Toon posts:

[BC3] ADSL en Zonealarm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van de nieuwste versie van Zonealarm kon ik geen enkele applicatie die ook maar iets te maken heeft met de Internet Explorer nog opstarten. Na de C: partitie opnieuw te hebben geformatteerd en WIndows (98SE) opnieuw te hebben geinstalleerd werkt alles wel weer.
Maar, nu zit ik dus continu op internet zonder enige bescherming en dat voelt toch niet zo lekker. Dus zou ik toch weer graag Zonealarm willen installeren.
Kent iemand dit probleem en/of de oplossing hiervoor. De eerste foutmelding was altijd m.b.t. RNAAPP en het register.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:? Ff een domme vraag.... Je hebt in zone-alarm toch wel de programma''s zoals explorer het recht gegeven (in zone-alarm) om het internet op te gaan? (access to internet)????

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, en bovendien heb ik IP-adres en subnet-mask gespecificeerd bij de instellingen. Maar zonder heb ik ook geprobeerd. Ook heb ik allerlei beveiligingsniveau''s uitgeprobeerd, maar niets werkte. :'(

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 18:06
Get BlackICE !! 8-)

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Verwijderd

Topicstarter
ZoneAlarm schijnt toch echt beter te zijn, ook al is ''t gratis. :P

Verwijderd

Begin nou niet met dit is beter/dat is beter, daar vraagt ie niet om. Hij vraagt dus een oplossing voor z''n probleem. Ik zou het helaas niet weten, maar hopenlijk iemand anders wel.

Verwijderd

hoi, met Mr.T
je moet kijken wat je hebt aangevinkt.
zie ook op
http://members.home.nl/web2000/index.htm
of mailt je telefoonnummer, ik kan je per telefoon even helpen als je komt niet uit.
Op vrijdag 01 december 2000 06:25 schreef DMaarten het volgende:
Begin nou niet met dit is beter/dat is beter, daar vraagt ie niet om. Hij vraagt dus een oplossing voor z''n probleem. Ik zou het helaas niet weten, maar hopenlijk iemand anders wel.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Euhm.... ik heb het idee dat je een netwerkje draait???? Dan begin ik je probleem te begrijpen....
Ik heb zelf een netwerkje met alleen op de pc die internet deelt, zone-alarm geinstalleerd... Als ik ook zone-alarm op de ''client''-pc''s installeer, kom ik vanaf die pc''s ook internet niet op om de een of andere reden. Ook ik heb het lokale netwerk op alle pc''s ingevoerd in zone-alarm als trusted.... en toch.....
Ik heb daar de oplossing nog niet voor... mja.. who cares... m''n server is de eerste blokkade..... daar moeten eventuele hackers eerst doorheen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is geen eigen netwerk. Ik heb netspeed van Planet en dat is opgezet via een Virtual Private Network. Nou ja, ik begrijp het zelf niet echt maar zo zit het dus :)
En iig bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

Het probleem met die rnaap.exe heb ik ook met zonealarm. Het gooit mijn verbinding (ADSL) eraf en opnieuw verbinden levert de genoemde rnaap error op. Ik heb het idee dat het ligt aan de manier waarop het programma de verbinding "bevoelt". Ik heb namelijk dezelfde problemen als ik "netlaunch" aan zet. |:( Die houdt ook de verbinding in de gaten. Kan het niet aan de ethernetkaart liggen? en het VPN? Ik vind het een raadsel en het irriteert me mateloos. Ik ga op zoek naar andere meldingen hierover.

Verwijderd

Misschien moet je hier eens informeren:

www3.zonelabs.com:8080/cgi-bin/support/support_req.pl

Ik heb nog nooit problemen gehad met ZA Pro en ADSL, maar ik geloof dat die rnaapp.exe wel met meer programma''s problemen geeft.

...

Ja, dat blijkt dus te kloppen! Hier zomaar wat resultaten van een snel zoektochtje met google:

web.planet.nl/abonnees/servicelijn/cards/213.shtml
www.modemhelp.net/newsletter/dun/combatrnaapp.shtml
www.cinet.net/support/kb/tech/tech18.html

Misschien staat er iets nuttigs tussen.

-MORA
Pagina: 1