Enne.. hoe tekkel je dit met een linux servertje?
Ging KPN niet een van die MXStream inlogschermpjes afschaffen?
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Hij werkt, als het goed is, voor alle providers.
Onder Linux gaat dit denk ik niet werken, je zult even contact op moeten nemen met de maker via adsl.xs4all. Zijn email adres is bootflop@xs4all.nl, hij heeft alleen niet expliciet aangegeven prijs te stellen op meel. Maar je kunt het natuurlijk proberen.
KPN gaat inderdaad dat inlogscherm verwijderen, het is echter, bij mijn weten, nog niet bekend wanneer. Dus voorlopig is dit wel een handig alternatief!
Onder Linux gaat dit denk ik niet werken, je zult even contact op moeten nemen met de maker via adsl.xs4all. Zijn email adres is bootflop@xs4all.nl, hij heeft alleen niet expliciet aangegeven prijs te stellen op meel. Maar je kunt het natuurlijk proberen.
KPN gaat inderdaad dat inlogscherm verwijderen, het is echter, bij mijn weten, nog niet bekend wanneer. Dus voorlopig is dit wel een handig alternatief!
Verwijderd
Dat was inderdaad een idee, maar wanneer dat in de praktijk uitgevoerd gaat wordenOp vrijdag 01 december 2000 14:06 schreef curry het volgende:
Ging KPN niet een van die MXStream inlogschermpjes afschaffen?
Byteripper.
Verwijderd
das dus nie tof he..
3 voudig inloggen geeft altijd enige vertraging.. nu is wel zo dat 99,9% van de tijd de server omhoog is maar ik vind het geen prettig idee..
3 voudig inloggen geeft altijd enige vertraging.. nu is wel zo dat 99,9% van de tijd de server omhoog is maar ik vind het geen prettig idee..
Ik heb al 1 inlogscherm minder! Heb het tooltje niet nodig gehad. Hoef nu maar 2 keer in te loggen. 1x MXStream en 1x ISP 
Ik zit overigens bij Euronet.
Ik zit overigens bij Euronet.
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
XS4all beweert idd dat MX-stream binnenkort afstapt van C-Nat, maar KPN ontkent dat dat op korte termijn gebeurt
Dit stond in de nieuwsgroep xs4all.adsl:
hoi,
Afgelopen week is er overleg geweest tussen KPN en oa XS4ALL over de nieuwe
login procedure, zoals het er nu naar uit ziet zal de login procedure
als volgt gewijzigd worden:
- de huidige login procedure:
1) pptp verbinding maken met als username "F<....>"
(+ F<....> wachtwoord)
2) inloggen op het dashboard als username "F<....>"
(+ F<....> wachtwoord)
(bestaat deze stap eigenlijk nog ?)
3) inloggen op XS4ALL via web-dashboard als "erik"
(+ XS4ALL wachtwoord)
- de nieuwe login wordt:
1) pptp verbinding maken als bv "erik@xs4all.nl"
(+ XS4ALL wachtwoord)
Klaar!
Met je eerste loginnaam geef je zowel aan welke isp je wilt en wat je isp
account is.
Het is nog niet zeker wat het formaat van de nieuwe loginnaam exact zal
worden, het zou ook "F1123456:erik@xs4all.nl" of "erik@xs4all-fast" oid
kunnen worden. Maargoed, dat maakt natuurlijk niet veel uit.
De drie belangerijke features van deze login methode:
Geen NAT, geen DNS redirects, en geen dashboard: maw, transparant: 0%
mxstream 100% Internet.
Met behulp van een standaard ADSL router (bv alcatel pro, zyxel 641, cisco
627?) wordt het dan ook mogelijk om automatisch inteloggen op XS4ALL.
PPTP zal dus in eerste instantie /niet/ verdwijnen voor basic aansluitingen
met een ethernet modem. (usb modem aansluitingen gebruiken geen pptp afaik)
Het zal wel enige tijd duren voordat dit gewijzigd is, reken er niet op dit
jaar, maargoed, het belangerijkste is /dat/ het gewijzigd zal gaan worden.
Erik
XS4ALL
Verwijderd
Maar ja... ik hoor er verders zo weinig van
ik wil er echt vanaf want dit werkt gewoon KUT.. zit hier met een extra abootje en mijn dns etc is gewoon niet goed aan de praat te krijgen
Yep.
De dubbele inlog is inmiddels verleden tijd.
De dubbele inlog is inmiddels verleden tijd.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Je kan alweer een hele tijd zonder die dubbele inlog inloggen hoor tenminste ik wel hiero in utrecht met me adsl.
Ik deed het al een week voordat ik een email kreeg van dat het echt kon vanaf die en die datum
Ik deed het al een week voordat ik een email kreeg van dat het echt kon vanaf die en die datum
Ik heb het sinds vandaag, maar de instructies geven mij nog steeds een dubbele inlog.
Gelukkig heb ik op de site van xs4all een tool kunnen downloaden en die werkt wel.
Gelukkig heb ik op de site van xs4all een tool kunnen downloaden en die werkt wel.
Verwijderd
He? Je hoeft toch geen tool te downloaden om het in 1 keer te laten werken? Of begrijp ik je nu niet... Ik maak gewoon een VPN verbinding, dus log 1 keer in. Net als je gewoon met een telefoon verbinding zou doen.... dus nix 2 inlogschermpjesOp dinsdag 08 mei 2001 22:12 schreef Helsie het volgende:
Ik heb het sinds vandaag, maar de instructies geven mij nog steeds een dubbele inlog.
Of lullen we langs elkaar heen ?
Je hebt gelijk. Het kan in 1x als je je xs4all userid gebruikt met @basic-adsl-xs4all (of iets dergelijks).
Ik zal ook even uitleggen wat er fout ging bij mij: Ik kreeg afgelopen dinsdag (8 mei) de boel binnen en ik had meteen alles aangesloten. In de instructies staat echter dat je via dat dashboard moet. Toen ging ik op GoT zoeken en kon ik nergens vinden dat het anders was. Tooltje gedownload en dat werkte.
Gisteren ging ik rondneuzen op de service site van xs4all en daar vond ik ineens een nieuwsbrief die 6 april naar iedereen gestuurd was: het was dus inderdaad mogelijk om het in 1x te doen. Dan wil ik bij deze dus alle nieuwe abonnee''s waarschuwen: je krijgt daar bij je nieuwe abo (bij xs4all iig) NIETS over thoren.
Ik zal ook even uitleggen wat er fout ging bij mij: Ik kreeg afgelopen dinsdag (8 mei) de boel binnen en ik had meteen alles aangesloten. In de instructies staat echter dat je via dat dashboard moet. Toen ging ik op GoT zoeken en kon ik nergens vinden dat het anders was. Tooltje gedownload en dat werkte.
Gisteren ging ik rondneuzen op de service site van xs4all en daar vond ik ineens een nieuwsbrief die 6 april naar iedereen gestuurd was: het was dus inderdaad mogelijk om het in 1x te doen. Dan wil ik bij deze dus alle nieuwe abonnee''s waarschuwen: je krijgt daar bij je nieuwe abo (bij xs4all iig) NIETS over thoren.
Verwijderd
Ikke wel ik heb adsl precies een week van Xs4all , er er zat een brief bij dat ik gewoon met met ISP codes in moet loggen
Verwijderd
9 mei officieel. Maar omdat er een aantal mensen zit met een geen dataverkeer probleem en een ander aantal mensen met een multiple login probleem is dat uitgesteld tot 2 weken na dat die 2 redelijk grote groepen mensen ook op de nieuwe manier goed kunnen inloggen.Op vrijdag 01 december 2000 15:17 schreef VincentB het volgende:
Pagina: 1