen/maken met iemand die het ip heeft 212.120.66.194 dan doe je hetvolgende:

route add 212.120.66.194 212.120.96.1 metric 1

let op de spaties.

suc6 ermee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die dit niet weten...

Bij @home heb je absoluut geen vast IP nummer. Ze hebben de tijd voor het loslaten van een IP vrij hoog staan, waardoor het lijkt dat je altijd hetzelfde IP nummer hebt. Maar inprincipe heb je GEEN vast IP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-10 12:47
Op vrijdag 09 februari 2001 00:26 schreef Sylvester het volgende:
Voor alle mensen die dit niet weten...

Bij @home heb je absoluut geen vast IP nummer. Ze hebben de tijd voor het loslaten van een IP vrij hoog staan, waardoor het lijkt dat je altijd hetzelfde IP nummer hebt. Maar inprincipe heb je GEEN vast IP!!!
Helemaal correct... Je zit aan een DHCP server vast, en die geeft jou een IP. De Lease tijd ligt alleen redelijk hoog (bij Chello 169 uur, bij @home weet ik niet), dus LIJKT het alsof je een vast IP hebt... Meestal krijg je na die 169 uur weer gewoon het zelfde IP, maar het kan voorkomen dat je een ander IP krijgt toegewezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat ik ze allebei doorelkaar kan gebruiken, is dat niet raar?
Ik had dat route regeltje ook al geprobeerd...
Wat heb ik eigenlijk precies aan een directe verbinding... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 20:41

duronbug

Step on it.....!

Ik heb gewoon een vast IP van @home gekregen, en heb dus altijd hetzelfde IP. Volgens mij kan iedereen gewoon een vast IP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:44

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

is het niet zo dat als je bijv. een servertje hebt draaien met winroute ofzo en GEEN gebruik maakt van dhcp, maar gewoon ip vast hebt ingesteld je nooit een ander ip kan krijgen?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je vast ip wil hebben, zul je een zakelijk abbo moeten nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 13:47 schreef duronbug het volgende:
Ik heb gewoon een vast IP van @home gekregen, en heb dus altijd hetzelfde IP. Volgens mij kan iedereen gewoon een vast IP instellen.
dit dacht ik dus ook... totdat mun internet het gisteren niet meer deed. d8 bij mezelf, laat ik eens mijn ip instellingen op automatisch zetten en wat denk je???? ik kreeg direct een ander IP adres :( :r ;(:'(

en dit zonder enige waarschuwing vooraf! sja dat gaat weer lekker bij @home!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 februari 2001 11:04 schreef Angry het volgende:
om die verbinding tot stand te krijgen moet je hetvolgende in een command box intypen

route add ***.***.***.*** (ip van die persoon)(spatie)212.120.96.1(spatie) metric (spatie) 1
Dit werkt echter niet altijd :'(. Soms kun je net route''s toevoegen wat je wil, maar kun je de tegenpartij gewoon NIET zien, ook niet met FTP of zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm daar had ik nog niet eerder van gehoord. maar soms kan je elkaar ook gewoon zien, zonder een route uit te voeren. bij mij hier in hengelo kunnen vrienden van me (met kabel) elkaar gewoon pingen, een ftp opzetten en joinen en multiplayer spelen zonder dat ze daar maar iets voor hoeven te doen. vaag ?? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een kameraad en ik zijn al uren, dagen bezig geweest om een peer-to-peer verbinding voor elkaar te krijgen. Helaas zonder resultaat. Wij hebben allebei hetzelfde gateway.
Een andere @home user (met een andere gateway) kom mijn ftp zo bereiken zonder ook maar iets in te stellen (b.v. route add ....) :?

Raar zootje daar bij @home |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 08:23 schreef Sylvester het volgende:
Nou een kameraad en ik zijn al uren, dagen bezig geweest om een peer-to-peer verbinding voor elkaar te krijgen
Weken, Maanden. Jaren?????
>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je onder win2k je dynamisch ip adres zien eigenlijk, winipcfg werkt namelijk niet onder win2k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Ik draai ook met @home. Ik heb DHCP aanstaan, en ik heb al bijna een jaar hetzelfde IP adres en nog nooit problemen gehad!! Ze mogen volgens het usermanual wel de lease loslaten, maar hebben dat bij mij in ieder geval nog nooit gedaan. Ik draai lekker een NT servertje met FTP en dat gaat als een speer!!

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:02
Op donderdag 08 februari 2001 11:04 schreef Angry het volgende:

dus bv je wil een verbinding krijgen/maken met iemand die het ip heeft 212.120.66.194 dan doe je hetvolgende:

route add 212.120.66.194 212.120.96.1 metric 1

let op de spaties.

suc6 ermee!!!
klopt niet
het moet zijn:
route add IPVANANDEREPERSOON IPVANJOUWGATEWAY

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. misschien dat het dan wel werkt.... :? ;)

je hebt misschien een foutje gemaakt.. want ik weet dus niet of 212.120.96.1 ook JOUW gateway is...

dus dan wordt het zo, je wil bv een directe verbinding leggen met 212.120.99.80

route(spatie)add(spatie)212.120.99.80(spatie)(jouw gateway)(spatie)metric(spatie)1

dus
route add 212.120.99.80 212.120.x.x metric 1

je kan via start ---> uitvoeren ---> winipcfg je gateway zien, en die moet je dan invoeren. B-)

Suc6! :7

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 08:58 schreef DeadKennedy het volgende:

[..]

klopt niet
het moet zijn:
route add IPVANANDEREPERSOON IPVANJOUWGATEWAY
idd, maar dat heb ik er zo neer gezet omdat 212.120.96.1 MIJN gateway is.... ik weet niet welke hij heeft. (mijn fout) :y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ken zowel Hiddinkytoys als Sylvester en ik weet dat ze daar WEL hun eigen gateway hebben ingevuld (ik geloof niet dat ze de dezelfde hebben, maar dat weet ik niet 100% zeker)
Die Route toevoegen heeft bij hun niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

ipconfig in dosventer inrammen ?? (tenminste, dat was het volgens mij in NT voorheen)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 09:06 schreef Martijn het volgende:

[..]

Helemaal correct... Je zit aan een DHCP server vast, en die geeft jou een IP. De Lease tijd ligt alleen redelijk hoog (bij Chello 169 uur, bij @home weet ik niet), dus LIJKT het alsof je een vast IP hebt... Meestal krijg je na die 169 uur weer gewoon het zelfde IP, maar het kan voorkomen dat je een ander IP krijgt toegewezen...
Hier in regio gelderland krijg je wel een vast ip hoor. Volgens mij is het regio afhankelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mensen, niemand krijgt bij @home een vast IP-adres. Soms lijkt het wel zo, omdat het soms weken of maanden niet verandert, maar het is echt dynamisch. @home is ook druk bezig om ervoor te zorgen dat mensen die hun IP static hebben ingesteld niet meer op het netwerk kunnen. Dit is nog niet overal in nederland gebeurd, maar wel in steeds meer regio''s.

ff voor de duidelijkheid: je mag niet zeuren als @home je IP-veranderd, omdat er duidelijk in de FAQ staat dat je een dynamic-ip krijgt. Waarom ze dat niet even melden als ze het veranderen? Omdat je daar nix aan hebt. De gemiddelde @home-gebruiker weet niet eens van een ip-adres is! Je hoeft je IP alleen te weten als je dingen wilt doen die officieel niet van @home mogen... (niet dat ik het daar mee eens ben hoor >:))

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom gebruik jeje hostname dan niet??

maar even ter verduidelijking.
Wat mag niet van #home??

vnc??
ssh deamon?

dit mag volgens mij toch echt wel....
naja.
leer gewoon je hostname uit je hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op maandag 23 april 2001 15:08 schreef Nephilium het volgende:
waarom gebruik jeje hostname dan niet??
Dat valt in de praktijk ook tegen... @home is niet zo snel met het aanpassen van de DNS-servers... :(

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1