Hoi ieder,
Ik heb thuis in voorbereiding op kabel (als Essent nu eens hun best deden
) alvast een FreeSCO routertje gebouwd. M''n win-modem in mijn 98 client begon een beetje brak te raken, dus moest ik maar eens een nieuw kopen. Dus denk ik: extern serieel modempie van dynalink, hang ik die aan de FreeSCO bakkie. Zo gezegd, zo gedaan en het configureren van FreeSCO liep ook goed.. Maar internetten via dat ding gaat zoooooooo traag
... Ik heb dat modem spontaan maar aan m''n 98 pc gehangen en dat liep stukken beter (wat is ''beter'' met een 56k modem??)... Maar de vraag: wat kan dat zijn??
Wat wil je weten?
FreeSCO machine: 486dx 50 met 8 MB ram, draait vanaf flop. netwerkkaart: 3x een 3Com 3c509b (heb nog wat meer netwerkjes). ip nummers lijken me niet nodig, maar alles zit in de 192.168 reeks, dat is goed, dat weet ik allemaal zeker... O, en een dynalink 1456e-r2 (geloof ik) modem.
Win''98 machine: P III 800 met een realtek 10mb netwerkkaart...
Allerlei suggesties voor Winroute en Sygate enzo hoeven niet, dat ga ik toch niet gebruiken. Maar als iemand duidelijk kan onderbouwen waarom ik beter het modem op m''n win 2000 adv. srv. te laten draaien, kan het nog wel eens zijn dat ik dat probeer, maar eigenlijk wil ik gewoon die FreeSCO machine gebruiken..
Help!!
Ik heb thuis in voorbereiding op kabel (als Essent nu eens hun best deden
Wat wil je weten?
FreeSCO machine: 486dx 50 met 8 MB ram, draait vanaf flop. netwerkkaart: 3x een 3Com 3c509b (heb nog wat meer netwerkjes). ip nummers lijken me niet nodig, maar alles zit in de 192.168 reeks, dat is goed, dat weet ik allemaal zeker... O, en een dynalink 1456e-r2 (geloof ik) modem.
Win''98 machine: P III 800 met een realtek 10mb netwerkkaart...
Allerlei suggesties voor Winroute en Sygate enzo hoeven niet, dat ga ik toch niet gebruiken. Maar als iemand duidelijk kan onderbouwen waarom ik beter het modem op m''n win 2000 adv. srv. te laten draaien, kan het nog wel eens zijn dat ik dat probeer, maar eigenlijk wil ik gewoon die FreeSCO machine gebruiken..
Help!!
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...