[BC3] Kabelinternet langzamer door sharing?

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik heb dit weekeinde een klein thuisnetwerkje opgezet, met een 486 DX2/66 + 24MB als server waar W98, WinRoute Pro en PCAnywhere 9.2 op draait.

Ik heb er op dit moment alleen nog mijn eigen computer aan hangen, maar ik heb het idee dat de kabelsnelheid flink vertraagd is.
Newgroups hadden eerst een topsnelheid van 160KB/s, maar nu slechts 80KB/s, en ook het downloaden van internet lijkt een stuk langzamer. ;(

Waar kan dit aan liggen?:?
Is de server te traag, of vergt de software er teveel van?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je moet ff uitzoeken waar de botle-neck (knelpunt) zit. Misschien is het wel die Win98 machine, Win98 op een 66 Mhz machine is niet echt super.
Misschien is je hub niet helemaal 100%, of je netwerk kabels. Gewoon ff wat testen enzo.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hee, ro... Ik denk dat het em in Winroute zit, heb er zelf ook last van, heb als ik direct inplug een dl snelheid van 960 KB/s (ja, kiloByte ja...) en als ik via winroute down haal ik "slechts" 250 KB/s.
Noem het een luxe-probleem, kut is het wel. Probeer sygate eens, anders zal er misschien ook Linux op moeten ;).

de betaler vervuilt

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Is het bij jou wel sneller met Sygate?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nooit geprobeerd, ben redhat 7 maar gaan downen, over een weekje kan ie wel on-line denk ik (inclusief webserver en 2 10mbit verbindingen >:))

de betaler vervuilt

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

W98 op een 486 66mhz kan de bottleneck zijn... Miscshien W95 first edition een keer proberen?
En PcAnywhere is ook al een behoorlijk zware tool die flink het netwerk scant.

Linux is free, when time is no money...but still I try

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Probeer anders es Freesco. Dat is een hele compacte Linux versie die op 1 1,44 MB schijfje past en alleen als Router/Firewall dient. Lekker simpel te installeren, en hij werkt echt perfect!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Op woensdag 07 februari 2001 11:50 schreef jelmervos het volgende:
Probeer anders es Freesco. Dat is een hele compacte Linux versie die op 1 1,44 MB schijfje past en alleen als Router/Firewall dient. Lekker simpel te installeren, en hij werkt echt perfect!
Dan ben ik toch benieuwd of jouw performance door de router hetzelfde gebleven is.

Wij gebruiken ShareTheNet op een 486 dx/66 +16Mb. Werkt goed en leuk eens wat anders te doen dan Microsoft 8-)

Maar ook ik moet constateren dat de performance van de kabel achteruit gegaan is. Wellicht verklaarbaar omdat meer pc''s dezelfde bandbreedte zijn gaan gebruiken.

Linux is free, when time is no money...but still I try

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarschijnlijk niet, ik denk dat de bottleneck zit in de hoge eisen die je windows stellen, die zal dus je internet vertragen. Ik draai zelf met een 486DX2-50 met 8mb RAM en als router freesco. Qua snelheid merk ik er helemaal niks van, zelfs niet als je met 3 computers aan het surfen bent. De bandbreedte wordt gewoon opgevuld als 1 van de 3 computers even stilstaat. (Gebeurt vaker als je denkt)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

waarschijnlijk staat package filtering aan in winroute? (de pro editie heeft dat wel geloof ik) dat maakt het een stuk langzamer en zeker op die configuratie die jij daar aangaf.. als het niet aanstaat, is winroute gewoon een ku...dt proggie, dat geld bijvoorbeeld ook voor wingate (traaaaaaag) probeer eens een leuk proxietje die niet groot is, en niet moeilijk, zorg wel je er een beeeeetje security in heb... altijd makkelijk.

p.s. als je package filtering wilt hebben komt een pentium 2 eerst! met minstens 128 mb derin.

suc6

• BC3 Victim
Weet je wat het is.

Je computer is niet snel genoeg
Ik had een p90 met 8 mb ram en win95, alles was zo traag als de pest heb nu een p90 met 48 meg dat draait tenminste een beetje :P

Dus zet er in iedergeval win 95 op
of gebruik iets van linux ofzo

Appetoe

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op een 486 zou ik een Freesco routertje draaien. Werk hier als een trein. 486sx 8mB ram.

Wel een swapfile op de HD.

Verwijderd

Ik zou winroute wissen.
En als je toevallig win 98 se hebt geinstalleerd kun je ICS inschakelen.
Die is snel. Tenminste ik haal volle snelheden.
Pagina: 1