Ben startende thuisnetwerker. Heb gisteren ADSL geinstalleerd, werkt als een zonnetje. Maar: het ADSL modem vereist andere instellingen van het TCP/IP protocol van de netwerkkaart... weet iemand hoe ik zonder een tweede kaart te installeren mijn thuisnetwerk weer in de lucht kan tillen (totaal 2 computers met een hub ertussen), met de ADSL internet verbinding geshared vanaf de server... ik kom er niet uit
Verwijderd
Ik heb geen verstand van ADSL, maar als je een server wilt met shared internet moet je twee netwerkkaarten in die PC stoppen. Op de ene kaart komt je ADSL lijn binnen (IP address zal wel via DHCP toegewezen worden denk ik), terwijl de andere netwerkkaart de verbinding met je interne netwerk verzorgt (geef deze bijv. IP address 192.168.0.1). Vanaf deze kaart loopt een netwerkkabel naar je hub.
Advies: installeer Linux op je server
Advies: installeer Linux op je server
Volgens mij heb je maar 1 ip en deze is uitgedeeld aan 1 pc. om meerdere pc''s aan te sluiten heb je nog een netwerkkaartnodig om een pc als gateway te laten dienen.
of zit er bij ADSL een router kastje tussen?
of zit er bij ADSL een router kastje tussen?
The Surf's Up... let's Ride...................
Verwijderd
Bij een netwerk van 2 computers hebt je geen hub nodig. Een crosslink kabel is dan een goedkopere oplossing
Zo was mijn netwerk ook. Maar het ADSL modem loopt ook via de netwerkkaart, vandaar de hub (was overigens errug goedkoop, 2e hands).
Punt is; een tweede netwerkkaart betekent ook een tweede kabel dwars door mijn huis; van zolder naar meterkast beneden... heidens karwei... dus als het op te lossen is met één kaart? Helpdesk PI vertelde dat het kon, dat hij alleen ook niet wist hoe...
Punt is; een tweede netwerkkaart betekent ook een tweede kabel dwars door mijn huis; van zolder naar meterkast beneden... heidens karwei... dus als het op te lossen is met één kaart? Helpdesk PI vertelde dat het kon, dat hij alleen ook niet wist hoe...
In de Alcatel ADSL modem die je bij MXstream krijgt zit een router ingbouwd!!!
Voor meer info: http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/netwerkmethub/win_98.html
Voor meer info: http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/netwerkmethub/win_98.html
Het kan niet zonder tweede netwerkkaart. Zonder dat je een mulit-port kaart hebt. Deze zijn waarschijnlijk duurder als de bak die op dit moment hebt. Dus dat wordt een tweede kaart.
Wat je nog zou kunne proberen is Twee kaarten van 1 bak op de Hub aansluiten en dan aan de andere kant van die ene kabel een tweede hub neer te zetten en vandaar zowel naar netwerkkaart als adsl modem te gaan.
Dit kost echter weer een 2e HUB.
Dus tweede kabel met 1 extra Nic is echt het makkelijkste, beste en goedkoopste oplossing.
Wat je nog zou kunne proberen is Twee kaarten van 1 bak op de Hub aansluiten en dan aan de andere kant van die ene kabel een tweede hub neer te zetten en vandaar zowel naar netwerkkaart als adsl modem te gaan.
Dit kost echter weer een 2e HUB.
Dus tweede kabel met 1 extra Nic is echt het makkelijkste, beste en goedkoopste oplossing.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Volgens die weirdos heb je dan nog wel wingate nodig? Waarom eigenlijk als je al een gateway hebt. Dan kun je op elke PC je ADSL thingie als gateway instellen? DNS''jes erbij en klaar is kees..of ben ik weer een beetje kort door de bocht aan het denken? 
edit: Als je dat stuk van wingate leest zie je dat je 2 netwerkkaarten moet gebruiken? Waar heb je dan die hub voor? Volgens mij gooien ze twee methodes door elkaar
edit: Als je dat stuk van wingate leest zie je dat je 2 netwerkkaarten moet gebruiken? Waar heb je dan die hub voor? Volgens mij gooien ze twee methodes door elkaar
You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
En hoe zit het dan als je thuis een BNC netwerk hebt, Ik begin er langzamer hand grijze haren ervan te krijgen. Heb dus ook een ADSL, en twee NIC''s in mijn Pc, alles geconfigureerd zoals ze willen zowel op mijn W2K server als op de clients, netjes NAT op mijn server gezet maar internet sharing
ho maar!

Crosslink?? HUB?? en what about 10base2/BNC?
ho maar!
Crosslink?? HUB?? en what about 10base2/BNC?
Pagina: 1