We hebben van alles geprobeert maar is nog niet gelukt.
We willen kunnen FTP-en, bestanden zenden via ICQ en MSN, netwerkgames spelen en eventueel VPN aanleggen. Heeft iemand DE oplossing
Ja ... je moet je subnetmask veranderen en de default route. Meer info gebruik de search of zoek het op de @homo site op!
Ik weet die instellingen nl. niet en heb ook geen @homo
Ik weet die instellingen nl. niet en heb ook geen @homo
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
http://www.fdzmm.f2s.com/files/dcc-10.zip
Hier kun je een freeware tooltje downloaden dat peer to peer verbindingen kan maken bij Chello gebruikers.
Het is een bat bestand, dus misschien ook aan te passen voor gebruik bij @home. Er zit een redelijk goede uitleg bij.
Hier kun je een freeware tooltje downloaden dat peer to peer verbindingen kan maken bij Chello gebruikers.
Het is een bat bestand, dus misschien ook aan te passen voor gebruik bij @home. Er zit een redelijk goede uitleg bij.
En hier een tooltje dat in elk geval werkt bij @home: http://www.vanderplas-webs.nl/mikiu/main.html
Je moet zijn bij het onderdeel routing. Je moet, als ik me niet vergis, je standaardgateway en het ip-nr. van je vriend opgeven. Je moet het prg. allebei draaien. Zie maar.. het is simpel.
Het moet ook kunnen met ROUTE ADD <ip.nr.> <def. gateway>, maar bij mij wilde dat niet.
Je moet zijn bij het onderdeel routing. Je moet, als ik me niet vergis, je standaardgateway en het ip-nr. van je vriend opgeven. Je moet het prg. allebei draaien. Zie maar.. het is simpel.
Het moet ook kunnen met ROUTE ADD <ip.nr.> <def. gateway>, maar bij mij wilde dat niet.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
[quote]standaardgateway en het ip-nr. van je vriend opgeven. Je moet het prg. allebei draaien. Zie maar.. het is simpel.
[/quote
yep, zo zou het bij bart ook moeten werken (dat zijn ook de commando''s die in het bat bestandje staan waarschijnlijk)
echter, dit werkt bij mij ook niet
volgens bart werken die commando''s alleen als je op dezelfde ''centrale'' of lus zit
[/quote
yep, zo zou het bij bart ook moeten werken (dat zijn ook de commando''s die in het bat bestandje staan waarschijnlijk)
echter, dit werkt bij mij ook niet
volgens bart werken die commando''s alleen als je op dezelfde ''centrale'' of lus zit
De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...
Dat route add [ip.nr] [gateway]
hebben we geprobeert maar dat werkt niet...|:(
Andere oplossing graag
Andere oplossing graag
Gebruik die tool die ik noemde! Daar lukte het me dus wel mee! MIKIU ofzo.Op woensdag 31 januari 2001 23:40 schreef Sylvester het volgende:
Dat route add [gatway] [ip.nr]
Andere oplossing graag
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dat route add [ip.nr] [gateway] werkt hier ook niet, en het progje MIKIU (wat hetzelfde doet?) werkt ook niet...NetBEUI installed, bestanden delen staat aan, juiste IP zooi cp naam gateway, alles gecheckt en nog niks...:-(
Heeft iemand nog tips?
Heeft iemand nog tips?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
kun je samen op zelfde server ut''en? dan zit je niet op zelfde subnet en gaat het niet:(.
ach begin er toch niet aan je upload is zo langzaam dat schiet niet echt op!
Spreek uit ervaring.
Spreek uit ervaring.
start ---> programma''s ---> bureau ass ---> msdosprompt
Bij jouw pc ---> C:\WINDOWS\route add [ip andere pc] [gateway]
Bij andere pc ---> C:\WINDOWS\route add [ip jouw pc] [gateway]
Bij mij werkt dat prima... (@home)
Bij jouw pc ---> C:\WINDOWS\route add [ip andere pc] [gateway]
Bij andere pc ---> C:\WINDOWS\route add [ip jouw pc] [gateway]
Bij mij werkt dat prima... (@home)
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Nieuwe ontwikkelingen: wanneer netmeeting openstaat en ik voer "netstat" in de DOS-prompt uit, dan staat er dat er wel degelijk dat een verbinding ESTABLISHED is met collega-@home user...maar nu alleen nog de juiste tool om die snelheid op te krikken...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ja, een hele goede, niet verder proberenOp zaterdag 14 april 2001 02:56 schreef dsx het volgende:
Dat route add [ip.nr] [gateway] werkt hier ook niet, en het progje MIKIU (wat hetzelfde doet?) werkt ook niet...NetBEUI installed, bestanden delen staat aan, juiste IP zooi cp naam gateway, alles gecheckt en nog niks...:-(

Maarruh, waarom schrijft bolk dan dat het bij hem (haar?) wel werkt?Op dinsdag 17 april 2001 18:40 schreef Arendje het volgende:
[..]
Ja, een hele goede, niet verder proberen@home blockt poort 139 dus hoe wil je in godsnaam ooit bestanden sharen?
Bak die route (die je onderhand al hebt denk ik) download een ftp servertje van tucows.wau.nl en ga zo bestandjes sharen (met 16 kbyte/sec
)
Ik weet niet wat je met ''peer-to-peer'' precies bedoelt, maar als je windows bestands- en printerdeling bedoelt dan kun je het wel vergeten. @home blokkeerd namelijk de poorten die daarvoor gebruikt worden (137, 138, 139)
Het kan wel, maar dan moet je op beide plaatsen een linux machine er tussen zetten en die ''t zaakje via andere poorten laten routen of een Win2k machine en een PPTP verbinding.
Overigens, voor route add:
http://members.home.nl/faqathome/faq/problemen.html#vraag1
is de site van @home gebruikersvereniging, en daar staat ook hoe route add uitgevoerd dient te worden.
MIUKU zou ik zeker NOOIT downloaden en installeren, vertrouw dat ding voor geen meter..
Het kan wel, maar dan moet je op beide plaatsen een linux machine er tussen zetten en die ''t zaakje via andere poorten laten routen of een Win2k machine en een PPTP verbinding.
Overigens, voor route add:
http://members.home.nl/faqathome/faq/problemen.html#vraag1
is de site van @home gebruikersvereniging, en daar staat ook hoe route add uitgevoerd dient te worden.
MIUKU zou ik zeker NOOIT downloaden en installeren, vertrouw dat ding voor geen meter..
ik dank iedereen voor het actieve meedenken, maar er is nog steeds geen antwoord op de vraag: hoe kan het dan dat sommige @home users het wél kunnen? Bij de gebruikersgroep staan er idd aanwijzingen dat het kan en op GoT staan ook beweringen dat het kan!
Via een pptp verbinding of VPN zou het wel moeten kunnen.
Peer to peer is een directe verbinding tussen twee computers, er wordt dus geen gebruik gemaakt van een server.Op donderdag 01 februari 2001 01:24 schreef RopStop het volgende:
Gek vraagje misschien, maar wat is peer to peer?
Pagina: 1