[BC3] Hoe met mobieltje en laptop op internet?

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Met de search vond ik dat het met een Nokia mogelijk was om met 9600 bps mobiel te internetten.

Maar zijn er snellere mogelijkheden?
Ik wil namelijk vanaf de boot met een nog aan te schaffen systeem (zonder speciale satelliet zooi, tenzij het in de kosten niet uitmaakt) m''n e-mail kunnen lezen.

Zijn er hier experts op dat gebied?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ten 1e is het zeker niet met elke Nokia mogelijk om via een kabel/laptop te kunnen internetten. Je nokia moet daar wel geschikt voor zijn (de 3210 is dat bv niet).
Ten tweede denk ik dat je met het huidige GSM protocol nooit hoger kan komen dan de waarde die je zelf al aan geeft.
Ik denk dan ook dat het met geen enkele oplossing sneller kan gaan. Zelf met een sateliet heb je nog altijd dan je alleen data kan ontvangen via die sateliet en nooit direct data naar die satelliet kan versturen.
suuk6 iig!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De 6250 kan met 14k4 het net op, maar dat is dan ook het maximum.

Ik heb zelf een T10s en heb er een DI27 IR modem bij gekocht. Gaat maar met 9600 baud het net op en is met grote grafische sites vrij irritant maar met mail gaat het goed al is het wel aan te bevelen dat je dan in je instellingen grote mails en/of attachements op de server moet laten.

Verders zijn er bannerkillers om het surfen sneller te maken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden