[BC3] Microsoft Hailstorm / .NET

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Dit topic is niet bedoeld om te flamen, gelieve niet doen!

Ik zou wel 10 A4 kantjes vol kunnen schrijven met alle activiteiten van Microsoft die naar mijn mening niet helemaal goed zijn, maar daar gaat het niet om. Ik beperk me hier tot de Microsoft.NET strategie.

Bij de introductie van Windows 95 introduceerde Microsoft MSN (MicroSoft Network). Microsoft bleef heel lang volhouden dat MSN dé hype zou worden, in tegenstelling tot internet. Maar Microsoft had het helemaal fout, alleen durfden ze dat een lange tijd niet toe te geven.

Microsoft kwam terug met Internet Explorer. Hoewel deze al langer bestond, kwam pas bij 4.0 een echte doorbraak op gang. De integratie met het OS leverde Microsoft nog een rechtszaak op bij de introductie van Windows 98. Dit heeft tot vandaag de dag nog geen echte resultaten geboekt, omdat in Amerika allerlei truucjes etc. worden bedacht.

Na Internet Explorer kwam Microsoft met MSN Explorer. Een variant op ICQ, alleen veel simpeler. Door dat te integreren met het OS wist Microsoft binnen (volgens mij) 2 jaar het aantal gebruikers van ICQ in te halen.

De laatste zet van Microsoft is .NET, codename Hailstorm. Dit is volgens Microsoft weer dé technologie van de toekomst. Nou zitten er voor de gebruikers een paar vervelende nadeeltjes aan deze "geweldige" technologie. Ten eerste dat we straks verplicht allerlei dingen moeten abonneren, omdat het niet meer in de winkels komt te liggen, maar via abonnementen gaat.

Daarbij komt ook nog dat we straks allerlei updates verplicht moeten aanschaffen, omdat het vanzelf wordt geïnstalleerd. Een kotsmisselijke gedachte alleen al.

Goed, tot nu toe is het allemaal nog niet zo erg, maar dat komt nu wel. Het irritante is dat al die Microsoft technologieën via Passport verlopen. Volgens hun heb je straks voor alles Passport nodig. Zwaar verrot, want als die Microsoft servers er een keertje uit liggen, kun je je pc niet eens meer aanzetten, en misschien in de toekomst je magnetron, wasmachine etc. ook niet.

Ook Internet Explorer is slachtoffer. IE komt straks alleen nog in Business pakketten, en de home user moet maar MSN Explorer gaan gebruiken. Deze KUT-browser (ja ik heb er echt geen beter woord voor over) gebruikt ook verplicht Passport en dus..... tja :(

En nog het laatste: Internet Explorer krijgt steeds meer nieuwe features. Dit is allemaal heel fantastisch voor de web-beleving, maar al die features voldoen niet aan W3c standaarden, dus je site doet het leuk onder IE, maar Opera ofzoow ho maar. Nog ff wachten totdat alle sites gemaakt zijn voor IE en hoppa, weer minder concurrentie.

En als eenmaal alles op Passport draait, waarom zouden we dan niet de consumenten laten betalen voor zo''n Passport abonnement?

Hoe lang kan Microsoft nu nou nog doorgaan met al deze vervelende praktijken. Ik denk dat er echt snel iets moet gebeuren, anders gaan we er straks allemaal op achteruit. En dat is niet de bedoeling. De overheden moeten in actie komen tegen deze gevaarlijke ontwikkelingen, want dat zijn het in mijn visie.

Graag jullie meningen, en verwacht je dat er nog iets gaat gebeuren waardoor het (hopelijk) niet zo erg wordt als ik hierboven beschrijf.

Verwijderd

Ach... daar heb je toch Warez voor :Y) ?

ik zal NOOIT voor IE betalen >:)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als eerste wil ik graag even zeggen dat .NET niet hetzelfde is als Hailstorm. Hailstorm is een onderdeel van de hele .NET technologie/marketingstrategie.
As part of the Microsoft® .NET initiative, Microsoft is introducing a user-centric architecture and set of XML Web services, codenamed "HailStorm." HailStorm will make it easier to integrate the silos of information that exist today. HailStorm services are oriented around people, instead of around a specific device, application, service, or network. They put users in control of their own data and information, protecting personal information and providing a new level of ease of use and personalization. The HailStorm services take advantage of the .NET technologies and architecture that make it possible for applications, devices, and services to work together. These services make user consent the basis for who can access user information, what they can do with it, and how long they have permission.
Wat betreft dit Hailstorm/Passport gebeuren, ben ik het hélemaal met je eens dat een ieder zich enigszins zorgen moet gaan maken over de macht die aan MS wordt gegeven door gebruik te maken van dergelijke services. Lees dit ook eens, zodat je helemaal geen MSN/Passport/Hailstorm zal willen gebruiken.

Wat betreft de andere kant van .NET, namelijk de nieuwe ontwikkelomgeving (visual studio.NET, ASP.NET, C# e.d.). Ik ben bezig met mijn afstudeerstage met dit als onderwerp. Na een lange tijd van oriënteren wát .NET nou eigenlijk is (marketing-strategie of technologie?), was het antwoord: allebei. Ik heb mij dus gericht op het technologische gedeelte en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben met de vernieuwingen. ASP.NET belooft bijvoorbeeld een prima server-side taaltje te worden, hoewel het nu nog in de eerste bèta status verkeerd. Over VB.NET zijn de meningen verdeeld, maar ik denk dat MS zich in de toekomst op (Java-clone) C# zal richten. VB.NET is, om de Common Language Runtime aan te kunnen spreken, enorm gewijzigd, zodat er weinig reden is om je deze taal machtig te maken. Dé .NET taal is C#.

Voor dit (technologische) gedeelte zijn genoeg alternatieven, wat betreft het Hailstorm gebeuren, is de kans groot dat, doordat het gros van de consumenten MS services gebruikt, MS deze afhankelijkheid in de toekomst in cash zal willen gaan omzetten, danwel door gebruik (misbruik?) te maken van de gebruikersgegevens, danwel het omzetten van de gratis diensten in betaalde diensten. Dit laatste lijkt mij erg waarschijnlijk. En dat is :r !

Kortom, ik hoop dat er voor ons consumenten altijd een keuze zal blijven en wij niet verplicht aan het Passport hoeven te gaan. Microsoft is verd*mme toch geen land!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het wordt al aardig saai... maar ook ik ben het ermee eens dat dit alles een hele verkeerde weg inslaat.

M$ gaat momenteel voor de ultieme machtsgreep. Dat dit kennelijk gewoon wordt toegestaan, is verbazingwekkend. Het geheel doet mij een beetje denken aan de serie ''Dinosaurs'', waarin de hele maatschappij is overgenomen door het bedrijf ''Wesayso Corporations'', wat gerunned werd door een gemeen-ogende, zwaarlijvige dinosaurus genaamd B.P. Richfield, die zonder schaamte de inwonders van Pangeaea manipuleerde en hersenspoelde.

In de serie vond ik dit erg leuk, maar nu ik dit in het echt zie voltrekken, krijg ik het er al benauwd van.

Denkt M$ nu echt dat wij net zo dom zijn als een stel onderontwikkelde dino''s? Ja, dat denken ze. Met hun gebruikersvriendelijke OS''en en door hard genoeg te roepen dat ze de eerste waren, hebben ze namelijk de allergrootste newbies aangetrokken tot de computer-wereld. Het is al erg zat dat de echtheid en de puurheid van de IT-cultuur hierdoor verdwenen zijn, maar het grote probleem is dat er geen einde komt aan de machtswellust van M$. Het moet nog gemakkelijker worden, zodat straks zelfs de allerdomste van de domste kassa-troela zonder moeite haar M$-passport kan linken aan haar mailbox, om vervolgens bandbreedte-inpikkende, punctuatieloze berichten, die barsten van de spel- en stijlfouten, te sturen aan haar vrienden en vriendinnetjes.

En dat is dan de gebruikerszijde...

Alle M$-georienteerde bedrijven hebben natuurlijk weer geen andere keus dan alweer te upgraden en krom te liggen om maar te kunnen dokken voor die licenties. Op de koop toe mogen ze nu fijn al hun gegevens doorspelen aan M$.

In principe is het idee achter .NET wel een goed idee. Het is immers makkelijk om informatie altijd en overal beschikbaar te hebben. Het is echter jammer dat de IT-cultuur hierdoor nooit meer uit een harde kern van tweakers zal bestaan. Maar dat is niet onoverkombaar, je kan immers altijd nog Linux gaan draaien 8-) .

Het is echter de manier waarop dit alles nu weer moet die veel mensen tegen de borst stoot. Het komt allemaal zo ongelooflijk machtsgeil over. Ik snap dat je bij een vloeiende stroom van informatie goede beveiliging moet hebben, maar dit wordt toch echt te gek. M$ wilt nu Big Brother gaan uithangen om ervoor te zorgen dat er geen Windows-kopietjes meer worden gefikt?

/me denkt dat Bill gefrustreerd is omdat ie niet langer de rijkste man ter wereld is.

En dan ook nog verbaasd opkijken hoe het toch komt dat M$ zoveel tegenstanders heeft....

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 15:21
Het zal zo''n vaart niet lopen denk ik. Machtsmisbruik zal absoluut afgestraft worden, hetzij door de media+consument, hetzij door justitie van welk land dan ook.
Bij de introductie van Windows 95 introduceerde Microsoft MSN (MicroSoft Network). Microsoft bleef heel lang volhouden dat MSN dé hype zou worden, in tegenstelling tot internet. Maar Microsoft had het helemaal fout, alleen durfden ze dat een lange tijd niet toe te geven.
Wie zegt dat .NET niet hetzelfde lot beschoren is?
Na Internet Explorer kwam Microsoft met MSN Explorer. Een variant op ICQ, alleen veel simpeler. Door dat te integreren met het OS wist Microsoft binnen (volgens mij) 2 jaar het aantal gebruikers van ICQ in te halen.
Hier haal je wat dingen door elkaar. Microsoft kwam met MSN Messenger, dát is de variant op ICQ die een stuk simpeler was (en naar mijn mening ook prettiger werkt). MSN Explorer is een mix van Messenger en IE, met een lelijke skin eroverheen gegooid en is bedoeld als de browser voor de minder geavanceerde gebruiker

MSN Explorer is nog NIET geïntegreerd in Windows (komt pas in XP Personal) en MSN Messenger is pas geïntegreerd in Windows Me en werd daar standaard niet geïnstalleerd. Messenger is groot geworden door Microsofts onfeilbare marketing, de integratie met Hotmail en een veelgebruikt programma als Outlook Express en het zeer grote gebruiksgemak. Zelfs de grootste beginner begrijpt MSN Messenger, waar ze waarschijnlijk zullen worstelen met het complexe ICQ.
De laatste zet van Microsoft is .NET, codename Hailstorm. Dit is volgens Microsoft weer dé technologie van de toekomst. Nou zitten er voor de gebruikers een paar vervelende nadeeltjes aan deze "geweldige" technologie. Ten eerste dat we straks verplicht allerlei dingen moeten abonneren, omdat het niet meer in de winkels komt te liggen, maar via abonnementen gaat.
Er is NIEMAND die jou verplicht Microsoft software te gebruiken. .NET is bovendien volgens Microsoft een open gebeuren, ondersteuning voor .NET zou volgens MS bijvoorbeeld ook in Linux ingebouwd kunnen worden. Als Microsoft dingen gaat doen die ik niet wil, dan blijf ik gewoon hun oude software (XP, Office XP etc) gebruiken terwijl de ontwikkeling van goede alternatieven ongetwijfeld in een stroomversnelling zal komen. Als de ''normale'' MS software te verouderd wordt, stap ik over op Linux met StarOffice of Corel Office, gebruik ik MoZilla als browser, vervang Hotmail voor een andere gratis email dienst of m''n provider email en pak een MSN kloon als Instant Messenger. Als dat laatste al nodig is, want de Internet Engineering Task Force is druk bezig met het ontwikkelen van een standaard voor Instant Messaging, waaraan Microsoft haar steun beloofd heeft. Als de IETF nu een beetje opschiet hebben ze nog kans dat deze standaard inderdaad nog net als standaard aanvaard zal worden en dan kan je welk programma dan ook gebruiken om met iedereen te converseren.
Daarbij komt ook nog dat we straks allerlei updates verplicht moeten aanschaffen, omdat het vanzelf wordt geïnstalleerd. Een kotsmisselijke gedachte alleen al.
Maar voor systeembeheerders en dergelijke heel handig! En nogmaals: je hoeft het niet te gebruiken. Er zijn genoeg waardige alternatieven.
Volgens hun heb je straks voor alles Passport nodig. Zwaar verrot, want als die Microsoft servers er een keertje uit liggen, kun je je pc niet eens meer aanzetten, en misschien in de toekomst je magnetron, wasmachine etc. ook niet
Ach dat zal ook wel meevallen. Ik geloof niet dat Passport doordringt tot magnetrons en dergelijke, bovendien: als het al zover komt, dan is het echt niet één Cobalt die die hele zaak eventjes draait. Dan is er een gigantische collectie servers, verspreid over de hele wereld met een zeer hoge mate aan redundancy en engineers die de volledige tijd de zaak in de gaten houden.
IE komt straks alleen nog in Business pakketten, en de home user moet maar MSN Explorer gaan gebruiken
Dan gebruik je gewoon een business pakket, net zoals ik nu Win2k gebruik. Kan je alles mee wat de home user ook kan en nog meer.
Internet Explorer krijgt steeds meer nieuwe features. Dit is allemaal heel fantastisch voor de web-beleving, maar al die features voldoen niet aan W3c standaarden, dus je site doet het leuk onder IE, maar Opera ofzoow ho maar. Nog ff wachten totdat alle sites gemaakt zijn voor IE en hoppa, weer minder concurrentie.
Ja dat is allemaal heel vervelend. Maar dan zorg je er toch gewoon voor dat je browser vooral IE compliant is, ipv W3C compliant? Een paardenmiddel ja, maar je kan MS toch niet dwingen zich aan standaarden te houden. Die hebben zo hun eigen ideeën over wat goed is ''voor ons'' |:(
En als eenmaal alles op Passport draait, waarom zouden we dan niet de consumenten laten betalen voor zo''n Passport abonnement?
Economische regel nummer 1: grote winsten trekken nieuwe aanbieders aan. Altijd. Daarom kan je geen misbruik maken van een monopolie, want alternatieven zullen dan volgen.

Daarnaast is er nog één ding dat de grootschalige implementatie van .NET volledig lam legt: het enorme gebrek aan breedband internet verbindingen. Nog lang niet iedereen heeft een breedbandinternet verbinding en lang niet iedereen is bereid daarvoor te betalen. Hier in Nederland zal het nog enige jaren duren voordat het voldoende aanwezig is (ik geloof dat KPN pas in 2003 80% van Nederland van een MxStream optie zal hebben voorzien), dus hebben de alternatieven nog enige jaren de tijd nog verder uit te kristalliseren en te verbeteren, want deze situatie staat .NET echt in de weg.

Ik denk daarom dus dat je je nergens druk om hoeft te maken, het zal niet zo hard gaan en al gaat het zo hard: ik denk niet dat we bang moeten zijn voor misbruik. Is dat misbruik er wel, ben ik gauw overgestapt (krijg al m''n twijfels of ik wel ga upgraden van Win2K als ik verhalen over ''Product Activation'' en dergelijke hoor :r )

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Op maandag 28 mei 2001 16:29 schreef ArthurS het volgende:
Hier haal je wat dingen door elkaar. Microsoft kwam met MSN Messenger, dát is de variant op ICQ die een stuk simpeler was (en naar mijn mening ook prettiger werkt). MSN Explorer is een mix van Messenger en IE, met een lelijke skin eroverheen gegooid en is bedoeld als de browser voor de minder geavanceerde gebruiker
Dit is een typo van mij.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Linux Rulez >:)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Wat loop je nou weer te zeiken, verveel je je zelf of zo, je dacht zeker effe belangerijk doen. Dit is geen kernoorlog, dat microsoft misbruikt maakt bla bla bla bla, DONT FUCKING USE IT DAN HEB JE GEEN ZORGEN AAN JE HOOFD.

Hoevaak moet ik het zeggen, wie ben jij om tegen microsoft te zeggen dat ze geen MSN mogen integreren ??????????????

Windows is van microsoft hij implementeert wat hij wilt !!!! Punt uit.

Doe je dit ook bij andere bedrijven ??

Bijvoorbeeld, CISCO, ''Waarom moeten ze dit knop aan de voorkant plaatsen, ja, ja, ze implementeren ook alles zeg, $CISCO$'' dit slaat toch nergens op man.

Verwijderd

"If it pisses you off, invent the next operating system that''s
better and put your name on the building"

;)

• Arthur
Op maandag 28 mei 2001 23:03 schreef Shift het volgende:

Bijvoorbeeld, CISCO, ''Waarom moeten ze dit knop aan de voorkant plaatsen, ja, ja, ze implementeren ook alles zeg, $CISCO$'' dit slaat toch nergens op man.
LOL :D

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Zoals ik ook al zei: niemand verplicht je het te gebruiken en als je het niet leuk vindt kan je iets anders gebruiken.

Nog los daarvan blijf ik bij de mening dat de ''dreiging'' wel mee zal vallen, microsoft is niet achterlijk

* Arthur schrijft voortaan Ci$co, want dat met die knoppen aan de voorkant. BAH! :r

>:)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

LOL :) Buddy !

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 28 mei 2001 09:14 schreef dennisdotcom het volgende:
Dit topic is niet bedoeld om te flamen, gelieve niet doen!
mislukt.. ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 23:03 schreef Shift het volgende:
Wat loop je nou weer te zeiken, verveel je je zelf of zo, je dacht zeker effe belangerijk doen. Dit is geen kernoorlog, dat microsoft misbruikt maakt bla bla bla bla, DONT FUCKING USE IT DAN HEB JE GEEN ZORGEN AAN JE HOOFD.
Sommige lui zitten er om bepaalde redenen aan vast.

Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Dat argument gaat simpelweg niet op.
Hoevaak moet ik het zeggen, wie ben jij om tegen microsoft te zeggen dat ze geen MSN mogen integreren ??????????????
Een gebruiker die niet gebukt wil gaan onder machtsmisbruik.
Windows is van microsoft hij implementeert wat hij wilt !!!! Punt uit.

Blijf eens even kalm jij. De topicstarter gaf toch direct aan dat hij hier geen zin in had?

Had je niks beters te doen of zo?

Dennis heeft het volste recht om vraagtekens te zetten bij deze .NET-revolutie in spe.

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Hij heeft geen zin in dit ??

Dan vraag ik me af wat voor reactie je aantrekt met dit soort topics :?

Ik verveelme niet ! Ik ben niet de topic starter, blijkbaar verveelt hij zichzelf.

Je bent toch gek, als je je druk maakt over microsoft ? Gaat hij de aarde redden met dit soort topics ? Als hij zijn mening kwijt wilt dan wil ik ook mijn mening kwijt.

Ik start dit soort topics nooit, lekker boeiend dat linux midner crashed of novell sneller is, gebruik de search maar effe dan zal je zien dat ik dat niet gedaan hebt.

Ik kan gewoon dit soort mensen niet begrijpen. En ik wil het ook niet begrijpen.

> Me elke dag gek maken over Linux Novell enz enz enz, ik wel beters te doen. <

• Arthur
Hoewel Shifts reactie inderdaad wat flamerig was, blijft het zo dat er wel een kern van waarheid inzit. Je HOEFT het niet te gebruiken.

Zoals Codin zei, dat sommige mensen niet om MS heen kunnen: dat is naar mijn mening dan gewoon pech. Het is en blijft een OS van Microsoft en het feit dat ze nou toevallig een bijna-monopolie hebben doet daar weinig aan af. Als je Windows wil gebruiken, moet je leven met de beslissingen van Microsoft. Punt uit.
Hoe vaak moet ik het nog zeggen? Dat argument gaat simpelweg niet op
Argumenten?

Dat ''wij toevallig degene zijn die Microsoft groot gebracht hebben'' is in mijn ogen ook een argument dat geen hout snijdt. So what dat zonder ons het succes er niet geweest was? Wij kozen unaniem voor MS (deels in vrijwillig, deels niet) en hebben er dus grotendeels zelf óók voor gezorgd dat MS nu in de situatie verkeerd waarin het zoveel macht heeft. Dan kan je dus misbruik van die macht verwachten, ''waaronder de gebruikers gebukt gaan'' (Codin). En ga eens na wat je zelf zou doen in hun situatie?

ALS .net al van de grond af komt, zover als Bill het wil, en je wil absoluut geen risico lopen, niet meegaan met de visie van MS dan dien je maar over te stappen op iets anders. Als Ford auto''s gaat bouwen die je niet mooi vindt, of Sony slechte minidiskspelers die je moet huren gaat produceren, dan stap je toch over op Mitsubishi of JVC? Dat vind ik zeker een vergelijkbaar geval.

Ik blijf ook bij de mening dat het gevaar wel mee zal vallen, nogmaals: er staat voor MS hier veel te veel op het spel, ze gaan heus niet zo strom zijn om de zaak te bedonderen. Ze hebben al flinke deuken in hun reputatie opgelopen, doen ze dat nu wel dan lekt het altijd uit en dan kunnen ze het vergeten. Zeker omdat .NET ook makkelijk in Linux geïmplementeerd kan worden.

De consument is niet achterlijk, Microsoft ook niet. Lijkt me best een aardig evenwicht.

Verwijderd

De consument is niet achterlijk,
Hier valt over te redetwisten. Is de achterlijkheid van de consument niet hetgeen waar M$ misbruik van heeft gemaakt om aan de top te komen?
Microsoft ook niet.
Inderdaad: M$ is sluw.

/me baalt als een stekker dat hij voor videogames vast zit aan M$-ware.

Ik kan ook echt niet wachten tot die gasten van transgaming.com hun API afhebben :z

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 11:47 schreef Shift het volgende:
Ik verveelme niet ! Ik ben niet de topic starter, blijkbaar verveelt hij zichzelf.
Aldus de flamer.
Je bent toch gek, als je je druk maakt over microsoft ?
Je bent toch gek als je je druk maakt om M$-haters?
Gaat hij de aarde redden met dit soort topics ?
Nope. Alleen z''n hart luchten. Dat staat ook letterlijk in z''n post.
Als hij zijn mening kwijt wilt dan wil ik ook mijn mening kwijt.
Ik dacht dat je dit energieverspilling vond.
Ik start dit soort topics nooit, lekker boeiend dat linux midner crashed of novell sneller is, gebruik de search maar effe dan zal je zien dat ik dat niet gedaan hebt.
Kom op, niet te onzeker van jezelf zijn he.

Nobody cares.....
Ik kan gewoon dit soort mensen niet begrijpen. En ik wil het ook niet begrijpen.
> Me elke dag gek maken over Linux Novell enz enz enz, ik wel beters te doen. <
Kloot dan een eind op uit de draad man.

Ik ben aan het afstuderen met Visual Studio.NET en ik ben daarom geinteresseerd in serieuze gesprekken erover, om informatie op te doen en nieuwe dingen te leren.

Ik heb geen zin om flame-postings tussendoor te lezen.

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Jij mag slechte dingen over microsoft zeggen wat JOU niet bevalt, waarom mag ik dan niet reageren ?

Is jou studie ''Microsoft verslechteren'' ? krijg je zeker een 9 voor :)

Nogmaals als jij dit als flame ziet dan weet ik niet wat jij aan het doen bent ?
Pagina: 1