[BC3] Netwerk probleem WICKED :(

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26
Hier een netwerk probje. Er staan hier 2 pc''s met alle2 een Winbond W89C940 NIC erin. Nu is het zo dat er op alle2 de computer (volgens mij) goed geconfigged is. TCP/IP op de ene computer 192.168.1.1 en op de andere 192.168.1.2 Maar als ik wil pingen geeftie gewoon timeouts. Ook zijn er geen conflicten met de netwerkkaarten. Op 1 computer is IPX geinstalleerd op de andere niet. Netwerkomgeving gaat ook niet.
Het gaat dus bij alle2 de compu''s om Win98 (niet SE)

Audentia

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
**(edit)** sorry frontpage nog niet gelezen .. **(edit)**

maar kijk eens op alle 2 je bakken of je wel je localhost kan pingen
ping 127.0.0.1 dan weet je in iederegeval of je tcpip goed geinstaleerd is ..!!

l.d.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Gebruik je een hub/switch of een twisted utp cable.. :?

Verwijderd

Controleer of je netwerkkaarten geen conflicten hebben en anders moet je je bekabeling checken.

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
Op zaterdag 27 januari 2001 16:05 schreef l.d._ het volgende:
grmplh hoeveel problemen heb jij wel niet ????

**(edit)** ik let te veel op ico''s en die van jou is erug vaak in gebruik !! **(edit)**

maar kijk eens op alle 2 je bakken of je wel je localhost kan pingen

l.d.
Wat ben jij een mongool....:(

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 januari 2001 16:17 schreef Freddynl het volgende:
Gebruik je een hub/switch of een twisted utp cable.. :?
Twisted UTP kabel :?
Twisted Unshielded Twisted Pair kabel :?
UTP is dus altijd al twisted, vandaar de naam,.... waarschijnlijk bedoel je een cross-cable of crossover-cable ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Op zaterdag 27 januari 2001 16:05 schreef l.d._ het volgende:

l.d.
Hmmm ik heb pc 1 met ip adres 192.168.0.1 met subnet mask 255.255.255.0
En pc 2 met ip adres 10.0.0.3 met subnet mask 255.0.0.0. Zitten zamen via een hub aangesloten op een domein. Nu kan ik ze niet pingen maar als ik ping 127.0.0.1 intyp dan krijg ik een reply. Dus ik heb tcp/ip goed geinstalleerd. Wat is er dan mis?? Hub en kabels zijn ok. Netwerk kaarten ook. (komen van een anderd werkend netwerk af)

PLz help!!!

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Exterazzo,
Als je geen hub of switch gebruikt moet, maar toch UTP-kabel moet deze een zogenaamde cross-cable zijn. Gebruik je een gewone UTP kabel dan werkt het niet.

Verwijderd

1. ze ziten zitten in een verschillende ip range. 10.x.x.x en 192.168.0.x
2. ze hebben een verschillende subnetmask.
255.0.0.0 en 255.255.255.0

Of te wel dit werkt nooit! (als je geen router hebt)

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 16:28 schreef Config het volgende:

[..]
Wat ben jij een mongool....:(
Waar slaat deze reactie nou weer op????
Hij probeerd toch te helpen.

Jij zegt tenminste dingen waar ze iets mee kunnen zeker? (nee, ik begin niet te schelden.)

• l.d._
  • Laatst online: 03-08 23:47
Op zaterdag 27 januari 2001 16:41 schreef mozeskriebels het volgende:

Hier heb je je antw al op je probleem al..
meschien als je reden verteld waarom je deze verschillen hebt dat daar een andere oplossing voor is.

**(vezoekje aan config om de originele quote ook ff te verwijderen)**

l.d.

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Op zaterdag 27 januari 2001 16:41 schreef mozeskriebels het volgende:

Hmmm sorry dit was een vage poging tot humor.
Over het pingen van je local host en dat je dan weet dat je tcp ip goed geconfigureerd is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Exterazzo
Op zaterdag 27 januari 2001 16:39 schreef printerman het volgende:
Exterazzo,
Als je geen hub of switch gebruikt moet, maar toch UTP-kabel moet deze een zogenaamde cross-cable zijn. Gebruik je een gewone UTP kabel dan werkt het niet.
Eerst met een hub met gewone kabels. Nix. Toen met crossovercable. NIX

Audentia

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 13:29
1. Branden na het aansluiten van je kabels en het aanzetten van bijde PC''s de lampjes van de netwerkkaart? Zoniet, dan is de kaart of je bekabeling niet goed.

2. Firewall aanstaan misschien? Ben een maand bezig geweest om via ICQ bij iemand een netwerk aan de gang te krijgen... bleek dat ''ie z''n firewall niet uitzette!

• Exterazzo
Op zaterdag 27 januari 2001 17:07 schreef jurri@n het volgende:
1. Branden na het aansluiten van je kabels en het aanzetten van bijde PC''s de lampjes van de netwerkkaart? Zoniet, dan is de kaart of je bekabeling niet goed.

2. Firewall aanstaan misschien? Ben een maand bezig geweest om via ICQ bij iemand een netwerk aan de gang te krijgen... bleek dat ''ie z''n firewall niet uitzette!
1. De lampjes branden zowel met crossover als met gewone UTP kabel.

2. Firewall = Zonealarm, na het opstarten meteen uitgezet.

Audentia

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
ook geen verlopen trail versie van winroute bijvb ? :) ... die blokkeert fijn al het TCP/IP verkeer als tie verlopen is :)

• Exterazzo
Op zaterdag 27 januari 2001 18:49 schreef gekkie het volgende:
ook geen verlopen trail versie van winroute bijvb ? :) ... die blokkeert fijn al het TCP/IP verkeer als tie verlopen is :)
Nie dattik weet

Audentia

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Kijk eens of je met Netbeui meer leven in de brouwerij kunt krijgen? Als je ook daarmee niets kunt vinden in netwerkomgeving, ligt je probleem echt in de fysieke sferen. (kabel/nic''s)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Waarom een ander protocol??
als je IP-gebruikt en je kunt pingen naar elkaar dan werkt het.
Kun je niet pingen en je kunt je local host niet pingen dan is je IP-protocol onjuist geïnstalleerd. Kun je dat wel pingen maar niet elkaar dan is de bekabeling onjuist.

PUNT UIT.

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zondag 28 januari 2001 02:17 schreef mozeskriebels het volgende:
Waarom een ander protocol??
als je IP-gebruikt en je kunt pingen naar elkaar dan werkt het.
Kun je niet pingen en je kunt je local host niet pingen dan is je IP-protocol onjuist geïnstalleerd. Kun je dat wel pingen maar niet elkaar dan is de bekabeling onjuist.

PUNT UIT.
Als alles al geprobeerd is, mogen er best zaken die minder relevant zijn geprobeerd worden. Er kan altijd iets over het hoofd gezien worden. Als één van die ''onzinnige'' pogingen toch iets oplevert, levert dat weer meer informatie op om het oorspronkelijke probleem op te lossen.

Een zeer onwaarschijnlijke oorzaak zou kunnen zijn dat z''n tcp/ip protocol corrupt is geraakt op een of andere manier. Zo zijn er nog meer dingen te verzinnen. Als iets niet werkt en je hebt alles geprobeerd, moet je iets anders verzinnen om te proberen. Er is niks mis met een doublecheck.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het ook de bedoeling om een internetverbinding te delen? zoniet, controleer dan of de subnetmask op beide pc''s hetzelfde zijn (bij voorkeur 255.255.255.0). Houd de IP adressen zoals ze nu zijn (192.168.1.1 & 1.2). Start vervolgens de computer opnieuw op.

De firewall zou ik in ieder geval uit laten.

Als laatste kun je in bijde pc''s een andere netwerkkaart stoppen en kijken of er zich dan problemen voordoen. komen dezelfde problemen voor, controleer dan je kabel. misschien is het wel gebroken. werkt het nu zoals het hoord, probeer dan stap voor stap de winbond kaarten weer te plaatsen. en vervang zonodig de defecte kaart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1