[BC3] WinRoute Pro en Outlook Express

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
Hoi,

Heb een probleempje.
Als ik mijn mail wil versturen met Outlook Express kom ik niet verder dan de helft van het bericht. Hij blijft namelijk gewoon steken op de helft.
Ik zit op PC2, PC1 is de host en draait dus WinRoute Pro.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet iemand hoe dit op te lossen is, thanks.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
SMTP server instellen in Winroute?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Daan
Oke, maar wat als ik nou 3 verschillende POP emailadressen heb?
Welke/wat moet ik dan instellen als SMTP?

• Daan
Oh ok, weer wat geleerd :).
En als je niet bij xs4all zit, kun je die dan toch gebruiken? Lijkt me wel een snelle.. ;).

Verwijderd

Wat heeft outgoing mail nou met incoming mail te maken ? Je hoeft maar één smtp server in te stellen, waarschijnlijk die van je internet provider (bv smtp.xs4all.nl). Je kan winroute inderdaad ook 3, 10 of 100 pop3 accounts laten uitlezen en deliveren bij "interne" users. Dit staat los van outgoing !

Verwijderd

Je kan alleen maar gebruik maken van de SMTP die de profider waarop jij inbeld beheerd.

Dus als je op WOL inbeld kan jij alleen maar mail verzenden op de SMTP van WOL.

Soms zijn er SMTP servers die deze vorm van beveiliging niet hebben, dan is het bevenstaande niet van toepassing maar die kom ik niet vaak tegen.

Zelf heb ik ook WinRoute Pro, en ik heb ook een mailserver lopen en heb geen problemen.

• Daan
Deze SMTP server moet ik lijkt me ook instellen bij me email accounts he? :)

Verwijderd

nee je moet pc1 als smtpserveropgeven als mail server van pc1 en van 2 en dan in je winroute smtp.isp.nl.

Verwijderd

nee je moet pc1 als smtpserveropgeven als mail server van pc1 en van 2 en dan in je winroute smtp.isp.nl.
Begrijp ik niet helemaal.

Ik heb precies hetzelfde probleem, wat Phreak ook heeft, maar misschien snapt hij het allemaal wat beter.

Wat moet ik in Outlook Express op de client instellen en op de server in WinRoute?? Misschien kom ik er dan wel uit. Want als je niet kan mailen, kom je erachter dat het toch :'( met de pet op is hoor.

Verwijderd

Je stelt in Winroute in bij Mail Server:
- Mail Server enabled
- bij relay smytp server vul je de smtp server van je isp in, bijvoorbeeld mail.chello.nl als je bij chello zit

In outlook (express)
- ga naar accounts -> servers
- vul bij smtp server je winroute pc in, kan met ip adres, kan ook met dns naam

KLAAR!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 13:19

Millennium

Bug free !!!

Het invullen van het IP-nummer van ISP SMTP server doet ook wonderen.

194.109.6.51 ipv smtp.xs4all.nl, raar dat pop.xs4all.nl wel gewoon werkt :?

En anders de SMTP server van winroute instellen en gebruiken.

Rampen bak 2004

Verwijderd

nog niemand??

Verwijderd

wie deed dat? Welke topic?

Verwijderd

waar kan ik dan die MTU waarde instellen ??

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:45

dijkmane

biertje ?

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was ''####@raketnet.nl''. Subject ''test'', Account: ''####'', Server: ''172.16.83.1'', Protocol: SMTP, Server Response: ''550 ####@raketnet.nl... Relaying denied'', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

dit krijg ik als ik de smtp server van @home invul in winroute.

specs : wil je niet weten

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Op zondag 21 januari 2001 12:21 schreef nexT het volgende:
bij smtp.isp.nl geeft hij een foutmelding :D

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 18:32 schreef T-Rob het volgende:
Je stelt in Winroute in bij Mail Server:
- Mail Server enabled
- bij relay smytp server vul je de smtp server van je isp in, bijvoorbeeld mail.chello.nl als je bij chello zit

In outlook (express)
- ga naar accounts -> servers
- vul bij smtp server je winroute pc in, kan met ip adres, kan ook met dns naam

KLAAR!
En het wil gewoon nog steeds niet werken hoor echt zwaar *piep*

Verwijderd

Bij winroute hoef je helemaal niks in te stellen! Gewoon alles laten staan zoals het stond. In Outlook Express vul je dan de SMTP server in van je provider, als voorbeeld dus: smtp.isp.nl (deze dus niet invullen!! #@$#$). Die smtp server staat wel ergens tussen de gegevens van je provider (inbelprovider). En dan moet het lukken. Daar hoeft Winroute niks mee te maken te hebben.
Waarom bedenkt iedereen altijd moeilijkere oplossingen dan noodzakelijk?:(

Verwijderd

Waarom bedenkt iedereen altijd moeilijkere oplossingen dan noodzakelijk?
Omdat de makkelijke niet werken :)

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 21:35 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Omdat de makkelijke niet werken :)
Werkt bij mij anders als een tiet. 4 computers waarvan een de smtp server van chello gebruikt, een die van hotmail (volgens mij) en 2 de TU/e exchange server.
Maar waarom zou ik eigenlijk helpen? Ik zie net dat hij een topic heeft gesloten waar ik toch een erg relevante vraag stelde. Werd blijkbaar niet gewaardeerd.
Voor de rest: zoals hierboven beschreven moet het werken.

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 21:44 schreef jeroenbeekman het volgende:
wie deed dat? Welke topic?
Wie deed dat? Wie heeft dit topic gestart? Hij dus.... Welke? Klik maar op m''n naam...
Maar daar gaat het hier niet om, het ging over WinRoute.;)

• dijkmane

dijkmane

biertje ?

Op zondag 06 mei 2001 19:44 schreef dijkmane het volgende:
The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was ''####@raketnet.nl''. Subject ''test'', Account: ''####'', Server: ''172.16.83.1'', Protocol: SMTP, Server Response: ''550 ####@raketnet.nl... Relaying denied'', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

dit krijg ik als ik de smtp server van @home invul in winroute.
zie reply boven

maar ook als ik een andere smtp server invul maakt niet uit van wie het werkt gewoon niet.
ook al verschillende mailproviders geprobeerd. winroute geheel standaard ingesteld. alles werkt, napster, icq, winmx, games, ftp, hotline. het enige dat het niet wil doen is mail versturen, ontvangen gaat prima.
op de server gaat versturen wel, maar dan ga ik dus om winroute heen.

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 17:33 schreef dijkmane het volgende:

[..]

zie reply boven

maar ook als ik een andere smtp server invul maakt niet uit van wie het werkt gewoon niet.
ook al verschillende mailproviders geprobeerd. winroute geheel standaard ingesteld. alles werkt, napster, icq, winmx, games, ftp, hotline. het enige dat het niet wil doen is mail versturen, ontvangen gaat prima.
op de server gaat versturen wel, maar dan ga ik dus om winroute heen.
Heb je al eens geprobeerd om naar verschillende emailadressen te mailen. Anders test het eens bij mij. Welk adres heb je nu getest? Of probeer eens naar je zelf te meelen (ontvangen is geen probleem, dus...).
Welke SMTP server heb je nu precies ingesteld?

• alsoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 10:54
Heb precies het zelfde probleem gehad
het heeft te maken met je MTU waarde
de mijne stond eerst op 1500 kon wel ontvangen maar niet versturen (bleef hangen op 99%) toen MTU verandert naar 1492 op aanwijzingen van http://www.dslreports.com/tweaks
MTU stond toen goed volgens de Tweakable Settings maar bij example Download was die MTU nog te hoog toen verandert naar 1396 en het werkte *D

Corsair 1000D / Intel I9 10900KF @5300 / 32 GB DDR4-3200 / Asus RTX 2070 Super DUAL OC / Corsair CMPSU-1000HX

• alsoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 10:54

Corsair 1000D / Intel I9 10900KF @5300 / 32 GB DDR4-3200 / Asus RTX 2070 Super DUAL OC / Corsair CMPSU-1000HX

• dijkmane

dijkmane

biertje ?

[quote]Op woensdag 09 mei 2001 17:48 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Heb je al eens geprobeerd om naar verschillende emailadressen te mailen.

ja zoveel, ook naar mezelf of mn adres vd zaak.

Anders test het eens bij mij. Welk adres heb je nu getest? Of probeer eens naar je zelf te meelen (ontvangen is geen probleem, dus...).

die van @home met de @home account 212.120.66.206

die van softhome met mijn softhome account 66.54.152.9

die van raketnet met mn raketnet account
212.41.141.7

ik ga dat van die MTU waarde eens proberen, je ziet inderdaad dat ie 99% wegstuurd en laatste beetje niet.

is die waarde nu voor de server of de clients ?

ga morgen ff proberen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 09 mei 2001 23:09 schreef dijkmane het volgende:
is die waarde nu voor de server of de clients ?
Voor je clients.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 09 mei 2001 23:09 schreef dijkmane het volgende:
Op woensdag 09 mei 2001 17:48 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

die van @home met de @home account 212.120.66.206

die van softhome met mijn softhome account 66.54.152.9

die van raketnet met mn raketnet account
212.41.141.7
Je moet bij de SMTP server wel de SMTP server invullen van je provider waar je op dat moment mee inbelt. Dus als je via @home internet, dan moet je (volgens mij) bij ieder account de smtp server van @home invullen.
Toch...?
Pagina: 1