Toon posts:

[BC3] Netwerk met USB to USB netwerkkabel. Goed???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de site van Sitecom mag geloven kan met zo''n PC-link kabel van fl. 90,- 12 MBps halen en heb je een volwaardig netwerk.

Dit lijkt dan op een goedkope en simpele oplossing voor een netwerkverbinding met een laptop.

Mycom zei echter tegen mij dit niet te kennen en vertelde mij dat USB maar tot 2 MBps kan:r

Weet iemand hier meer over:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
http://www.usb.org/faq/ans5.html#q6
http://www.usb.org/faq/ans2.html#q1

beter zoeken voortaan.

samengevat.
usb is 12mbit
met zoon kabel heb je niet een netwerk maar een directe kabelverbinding. klein detail.

I wish I had a cool signature like everybody else

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik had nog niet verder gezocht dan dit forum.

In ieder gaval bedankt voor de linkjes. Heb deze gelezen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk}:O

Je vertelt dat deze oplossing een directe kabelverbinding is en geen netwerk. Maar op de site van Sitecom wordt verteld dat je wel printer en internetverbinding kan delen en zelfs Mulitplayer netwerkspelletjes kan spelen. Klopt dan dat wel:?

Wat ik geen graag wil weten of het in de PRAKTIJK goed werkt. Werkt het bijvoorbeeld ook geen als je al drie andere USB-apparaten heb aangesloten, wordt deze 12 Mbps makkelijk gehaald etc.

http://www.sitecom.com/showproduct.asp?PID=75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inderdaad zowel USB->Ethernet adapters, als USB netwerk-adapters, wat eigenlijk een dubbele USB-> Ethernet adapter is, met ingebouwde crosslinkkabel.

Voor de rest heb je ook nog gewone USB->USB databridge kabels, soort null-modem-idee dus, dus alleen voor filetransfers en niet voor netwerken.

Dit lijkt me ook wel geinig, firewire netwerk!
http://www.unibrain.com/products/ieee-1394/firenet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonite
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 20:48

demonite

the way is up

USB heeft een vrij hoge access time met een grote transfer snelheid..

maw connectie opzetten duurt lang, data er door heen pompen gaat snel.

dus wil je al je divx''n er door heen pleuren, perfect!

gebruik je hem om te internetten / gamen.... waardeloos ! (het werkt wel, maar je haalt geen 12 mbit, lang niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor games HEB je ook geen 12mbit nodig
een beetje fatsoenlijk gecode engine kan met 3k/s ruim uit de voeten...
Alhoewel voor lan-games vaak het allemaal niet zo nauw wordt genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
Op vrijdag 19 januari 2001 14:48 schreef Deleon het volgende:
voor games HEB je ook geen 12mbit nodig
een beetje fatsoenlijk gecode engine kan met 3k/s ruim uit de voeten...
Alhoewel voor lan-games vaak het allemaal niet zo nauw wordt genomen
als je let op half-life ze je dat als je een beetje fatsoenlijke ping wil halen een 5kb/s toch wel minimaal is. maar dan nog is dat geen probleem aangezien 10mb/s = 1.2 MB/s = meeer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 13:59 schreef BBL the 2nd het volgende:
Er zijn inderdaad zowel USB->Ethernet adapters, als USB netwerk-adapters, wat eigenlijk een dubbele USB-> Ethernet adapter is, met ingebouwde crosslinkkabel.
Dat klinkt nou heel goed:9 Dat betekent dus dat wat Sitecom zegt waar is en dat ik em vandaag ga kopen en uitproberen. (Ik mag em toch binnen 14 dagen terugbrengen als het niks wordt;))

Ik zal em uitgebreid testen en benchmarken.(8>

Jullie hoor meer van mij.

Thanxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
En krijg je het aan de praat?
Ik heb hier precies hetzelfde kabeltje.... Maar mijn win2k lust die drivers niet. Ik heb ook al de nieuwe drivers van de site geprobeerd, maar het lukt hem niet om die USB kabel als een netwerkadapter te herkennen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Please Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje laat, maar ik dacht dat er geen posts meer zouden komen. :Z

Ik kreeg hem wel aan de praat (Win98Se).
In de handleiding van Sitecom stond dat ie max 5 Mbps kon halen, dat vind ik bar weinig, t.o.v. de 12 Mbps die op de site stond.:(

Die snelheid werd tijdens het verplaatsen van grote bestanden wel ongeveer gehaald.

Ik heb em maar teruggebracht en op Pc-dumpdag voor ± fl. 165 een 100/10 Mbit setje gekocht (met PCMCIA) van Twister.

Veel beter:9. Internet delen (met ICS) lukte mij niet. Uiteindelijk gedeeld met Sygate.:)
Pagina: 1