[BC3] WinMX upload -> ping super hoog ?!

Pagina: 1
Acties:

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Hoi

Ik gebruik al tijden winmx, maar nu ik adsl heb deel ik ook graag eens wat bestanden met mede-winmx''ers.

De upload van MxStream is nou niet ZO snel, maar wat mij betreft mag ie lekker op de achtergrond draaien en ik heb er geen probs mee.

Maar nu het probleem: als ik files ga sharen en mensen beginnen van mij te downloaden, gaat mn ping naar bv www.xs4all.nl ineens naar 1200!!!

Internetpagina''s en zo bezoeken gaat retetraag en het downloaden via winmx van andere users wil ook niet echt meet opschieten.

Ik gebruik een combo win2k server/sygate voor ICS en zit op een win98 client.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Verwijderd

Ligt gewoon aan je type verbinding, heb ik ook -> kabel... Heeft dus nix met WinMX te maken...

• originalmycroft
Ik merk dat, nu ik em een half uurtje aan heb staan, mn ping tijden weer teruggezakt zijn..... :?

Heeft iemand hier een goeie verklaring voor?

Verwijderd

Als jou upload helemaal vol zit met mensen die van jou downloaden via WinMX [of Napster of wat voor lame share progje dan ook ;)] en jij probeert daar nog wat traffic (oa pingpakketjes) tussendoor te fietsen ja dan doen ze er langer over (vergelijk maar met een snelweg ).
[Dit stukje komt gedeeltelijk van IceStorm :)]...

Hoe hoog je upload ook is, uit eindelijk zit hij toch helemaal vol en wordt verder alles vertraagt...

• originalmycroft
Ja dat snap ik ook wel, maar mn max upload is 8k/sec (mxstream basic) en zelfs als er NIX gedownload wordt, en aan mn DU meter zie ik dat de uplaod 1k is ofzo (vanwege queries van WNPNP denk ik) is mn ping zo hoog.

/edit TYPO

Verwijderd

Ja dat snap ik ook wel,
Oh, okee :)
maar mn max upload is 8k/sec (mxstream basic) en zelfs als er NIX gedownload wordt, en aan mn DU meter zie ik dat de uplaod 1k is ofzo (vanwege queries van WNPNP denk ik) is mn ping zo hoog.
Dat in vet, moet geupload zijn?

Misschien es afsluiten, en dan je ISP pingen en daarna iets van xs4all of gamepoint [gebruiken wij altijd voor ping vergelijkingen]

• originalmycroft
Ik bedoel dus, dat er van MIJ gedownload wordt....

Ik merk trouwens dat nu ik (net) een FTP heb geopend, dat als iemand daarvan downt, het ook ineens vertraagd. Ik snap er echt geen hol van, want die gast heeft alleen 56k modem, dus kan niet mn hele upload volzuigen.....

FTP draait op de server, BTW

Verwijderd

Ik bedoel dus, dat er van MIJ gedownload wordt....
Uploaden heet dat hoor :)
Ik merk trouwens dat nu ik (net) een FTP heb geopend, dat als iemand daarvan downt, het ook ineens vertraagd. Ik snap er echt geen hol van, want die gast heeft alleen 56k modem, dus kan niet mn hele upload volzuigen.....
Hmmm, je zou nog een kleine upload over moeten houden.... dus je ping zou ook lager moeten zijn dan als iemand met kabel van jou wegslurpt!
FTP draait op de server, BTW
Dat maakt in principe niet uit, mijn server upped ook redelijk vaak [maar dan up ik naar FTP servers, ipv dat mensen van mij weg sucken] en dan schiet ping op de clients ook gigantisch omhoog...

Zucht, gelukkig doet Nap* het niet meer, want me zusje liet dat nog wel es open staan [en files sharen hè, dus ik had een KUTping :''(]

• originalmycroft
Moet ik dus maar mee leren leven dan??

Best klote eigenlijk als je dit met een paar mensen doet, zit de ene iets te uploaden kan de ander niet meer fatsoenlijk online gamen.

Raar trouwens dat niemand anders hier last van heeft (search natuurlijk gebruikt, ik loop al langer mee dan vandaag)
Pagina: 1