De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Inmiddels bestaat de kabel alweer wat langer en moet er toch ook wat meer over bekend zijn dacht ik
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
De door jouw genoemde coax soorten zijn netwerkkabels, en niet dezelfde kabel als van de tv coax...
Oftewel ,doe het met utp...ook beter dan de standaards stekkers
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
''t Wordt dus mooi UTP, want 30 meter coax zal waarschijnlijk wel wat signaal-verlies opleveren.
Bij mij (België) bestaat het kabelnetwerk (voor tv, radio, telefoon en internet) uit allemaal kringen van 1000 tot 2000 woningen die aan elkaar hangen met BNC (coax). Die ringen zijn dan verbonden aan elkaar via glasvezel.
Het is zo dat hoe meer mensen aangesloten zijn op uw kring, hoe trager het gaat
Volgens mij moet coax dan toch meer dan 200 meter kunnen overbruggen.
Maar als het kan zet je die kabelmodem toch gewoon naast je pc (of erop zoals bij mij). En dan een UTP-kabeltje van 2 meter ertussen.
Dan loopt de coax vanuit de ''straatcabine'' rechtstreeks tot aan je pc, met een versterking daar waar hij het huis binnenkomt.
Ik heb absoluut geen klachten over mijn kabelaansluiting hoor.
Glasvezel ==> Een paar grote wijk-verdeelkasten ==> COAX ==> Straat-verdeelkasten ==> COAX naar de huizen toe
De COAX tussen de wijk-verdeelkasten en de straat-verdeelkasten is een enorm dikke kabel om zo min mogelijk signaalverlies te krijgen. In de straatverdeelkasten wordt ie dan nog versterkt. In het laatste stukje van de straat-verdeelkast naar de consument heb je volgens mij het meeste signaal-verlies, want dat is namelijk een COAX-kabel van gewone dikte (sateliet-kabel). En dat laatste stukje is bij mij dus maar +/- 2 à 3 meter terwijl dat bij het huis wat er het verste vandaan staat zo''n 50 meter is ... en dat scheelt nogal wat.
Waarom zou je dat kabelmodem trouwens bij je computer willen hebben? Je kunt er verder helemaal niks mee. Alleen als de verbinding wegvalt dan wandel ik even de trap af om de lampjes te bekijken ... maar dat gebeurt hier eigenlijk nooit meer de laatste tijd
Ik heb kabelmodem bij outletje hangen, met +/- 1 meter COAX kabel, vervolgens +/- 40 meter UTP kabel (harde kern) naar mijn PC''tje.
Geweldige performance (rond de 450 KB/s).
Houdoe
Same here dus ... maar dan met 20 meter UTP ... ook goeie performance hieroOp dinsdag 29 mei 2001 17:36 schreef Witte het volgende:
Even on-topic:
Ik heb kabelmodem bij outletje hangen, met +/- 1 meter COAX kabel, vervolgens +/- 40 meter UTP kabel (harde kern) naar mijn PC''tje.
Geweldige performance (rond de 450 KB/s).
De monteur was dus wel in zijn nopjes en binnen 30 minuten weer weg
Ja, hier ook ... we hadden een buisje aangelegd van de meterkast naar de PC ... met een touwtje erdoorheen om de kabel erdoor te trekken. Die vent was hier dus ook zo weer weg. Drie kwartiertjes hiero denk ik.Op dinsdag 29 mei 2001 20:24 schreef MOL het volgende:
Mijn vader had de UTP (Cat 5) kabel naar de zolder al getrokken. Er zat al een netwerkkaart in de PC. Ook wilde ik die standaard software niet geinstalleerd hebben.
De monteur was dus wel in zijn nopjes en binnen 30 minuten weer weg
En bij Spor hierboven hebben we (Spor en ik) dus ook al zo''n buisje aangelegd ... dus die monteur heeft het maar weer makkelijk (bij een andere kennis van me is die monteur in de kruipruimte geweest
De rest wordt allemaal UTP.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.