Toon posts:

[BC3] Hoe maak ik een Peer-to-peer tussen @home users?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben van alles geprobeert maar is nog niet gelukt. :'( We willen kunnen FTP-en, bestanden zenden via ICQ en MSN, netwerkgames spelen en eventueel VPN aanleggen. Heeft iemand DE oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 18:19

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja ... je moet je subnetmask veranderen en de default route. Meer info gebruik de search of zoek het op de @homo site op!

Ik weet die instellingen nl. niet en heb ook geen @homo

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

http://www.fdzmm.f2s.com/files/dcc-10.zip

Hier kun je een freeware tooltje downloaden dat peer to peer verbindingen kan maken bij Chello gebruikers.

Het is een bat bestand, dus misschien ook aan te passen voor gebruik bij @home. Er zit een redelijk goede uitleg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
En hier een tooltje dat in elk geval werkt bij @home: http://www.vanderplas-webs.nl/mikiu/main.html

Je moet zijn bij het onderdeel routing. Je moet, als ik me niet vergis, je standaardgateway en het ip-nr. van je vriend opgeven. Je moet het prg. allebei draaien. Zie maar.. het is simpel.

Het moet ook kunnen met ROUTE ADD <ip.nr.> <def. gateway>, maar bij mij wilde dat niet.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• day
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:49

day

It's a beautiful...

[quote]standaardgateway en het ip-nr. van je vriend opgeven. Je moet het prg. allebei draaien. Zie maar.. het is simpel.

Het moet ook kunnen met ROUTE ADD <ip.nr.> <def. gateway>, maar bij mij wilde dat niet.
[/quote

yep, zo zou het bij bart ook moeten werken (dat zijn ook de commando''s die in het bat bestandje staan waarschijnlijk)

echter, dit werkt bij mij ook niet :(

volgens bart werken die commando''s alleen als je op dezelfde ''centrale'' of lus zit

De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat route add [ip.nr] [gateway]
hebben we geprobeert maar dat werkt niet...|:(
Andere oplossing graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Op woensdag 31 januari 2001 23:40 schreef Sylvester het volgende:
Dat route add [gatway] [ip.nr]
hebben we geprobeert maar dat werkt niet...|:(
Andere oplossing graag ;)
Gebruik die tool die ik noemde! Daar lukte het me dus wel mee! MIKIU ofzo.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek vraagje misschien, maar wat is peer to peer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat route add [ip.nr] [gateway] werkt hier ook niet, en het progje MIKIU (wat hetzelfde doet?) werkt ook niet...NetBEUI installed, bestanden delen staat aan, juiste IP zooi cp naam gateway, alles gecheckt en nog niks...:-(

Heeft iemand nog tips?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
kun je samen op zelfde server ut''en? dan zit je niet op zelfde subnet en gaat het niet:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33

MartNL

&nbsp;

ach begin er toch niet aan je upload is zo langzaam dat schiet niet echt op!
Spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

start ---> programma''s ---> bureau ass ---> msdosprompt

Bij jouw pc ---> C:\WINDOWS\route add [ip andere pc] [gateway]

Bij andere pc ---> C:\WINDOWS\route add [ip jouw pc] [gateway]

Bij mij werkt dat prima... (@home)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Nieuwe ontwikkelingen: wanneer netmeeting openstaat en ik voer "netstat" in de DOS-prompt uit, dan staat er dat er wel degelijk dat een verbinding ESTABLISHED is met collega-@home user...maar nu alleen nog de juiste tool om die snelheid op te krikken...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 02:56 schreef dsx het volgende:
Dat route add [ip.nr] [gateway] werkt hier ook niet, en het progje MIKIU (wat hetzelfde doet?) werkt ook niet...NetBEUI installed, bestanden delen staat aan, juiste IP zooi cp naam gateway, alles gecheckt en nog niks...:-(
Ja, een hele goede, niet verder proberen :) @home blockt poort 139 dus hoe wil je in godsnaam ooit bestanden sharen? |:( Bak die route (die je onderhand al hebt denk ik) download een ftp servertje van tucows.wau.nl en ga zo bestandjes sharen (met 16 kbyte/sec :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op dinsdag 17 april 2001 18:40 schreef Arendje het volgende:

[..]

Ja, een hele goede, niet verder proberen :) @home blockt poort 139 dus hoe wil je in godsnaam ooit bestanden sharen? |:( Bak die route (die je onderhand al hebt denk ik) download een ftp servertje van tucows.wau.nl en ga zo bestandjes sharen (met 16 kbyte/sec :r )
Maarruh, waarom schrijft bolk dan dat het bij hem (haar?) wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik weet niet wat je met ''peer-to-peer'' precies bedoelt, maar als je windows bestands- en printerdeling bedoelt dan kun je het wel vergeten. @home blokkeerd namelijk de poorten die daarvoor gebruikt worden (137, 138, 139)

Het kan wel, maar dan moet je op beide plaatsen een linux machine er tussen zetten en die ''t zaakje via andere poorten laten routen of een Win2k machine en een PPTP verbinding.

Overigens, voor route add:
http://members.home.nl/faqathome/faq/problemen.html#vraag1

is de site van @home gebruikersvereniging, en daar staat ook hoe route add uitgevoerd dient te worden.

MIUKU zou ik zeker NOOIT downloaden en installeren, vertrouw dat ding voor geen meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik dank iedereen voor het actieve meedenken, maar er is nog steeds geen antwoord op de vraag: hoe kan het dan dat sommige @home users het wél kunnen? Bij de gebruikersgroep staan er idd aanwijzingen dat het kan en op GoT staan ook beweringen dat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Via een pptp verbinding of VPN zou het wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op donderdag 01 februari 2001 01:24 schreef RopStop het volgende:
Gek vraagje misschien, maar wat is peer to peer?
Peer to peer is een directe verbinding tussen twee computers, er wordt dus geen gebruik gemaakt van een server.

Pagina: 1