Toon posts:

[BC3] Heeft FreeSCO een beetje goeie Vuurmuur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderwerp. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Ik gebruik um ook.. en heb er geen problemen me. Denk wel dat hij goed is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 12:46

noshit

IS een prima vuurmuur. Ik zou hem wel op HD installeren als ik jou was. Geeft toch wat meeer mogelijkheden. Je kunt dan via de website van FreeSco extra packages installeren. Hebben ze een eigen intaller voor gemaakt die overigens prima werkt.

FreeSco is trouwens een prima oefening voor als je later op een ''echte'' Linux distributie wilt overstappen. Hoewel een vuurmuur eigenlijk supersimpel moet zijn om het overzicht te houden heeft een normale Linux distro meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 19:39 schreef noshit het volgende:
IS een prima vuurmuur. Ik zou hem wel op HD installeren als ik jou was. Geeft toch wat meeer mogelijkheden. Je kunt dan via de website van FreeSco extra packages installeren. Hebben ze een eigen intaller voor gemaakt die overigens prima werkt.

FreeSco is trouwens een prima oefening voor als je later op een ''echte'' Linux distributie wilt overstappen. Hoewel een vuurmuur eigenlijk supersimpel moet zijn om het overzicht te houden heeft een normale Linux distro meer mogelijkheden.
Klinkt leuk.
Maar ik heb al een linux distro draaien. Alleen die wil door mijn gepruts wel eens kaduk gaan. En dan heb ik geen Internet meer :'(

BTW heeft FreeSco een webserver ingebouwd waar je eigen pagina''s op kunt zetten? Of is die alleen voor het beheer van FreeSco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 12:46

noshit

FreeSco heeft een kleine webserver om de eigen config te kunnen bijwerken via http. Er is geen Apache geinstalleerd. Je kunt die kleine webserver wel gebruiken om ook op het Internet een website bescchikbaar te maken, maar de enige manier om je HTML op de FreeSco bak te krijgen is met een flop. Daar wordt je dus niet echt vrolijk van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja? wat dacht je hiervan:

ik start freesco op met dos opstart diskette maak verbinding in dos met winPC en download zo de rotzooi die in www moet staan

o ja..... of je pleurt de freesco hd ff in je eigen bak O JA

Stap trouwens over op clark connect, mijn volgende stap naar een echte distributie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Heeft een PERFECTE vuurmuur!!! Ga hem maar eens testen op www.grc.com Ik gebruikte ISA server van MS en ik had op deze site altijd nog wel gaten in de beveiliging, maar sinds ik FreeSCO gebruik, kan die site me echt niet meer openbreken :-) En ik mag van intern naar extern wel alles, maar extern naar intern mag er helemaal niks! Perfect gewoon.

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Stap trouwens over op clark connect, mijn volgende stap naar een echte distributie!
Zou ik liever op E-smith overstappen als ik jou was. Dat installeert veel makkelijker vooral als je niet al te standaard netwerkkaarten hebt. Trouwens ook als je die wel hebt is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 13:18 schreef Skywalker het volgende:
Heeft een PERFECTE vuurmuur!!! Ga hem maar eens testen op www.grc.com Ik gebruikte ISA server van MS en ik had op deze site altijd nog wel gaten in de beveiliging, maar sinds ik FreeSCO gebruik, kan die site me echt niet meer openbreken :-) En ik mag van intern naar extern wel alles, maar extern naar intern mag er helemaal niks! Perfect gewoon.
sorry hoor, maar isa server vergelijken met de ''firewall'' van freesco is hetzelfde als win2k vergelijken met het freesco os...

Isa server is helaas geen next next next programma zoals bijna iedereen van ms gewend was, maar als je de skills hebt om isa server te configgen (en dan heb ik het over de doelgroep - netwerkbeheerders/security experts) dan is isa server een verschikkelijk goed programma.

Daarnaast: de test bij GRC stelt absoluut niets voor. het geeft je alleen maar een fals gevoel van veiligheid. je kan dan beter sdesign.com gebruiken, die doet een volledige scan. (note: scan is eenmalig als je een vast ip adres hebt, daarna moet je registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
sdesign.com geeft bij mijn Freesco routertje aan dat er twee UDP poorten open or filterd zijn is dat erg en zo ja hoe kan ik die in Freesco ook op veilig zetten? *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1