[BC3] Computer niet vooruit te branden op Internet...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Sinds kort hebben wij een 80486DX33 (mijn tweede PC, niet mijn primary natuurlijk! :) ) in ons vakantiehuisje in Voorst neergezet.
Deze heb ik laatst Internet-klaar gemaakt, d.m.v. een 56k6 extern modem en een telefoonlijn. Het modem zit op de COM2: poort.

Modem keurig geïnstalleerd en uiteraard goed aangesloten, daarna verbinding met de ISP gemaakt (bestaand abonnement). Dit lukte, en dan hoor je via de luidspreker van het modem het gebruikelijke *TUUT*, *PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP* (nummer kiezen), en daarna data transfer. Na een tijdje is er een verbinding tot stand gebracht, tot nu toe alles prima... :)

Maar nu komt het: als ik IE 4 open om te gaan surfen, en ik tik een URL in, dan krijg ik eerst keurig "Bezig verbinding te maken met locatie ..." en dan is hij amper vooruit te branden. Héél af en toe zie ik op het modem even wat knipperen bij RD/SD (Read/Send), maar er gebeurt verder niet veel. Indicatie "snelheid": iets van 15 KB in 5 minuten ofzo! :Z Na een tijdje krijg je dan ook een time-out. Op zo''n manier kom je op Internet natuurlijk helemaal nergens... :'(

E-mail zit er niet op, dat gaan we doen via Hotmail of andere webmail. Ik wil wèl graag mIRC installeren, maar dat heeft pas zin als de boel een beetje normaal surft op Internet, dan download ik het wel. En is het handig om op zo''n computer te upgraden van IE 4 naar IE 5.5?

Het modem lijkt mij goed geïnstalleerd, anders krijg je geen verbinding. Verder ligt het ook niet aan de telefoonlijn, want ik heb hier thuis al getest en hier kreeg ik met de 80486 hetzelfde, terwijl een andere PC hier over dezelfde lijn wèl kan surfen enzo. Van een vriend hoorde ik ook iets van poortinstellingen van COM2:?

Gegevens van de betreffende PC:
80486DX33, 8 MB RAM, 810 MB harddisk
WIN95, IE 4
Extern modem 56k6 op COM2:

Ik neem aan dat je met deze PC toch wel op Internet kan? :? Jaren geleden bestonden er geen snellere computers dan 80486jes, en Internet bestond toen ook al...

Well, ik ben benieuwd naar jullie tips/oplossingen/suggesties... Veel groetjes van Nieck.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Goedendag........met zo weinig geheugen, zal de pc wel ongelooflijk veel swappen van de harde schijf.....daarom adviseer ik je om het progje '' Cacheman '' eens binnen te halen,
hier kun je ''m vinden: http://www.outertech.com/downloads.php?product=3&download=9&PHPSESSID=172c4fff50fd55ff3422ffe759bcdda5 zet de settings eens op '' Low memory system '' en start daarna de pc eens op, heb je in ieder geval iets meer intern geheugen over....en wat je modem betreft, heb je ''m al eens getest.....in het configuratiescherm moet je dubbelklikken op '' modem '', daarna selekteer je het tabblad>> diagnostische gegevens en dan zelekteer je het desbetreffende modem en dan klik je op '' meer gegevens '', nu zal de pc kijken/testen of het modem goed werkt, krijg je hier al een foutmelding, dan is het modem niet goed geinstalleerd, en blijft natuurlijk de vraag of je alles goed hebt geconfigureerd???
Nou ik hoor het wel hoe het is afgelopen......seeya Metalman *D

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51
Ik vindt het nogal |:( dit..

kom op zeg, verwacht je nou echt van een 486 dat ie nog snel is?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• BC3 Victim
(Antwoord op Wirf)
Een 486 is natuurlijk nooit echt SNEL, maar je moet er toch nog wel mee kunnen surfen??? Ik kom op Internet dus totaal nergens...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 01:55 schreef Metalman het volgende:
Goedendag........met zo weinig geheugen, zal de pc wel ongelooflijk veel swappen van de harde schijf.....daarom adviseer ik je om het progje '' Cacheman '' eens binnen te halen,
hier kun je ''m vinden: http://www.outertech.com/downloads.php?product=3&download=9&PHPSESSID=172c4fff50fd55ff3422ffe759bcdda5 zet de settings eens op '' Low memory system '' en start daarna de pc eens op, heb je in ieder geval iets meer intern geheugen over....en wat je modem betreft, heb je ''m al eens getest.....in het configuratiescherm moet je dubbelklikken op '' modem '', daarna selekteer je het modem, bij diagnostische gegevens en druk je op meer eigenschappen/ gegevens, nu zal de pc kijken/testen of het modem goed werkt, krijg je hier al een foutmelding, dan is het modem niet goed geinstalleerd, en blijft natuurlijk de vraag of je alles goed hebt geconfigureerd???
"Low memory system"-setting zit in dat Cacheman?

Kijk, aan zulke tips heb ik al iets, al kan ik het nog even niet testen, want die 486 staat in Voorst en ik zit in Hilversum...

Meer tips zijn ondertussen welkom. :)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 02:04 schreef Nagus het volgende:

[..]

"Low memory system"-setting zit in dat Cacheman?

Kijk, aan zulke tips heb ik al iets, al kan ik het nog even niet testen, want die 486 staat in Voorst en ik zit in Hilversum...

Meer tips zijn ondertussen welkom. :)
Je kunt het ook installeren op je pentium III 600.........ik heb het progje op beide pc''s geinstald>>Pentium III 800 met 256 sDram en op een AMD K6 450 met 192 sDram....dit progje geeft in je taakbalk rechtsonder altijd aan hoeveel vrij intern geheugen er nog beschikbaar is, en die 4.1 versie maakt het geheugen ook nog eens continue leeg als je een applicatie afsluit..

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 02:20 schreef Metalman het volgende:

Je kunt het ook installeren op je pentium III 600.........ik heb het progje op beide pc''s geinstald>>Pentium III 800 met 256 sDram en op een AMD K6 450 met 192 sDram....dit progje geeft in je taakbalk rechtsonder altijd aan hoeveel vrij intern geheugen er nog beschikbaar is, en die 4.1 versie maakt het geheugen ook nog eens continue leeg als je een applicatie afsluit..
Ik heb op het moment in ieder geval al TaskInfo 2000 (http://www.iarsn.com/). Is ook leuk. Je ziet geheugengebruik, CPU, enz. enz.

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 02:25 schreef Nagus het volgende:

[..]

Ik heb op het moment in ieder geval al TaskInfo 2000 (http://www.iarsn.com/). Is ook leuk. Je ziet geheugengebruik, CPU, enz. enz.
Ok,.........maar cacheman optimaliseert je hele virtual-cache e.d. dus eigenlijk meer het geheugen-bereik tweaken.....on of dat progje van jouw dat doet is de vraag...:7

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 02:34 schreef Metalman het volgende:

Ok,.........maar cacheman optimaliseert je hele virtual-cache e.d. dus eigenlijk meer het geheugen-bereik tweaken.....on of dat progje van jouw dat doet is de vraag... :7
Well, dat TaskInfo moet je ook maar checken. Heb Cacheman 4.1 installed, en zie waar die ene optie zit. Kan ik dat ook eens proberen op de 486 voor Windows 95 Low Memory System! :)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 02:40 schreef Nagus het volgende:

[..]

Well, dat TaskInfo moet je ook maar checken. Heb Cacheman 4.1 installed, en zie waar die ene optie zit. Kan ik dat ook eens proberen op de 486 voor Windows 95 Low Memory System! :)
Yep, daar is die instelling nou juist voor!! , voor pceetjes met weinig intern geheugen, dus ik zou het zeker doen...... 8-)

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 02:49 schreef Metalman het volgende:

Yep, daar is die instelling nou juist voor!! , voor pceetjes met weinig intern geheugen, dus ik zou het zeker doen...... :)
Okay dan! Veel dank voor deze tip iig! :)
Maar ik ga maar eens naar bed zometeen, check dit forum wel weer als ik wakker ben.

Good night! :z

(Oh ja, tip: zet spatie tussen smileys en andere tekens... Anders geeft ie smileys niet weer...)

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 01:55 schreef Metalman het volgende:
hier kun je ''m vinden: http://www.outertech.com/downloads.php?product=3&download=9&PHPSESSID=172c4fff50fd55ff3422ffe759bcdda5 zet de settings eens op '' Low memory system '' en start daarna de pc eens op, heb je in ieder geval iets meer intern geheugen over....en wat je modem betreft, heb je ''m al eens getest.....in het configuratiescherm moet je dubbelklikken op '' modem '', daarna selekteer je het tabblad>> diagnostische gegevens en dan selekteer je het desbetreffende modem en dan klik je op '' meer gegevens '', nu zal de pc kijken/testen of het modem goed werkt, krijg je hier al een foutmelding, dan is het modem niet goed geinstalleerd, en blijft natuurlijk de vraag of je alles goed hebt geconfigureerd???
Heb het even gecorrigeerd, nu klopt het verhaal ;)

• BC3 Victim
Wat is er veranderd dan? :?

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 03:02 schreef Nagus het volgende:
Wat is er veranderd dan? :?
Dit gedeelte was niet helemaal juist:

in het configuratiescherm moet je dubbelklikken op '' modem '', daarna selekteer je het tabblad>> diagnostische gegevens en dan selekteer je het desbetreffende modem en dan klik je op '' meer gegevens '', nu zal de pc kijken/testen of het modem goed werkt

:9 nu klopt het bovenstaande........

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 03:06 schreef Metalman het volgende:

Dit gedeelte was niet helemaal juist:

in het configuratiescherm moet je dubbelklikken op '' modem '', daarna selekteer je het tabblad>> diagnostische gegevens en dan selekteer je het desbetreffende modem en dan klik je op '' meer gegevens '', nu zal de pc kijken/testen of het modem goed werkt

:9 nu klopt het bovenstaande........
Ik zie het verschil tussen dat nieuwe en je bericht van 01:55 niet, maar ''t zal wel... :)
In ieder geval is het nu hoog tijd voor mijn bedje... :z

Verwijderd

In de TCP-instellingen (bij inbelverbinding) is er ergens (ik weet niet meer exact waar; ik ben nu kabel gewend) een optie om aanmelding bij het domein aan- en uit te zetten. Als het aan staat, zet het dan voor de gein eens uit.

Want als ik het goed begrijp, krijg je geen letter binnen vanaf het internet, dus het probleem zit volgens mij in de aanmelding bij je provider. Uiteraard is een geoptimaliseerd geheugen bij een dergelijke computer alijd welkom, maar als je _helemaal niks_ binnenkrijgt, zit de directe oorzaak van het probleem in de communicatie tussen jou en je provider.

Om dit te testen, kun je (als je modem uitge-piet-tuut is) een dos-venster openen, en daar intypen ''IPCONFIG'' of ''WINIPCFG'' (hangt van je windows-versie af).
Bij IP-address moeten nu vier ''willekeurige'' getallen staan. Als dit niet zo is (bv allemaal nullen) zit je nog niet op internet.

mvg, John

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 05:15 schreef de_GeBo het volgende:
In de TCP-instellingen (bij inbelverbinding) is er ergens (ik weet niet meer exact waar; ik ben nu kabel gewend) een optie om aanmelding bij het domein aan- en uit te zetten. Als het aan staat, zet het dan voor de gein eens uit.

Want als ik het goed begrijp, krijg je geen letter binnen vanaf het internet, dus het probleem zit volgens mij in de aanmelding bij je provider. Uiteraard is een geoptimaliseerd geheugen bij een dergelijke computer alijd welkom, maar als je _helemaal niks_ binnenkrijgt, zit de directe oorzaak van het probleem in de communicatie tussen jou en je provider.

Om dit te testen, kun je (als je modem uitge-piet-tuut is) een dos-venster openen, en daar intypen ''IPCONFIG'' of ''WINIPCFG'' (hangt van je windows-versie af).
Bij IP-address moeten nu vier ''willekeurige'' getallen staan. Als dit niet zo is (bv allemaal nullen) zit je nog niet op internet.

mvg, John
Oh, dat kan ik natuurlijk ff testen... En het zou daar best kunnen zitten, ja... 8-)
Ook IPCONFIG / WINIPCFG is een goeie om te testen. :)
Of ligt het aan de zogenaamde DNS-nummers? :? Dan heb je als optie "automatisch laten toekennen" of "zelf invoeren". Ik heb aldaar op de bovenste twee regels zelf iets ingevoerd, en wel de gegevens van de computer van mijn vader, die naar dezelfde provider belt (maar wèl met ISDN!). Misschien zit de fout daarin?

In ieder geval hartelijk dank voor je tip! :)
Groetjes van Nieck.

Pagina: 1