[BC3] Wat kan ik beter doen m.b.t. kabel-aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik krijg hier morgen kabel, en nu heb ik effe een vraagje over wat ik het beste kan doen. De afstand van de plek waar de kabel ''t huis binnenkomt naar de plek waar de computer staat is 25 à 30 meter. Ik had bedacht om m''n kabelmodem bij de meterkast neer te laten hangen, en dan dus die 30 meter met UTP te laten overbruggen. UTP kan immers tot +/- 100 meter (veilig) en omdat ik dacht dat coax gauw signaal-verlies had. Maar nu las ik hier ergens dat thin coax ook wel tot 137 meter en thick coax tot 200 meter kan. Wat is nu verstandiger dan?

* Die 30m met coax overbruggen :?
* Die 30m met UTP overbruggen :?

De buis vanuit de meterkast naar de PC ligt er al ... daar zijn we op hemelvaartsdag mee bezig geweest.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ohw ja ... btw, ik heb de search al wel gebruikt, maar dat waren oude topics en iedereen sprak mekaar een beetje tegen (alhoewel er wel wat meer mensen voor de langere UTP gingen denk ik).

Inmiddels bestaat de kabel alweer wat langer en moet er toch ook wat meer over bekend zijn dacht ik :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb zelf overal UTP liggen en dat bevalt me prima. Ik zou niet kijken wat beter is, want ik denk niet dat je verschil merkt, maar kijk ff wat goedkoper is. Ik denk dat utp goedkoper is.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

UTP is inderdaad goedkoper, en kan makkelijk 100 Mbit aan...

De door jouw genoemde coax soorten zijn netwerkkabels, en niet dezelfde kabel als van de tv coax...

Oftewel ,doe het met utp...ook beter dan de standaards stekkers

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• BC3 Victim
Ach ... tuurlijk, coax-netwerk. Daar had ik helemaal niet meer aan gedacht. Okey, ik begreep het ook al niet want ik dacht dat die tv-coax kabel maar ongeveer 15m mocht zijn ... en toen las ik opeens 137 en 200 meter.

''t Wordt dus mooi UTP, want 30 meter coax zal waarschijnlijk wel wat signaal-verlies opleveren.

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Houd ALTIJD de Coax(TV kabel) zo KORT mogenlijk, deze kabel loopt van jou kabelmodem naar het glasvezelnet en dit is de enige kabel waar een hoop verlies van snelheid en storing in optreed, UTP kan je makkelijk een hele lange afstand zonder snelheidsverlies neerleggen.

• BC3 Victim
Dat had ik inderdaad ook begrepen van een vriend van me. Die heeft dat stukje coax tussen z''n kabelmodem en de kabel-aansluiting in huis ondeveer 1 meter, en bij ''m voor de deur (2 meter vanaf de voordeur) staat de kabel-verdeelkast voor de hele straat. De afstand van z''n kabelmodem naar het straat-verdeelpunt is dus zo optimaal mogelijk (hooguit 5 meter).

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37
Aha ... that would be me :) !!
Inderdaad ... 5 meter hooguit 8-)

• BC3 Victim
Mazzelpik :( ... je weet wel hoe groot die afstand hier is hè. Naar de straat is het al 50 meter of zoiets, en dan nog die 30 meter door ''t huis (heb je nog kramp van Hemelvaartsdag ;). Hèhè ... die kruip-gangetjes hier ... maar ''t was wel een goede dagvulling ... beter dan dat geforceerde fietsen wat iedereen met Hemelvaart doet.

• Sibbe
  • Laatst online: 14-07 17:11
Komt er dan bijna glasvezel toe in jullie huis?
Bij mij (België) bestaat het kabelnetwerk (voor tv, radio, telefoon en internet) uit allemaal kringen van 1000 tot 2000 woningen die aan elkaar hangen met BNC (coax). Die ringen zijn dan verbonden aan elkaar via glasvezel.
Het is zo dat hoe meer mensen aangesloten zijn op uw kring, hoe trager het gaat :(
Volgens mij moet coax dan toch meer dan 200 meter kunnen overbruggen.

Maar als het kan zet je die kabelmodem toch gewoon naast je pc (of erop zoals bij mij). En dan een UTP-kabeltje van 2 meter ertussen.

Dan loopt de coax vanuit de ''straatcabine'' rechtstreeks tot aan je pc, met een versterking daar waar hij het huis binnenkomt.

Ik heb absoluut geen klachten over mijn kabelaansluiting hoor.

• Wouter!
Volgens mij zit het hier in de wijk zo:

Glasvezel ==> Een paar grote wijk-verdeelkasten ==> COAX ==> Straat-verdeelkasten ==> COAX naar de huizen toe

De COAX tussen de wijk-verdeelkasten en de straat-verdeelkasten is een enorm dikke kabel om zo min mogelijk signaalverlies te krijgen. In de straatverdeelkasten wordt ie dan nog versterkt. In het laatste stukje van de straat-verdeelkast naar de consument heb je volgens mij het meeste signaal-verlies, want dat is namelijk een COAX-kabel van gewone dikte (sateliet-kabel). En dat laatste stukje is bij mij dus maar +/- 2 à 3 meter terwijl dat bij het huis wat er het verste vandaan staat zo''n 50 meter is ... en dat scheelt nogal wat.

Waarom zou je dat kabelmodem trouwens bij je computer willen hebben? Je kunt er verder helemaal niks mee. Alleen als de verbinding wegvalt dan wandel ik even de trap af om de lampjes te bekijken ... maar dat gebeurt hier eigenlijk nooit meer de laatste tijd :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Even on-topic:

Ik heb kabelmodem bij outletje hangen, met +/- 1 meter COAX kabel, vervolgens +/- 40 meter UTP kabel (harde kern) naar mijn PC''tje.

Geweldige performance (rond de 450 KB/s).

Houdoe

• Wouter!
Op dinsdag 29 mei 2001 17:36 schreef Witte het volgende:
Even on-topic:

Ik heb kabelmodem bij outletje hangen, met +/- 1 meter COAX kabel, vervolgens +/- 40 meter UTP kabel (harde kern) naar mijn PC''tje.

Geweldige performance (rond de 450 KB/s).
Same here dus ... maar dan met 20 meter UTP ... ook goeie performance hiero :)

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Mijn vader had de UTP (Cat 5) kabel naar de zolder al getrokken. Er zat al een netwerkkaart in de PC. Ook wilde ik die standaard software niet geinstalleerd hebben.

De monteur was dus wel in zijn nopjes en binnen 30 minuten weer weg :)

• Wouter!
Op dinsdag 29 mei 2001 20:24 schreef MOL het volgende:
Mijn vader had de UTP (Cat 5) kabel naar de zolder al getrokken. Er zat al een netwerkkaart in de PC. Ook wilde ik die standaard software niet geinstalleerd hebben.

De monteur was dus wel in zijn nopjes en binnen 30 minuten weer weg :)
Ja, hier ook ... we hadden een buisje aangelegd van de meterkast naar de PC ... met een touwtje erdoorheen om de kabel erdoor te trekken. Die vent was hier dus ook zo weer weg. Drie kwartiertjes hiero denk ik.

En bij Spor hierboven hebben we (Spor en ik) dus ook al zo''n buisje aangelegd ... dus die monteur heeft het maar weer makkelijk (bij een andere kennis van me is die monteur in de kruipruimte geweest >:) .

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Ik weet niet bij welke provider je je kabelaansluiting krijgt, maar de monteur(s?) van @home hangt je modem zo dicht mogelijk bij de plek waar je coax shit binnenkomt.

De rest wordt allemaal UTP.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Pagina: 1