Toon posts:

[BC3] Hoe laserprinter aansturen met netwerkkaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Laserjet met een jetdirect kaart.
Omdat ik op de parallele poort al een ander printer heb hangen en nog een netwerkkaartje heb liggen wil ik graag weten hoe ik dit werkend krijg.
Of is het gewoon inpluggen en printen ?
Kan het me bijna niet voorstellen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Slordig natuurlijk dat je even vergeet te vertellen welk operating system je hierbij gebruikt.

Voor de meeste Windows-versies zit een basis-ondersteuning al ingebouwd, je kunt dan simpelweg een nieuwe printer aanmaken, en dan onderweg zeggen dat het geen lokale printer is, maar een print-server, er wordt je dan een lijstje van gevonden HP JetDirect print-servers aangeboden om uit te selecteren. Dit vereist dan wel dat het DLC-protocol is geinstalleerd, op je print-server hoeft niets gedaan te worden tenzij dit protocol expliciet is uitgezet.
Als je alleen TCP/IP op je netwerk gebruikt, dan kun je ook via het menu op je printer de printer een IP-adres meegeven, maar ook dan wijst het zich redelijk vanzelf.
Overigens kun je bij HP nog wat documentatie en fraaie tooltjes ophalen om het allemaal wat soepeler te laten verlopen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Stom ja !
W98SE

Bedankt ik ga het proberen.

Verwijderd

Voor windows 98 heb je HP software nodig, het makkelijkst is het om alleen de poort te installeren, die kan je hier vinden. (voor mensen met NT, deze is alleen voor w9x en ME, de NT versie is hier )

Die installeren en dan kan je een nieuwe poort aanmaken. Installeer de printer eerst alsof ie op LPT1 zit, dus gewoon lokaal. Daarna de properties in van de printer en bij de tab ''details'' een poort toevoegen, HP Standard TCP/IP port. (of HP Standard IPX port als je liever hebt, je kan kiezen bij het installeren.)

Overigens is het wel van belang te weten welke JD kaart je hebt, want niet alle kaarten kunnen zonder meer vanuit Win9x aangesproken worden.

Wat voor printer heb je en wat voor JetDirect? (als je een PCL config page print, of een gewone config page (afhankelijk van de printer) moet je ook de JetDirect info krijgen. Ben ook benieuwd naar de firmware versie. Maar goed, ik ga je zeker printende krijgen met dat ding.
(werk namelijk dagelijks met die dingen)

Overigens kan je ook de Install Network Printer Wizard downloaden, die loodst je stap voor stap door het installeren van de printer. Maar das wel bijna 5MB downloaden, daar zit ook meteen de poort software bij, dat wel. (NT/W2K versie is hier

CC

Verwijderd

P@? Hoe gaat het met printen?

CC

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
weet je ook als ik PCL bestanden print, of ik deze kan koppelen aan LPT?
mijn software vereist dit...
thanks...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1