[BC3] Internet delen met SMC Barricade: SUPER

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:12
Heb zojuist mijn SMC Barricade Router ontvangen uit Amerika.
Met deze hub/switch kun je kabel/modem/adsl internet delen met 4 computers. Of het ADSL ook in Nederland, daarover zijn de meningen verdeeld.

Met kabel werkt het perfect (voor zover ik dat kan beoordelen na 10 minuten).
Ik heb het apparaat bested bij outpost.com.
Ik betaalde USD 113 en USD 23 verzendkosten.
In Nederland moest ik aan de bezorger (Airborne Express) nog 86 gulden betalen ivm BTW en 25 gulden handling kosten. :(
Totale kosten dus uiteindelijk circa 425 gulden.

Leuk is dat dit apparaat ook een printerserver heeft zodat je printer delen nu ook makkelijk gaat. Deed ik voorheen met W98 maar dat gaf soms wel kuren. :Z Hoop dat dat nu voorbij is.

Als het goed is kan ik nu ook permanent een webserver draaien en toch internetten. Dat moet ik ook nog uitproberen.

Wilde jullie mijn eerste ervaringen niet onthouden. :)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Ik heb hem daar ook besteld, alleen wordt ie voor mij (en wat anderen, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/105703) door iemand in USA als "gift" verstuurd...:) Dus waarschijnlijk hoef ik niet die 86 + 25 gulden te dokken, alleen porto....:P

Verwijderd

Heb begrepen dat MX Stream met de dubbele inlog nog voor problemen zorgt met deze router maar kreeg een e-mail van Planet dat waarschijnlijk met ingang van het volgende kwartaal de dubbele inlog komt te vervallen en dan ben ik de eerste die de SMC bestelt :)) wellicht is ie dan ook gewoon in Nederland te koop .. als iemand een adres heeft ??

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 19 januari 2001 12:47 schreef yiry het volgende:
Heb begrepen dat MX Stream met de dubbele inlog nog voor problemen zorgt met deze router maar kreeg een e-mail van Planet dat waarschijnlijk met ingang van het volgende kwartaal de dubbele inlog komt te vervallen en dan ben ik de eerste die de SMC bestelt :)) wellicht is ie dan ook gewoon in Nederland te koop .. als iemand een adres heeft ??
Acal nederland verkoopt ze. 040 2502602
iets van 500,- :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Nou.. ik wil dus ook zo''n ding bestellen :9

Zijn er al inmiddels al meer mensen die hem gekregen hebben? Hoe zijn de ervaringen?

Wat heeft het geintje nou in totaal gekost?

Bij Outpost is hij inmiddels wel duurder geworden :( $114.95

• Martijn
Je bent net te laat, ik heb vorige week er 4 besteld via iemand in USA... Alle 4 voor mede-tweakers....:) Ik heb er al één...>:)

• R2
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Als iemand dat ding nou eens wil testen met ADSL (mxstream/planet) dan weet ik of ik ook zo''n ding kan bestellen. Het moet met ADSL werken, maar de meeste werken niet met Mxstream en daar baal ik van :(

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Ik ben er ook erg blij mee, heb hem gelukkig nog voor $100 bij Outpost kunnen krijgen.

Verwijderd

Werkt ICQ ook goed met die SMC. En hoe zit het met online Gamen?

• Martijn
ICQ en online gamen werkt allemaal perfect...:)

• 8-Track

8-Track

Het is mij alleen nog niet gelukt ICQ File Transfer op alle PC''s werkend te krijgen...

1 lukt wel...

(iemand nog ideeen daarover?)Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/guus/program.gif

• Martijn
Bij mij is dat gelukt door poort 5190 door te lussen, en 5000-5500 te triggeren op 5190...:) Bij ICQ moet je dan effe instellen dat ie files zend en ontvangt over 5000-5500...

Verwijderd

ICQ 2000 gebruikt poort 1091 om in te loggen. Ik heb die setup ook, maar dat kan maar met 1 machine werken. De 2de die inlogt zorgt er dan voor dat het voor nummer 1 niet meer werkt voor filetransfers, omdat die poorten nu naar nummer 2 geredirect worden.

Ook ik zoek een oplossing voor meerdere mensen en de 10 poorten die je vast kan doorsturen zijn niet echt genoeg

CC

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 20:50 schreef 8-Track het volgende:
Ik ben er ook erg blij mee, heb hem gelukkig nog voor $100 bij Outpost kunnen krijgen.
- Wat heeft het nou in totaal gekost in Guldens, inclusief alles?

• 8-Track

8-Track

Edit: ff wat gedetaileerder:

$100 dollar + BTW + verzendkosten (groepsinkoopje met drie personen) = fl.325

Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/ruinkai/leapfroga.gif

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

alles bij elkaar kostte het mij zo''n 425 piek.

Bij mij werkt alles perfect!!! dikke aanrader!!! Ik kan alles naar buiten, zlefs reflection naar linux, en ik heb een 6tal poorten gemapt, werkt als een tiet!
Volgens mij gaat het niet werken met ADSL vorlopig.. :( ik heb dan ook chello :)

Mijn iRacing profiel

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Op woensdag 07 februari 2001 22:55 schreef 8-Track het volgende:
fl. 325
?? jij hebt zeker geen invoerrechten betaald ofzo?

Mijn iRacing profiel

• Martijn
Bij mij 325, ik hoefde dan ook geen invoerrechten te betalen...:)

Verwijderd

3x$100=$300 (3 Barricades)
1x$36=$36 (verzendkosten)
1xf190=f190 (invoerrechten en zo)
------------ /3
f325 de man.Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/spin2.gif

CC
[edit] uitleg bedragen

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 23:00 schreef chuckychesthair het volgende:
3x$100=$300 (3 Barricades)
1x$36=$36 (verzendkosten)
1xf190=f190 (invoerrechten en zo)
------------ /3
f325 de man.[afbeelding]

CC
[edit] uitleg bedragen
Waar had jij ze besteld ??

Verwijderd

Dus met deze router kan je op meerdere pc''s tegelijkertijd, internetten, online gamen, icq''en, messengeren, napsterren enz.??
En zonder dat ik gezeik krijg met @home?? (geen netwerken toegestaan)

Verwijderd

komt van Outpost.com toen ze dus nog $100 waren
CC

Verwijderd

Ja je kan eventueel het MAC-adres van de @Home netwerkkaart ''klonen'' op de Barricade.

Ik heb hem ook en hij bevalt me uitstekend! Let wel op dat je direct de nieuwste firmware download en installeert! Ook moet je een EURO-netkabel ff kopen.

Hij is goedkoper dan een kleine pc in aanschaf en verbruik!

• 8-Track

8-Track

En zonder dat ik gezeik krijg met @home?? (geen netwerken toegestaan)
@home kan in principe niet zien dat jij een router hebt geïnstalleerd en dat jij een netwerk draait.

Toegestaan is het niet... Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/sm/really.gif

Verwijderd

Nou, we hebben er 3 besteld bij Outpost ($114.95) hier komt $36 (dacht ik) verzendkosten bij. Bij elkaar iets van 360 piek per stuk inclusief btw.

Ik kan bijna niet wachten...b :P

[edit: typevoutje :) ]

• Martijn
Reken maar op wat duurder... De invoer is namelijk 12,8% + 19%BTW en dat komt in jouw geval op ongeveer 90 piek per stuk... Uiteindelijk zit je dan net iets onder de 400 piek voor zo''n router...

Verwijderd

Op computer apparatuur hoef je geen doanerechten te betalen, alleen 19% btw. Die 12,8 % die je noemt geldt voor kleding. Zie deze site van de belastingdienst.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ff een ouwe topic omhoog halen.

Ik heb nu een servertje staan met Winroute erop. Die deelt internet voor 4 clients. Gaat dat met die Barricade nou veel makkelijker?

In Winroute moet je poorten mappen voor ICQ-file-transfers, Napster uploads e.d. Hoe moet dat bij die Barricade of is dat niet nodig?

• Artcore
  • Niet online
En heb ik die Chello netwerkkaart die nu in de server zit nog nodig?

• Artcore
  • Niet online
Iemand misschien?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Die SMC kan het macadres van je chello kaart klonen, maar dat is tegenwoordig meestal niet nodig.

Verder kun je er ook poortmappings mee aanmaken.
Het werkt precies als winroute, maar dan makkelijker. (Wel minder mogelijkheden)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ha!!
Kik heb zo''n router in NL gevonden!! Kijk maar eens op http://conrep.homestead.com !!
Heb de offerte aangevraagd dus...

Heb de offerte binnen! kan wel janken!!
fl 470,05 (excl!!!)
slik

Het is een ==>> Netgear RP114GE <<==
Ga maar weer verder zoeken...
greatings
Noud

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1