[BC3] Firewall met Mxstream

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 22:05
Hallo
Ik wil graag weten van mensen die mxstream hebben en een firewall gebruiken, welke firewall het beste werkt met mxstream en hoe deze in te stellen. Ik heb nu sygate personal firewall maar deze werkt geloof ik niet met mxstream of ik heb het niet goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm gewoon aparte ouwe bak pakken en FreeBSD opknalen....dat wordt dan je MXstream Gateway/routerbak..en daarop oook gelijk firewall van FBSD zelf knallen....ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04
SyGate werkt inderdaad niet met MXStream, ik gebruik WinProxy en dat werkt perfect...

Je kan idd misschien beter een Linux achtige server bak neerzetten, maar uit gemakzucht draait mijn server gewoon win98 met winproxy...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik gebruik Tiny personal firewall en deze werkt zonder problemen met Mxstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kms
En kan je winroute ook gebruiken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Op woensdag 07 februari 2001 19:42

Je kan idd misschien beter een Linux achtige server bak neerzetten, maar uit gemakzucht draait mijn server gewoon win98 met winproxy...
........Of gewoon uit onkunde?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte Zonealarm en die werkte aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55

No13

/me was here

Ik ge(mis)bruik winroute samen met zonealarm PRO en nergens problemen mee, (Nou ja, iig nix mis met mijn zooi maar ik heb chello :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kms
Op woensdag 07 februari 2001 21:10 schreef No13 het volgende:
Ik ge(mis)bruik winroute samen met zonealarm PRO en nergens problemen mee, (Nou ja, iig nix mis met mijn zooi maar ik heb chello :( )
Gebruik je winroute lite of pro? Moet je de firewall speciaal instellen voor een VPN verbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04
........Of gewoon uit onkunde?;)
Ik kan zelf geen USB ADSL-modem driver voor Linux programmeren, als je dat onkunde vindt dan heb je gelijk... :)

Er is een of andere Belgische gozer die bezig is voor de Alcatel ADSL USB-modem een Linux driver te maken, maar dat schiet niet op.

En trouwens, waarom zou ik me ermee bezig willen houden. Mijn win98 servertje is al 3 weken permanent online. Als je er niks mee doet is dat Win98 nog best wel stabiel... ;)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Norton Personnal Firewall draaien. Dit is de makkelijkste firewall denk ik. Je hoeft geen aparte regels te maken ofzo, hij doet het meteen. Wat bij ZoneAlarm basic anders was. Als je die installeerd blokkeerd hij gelijk je verbinding. En ik ben er niet achter gekomen hoe ik dit goed kan krijgen.

PS Als er hier iemand is die veel verstand heeft van firewalls en mij wil helpen heb ik hier een brandende vraag: Hoe kan ik met Win2k SP1 ICS gebruiken en tegelijkertijd een firewall laten draaien?? Zonealarm is de beste maar ik krijg hem niet goed ingesteld. Ik heb al een heleboel mailtjes van de helpdesk gekregen van de zonealarm helpdesk. Maar die kunnen mij ook niet echt helpen. (Win2k SP1 ICS wordt nog niet volledig ondersteund volgens mij...)
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Op woensdag 07 februari 2001 20:51 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
Ik gebruikte Zonealarm en die werkte aardig goed.
Ik heb dus op verschillende sites gelezen dat Zonealarm niet goed werkt icm Mxstream!
Volgens mij kan je die info vinden op de ADSL-site van je provider.
* Epitome gebruikt BlackIce van Network Ice! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draait zonealarm met mxstream (mini-netwerkje), as n sonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens bij www.freesco.org en dat vanaf een flop, draait fantastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freesco werkt nog ff niet met VPN verbindingen en het SSG dashboard bij ADSL.

Vanaf deze week gaat het SSG dashboard er uit bij xs4all adsl. Maar of freesco ook VPN kan?? Ik vraag het me af.
Pagina: 1