[BC3] KPN verplichten ADSL aan te leggen?!

Pagina: 1
Acties:

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik wil graag weten of dit mogelijk is. Ik krijg namelijk het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt (telefoonlijn wel te verstaan;)).
Ik krijg de ene smoes naar de andere te horen. Ik vraag me af wanneer ik te horen krijg dat wegens een omgevallen boom op de noordpool er helaas niet meer getest kan worden.:(

Echt :r moet ik van die *&^%$ KPN

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Tuurlijk kun je hen niet dwingen. Jij wilt iets van hen en niet omgekeerd.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Postman
Tja, dacht ik al.
Maar ze zeggen nu dat er een storing is en dat ze daarom niet kunnen testen. Zou je ze hier wel om een rapport kunnen vragen?
Heb namelijk sterk het gevoel dat ze geen ADSL aan leggen omdat wij ook nog geen kabel hebben, dus telefoontikken levert meeste op (monopolie eigenlijk, OPTA maybe :? ).

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem, dus troost je :(

Ik heb al alles binnen van De provider, de lijnmeting is geslaagd etc. Nu was ik aan het wachten op het pakket. Na 8 weken wachten was het nog niet binnen, dus ik bellen naar dat 020 nummmer. Krijg ik daar te horen dat de centrale nog helemaal niet gereed was (landgraaf) en ze dus eigenlijk nog helemaal niet hadden mogen vrijgeven! De postcode check zou dus niet kloppen etc. Ik werd gek!

Dus, als iemand een manier weet op kpn te chanteren, graag ;)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
ik heb ooit eens wat info bij de opta gevraagd, zelfs de opta kan kpn niet verplichten op ''onrendabele gebieden'' adsl aan te leggen........tsja

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:50

Roy

Hobbies?

Ach ja, hier hetzelfde, ik woon een paar honderd meter uit de bebouwde kom, en heb ook nog geen kabel of adsl.
Maar tot mijn verassing zag ik vorige week bij de postcode check staan dat er vanaf begin juli wel adsl mogelijk is ! :) :)
Ik hoop dat de check nu wel klopt......

Inderdaad...

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 13:41 schreef FlamerX het volgende:
omdat wij ook nog geen kabel hebben, dus telefoontikken levert meeste op (monopolie eigenlijk, OPTA maybe :? ).
Dat er nog geen kabelinternet is, kan KPN niets aan doen.
Ook al zouden dat trouwens de beweegredenen zijn om geen ADSL aan jou te leveren, wat kun je ze dan maken? Ze hebben geen verplichting om jou ADSL te leveren :)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Zal ik het nog leuker maken, ze willen iedereen ADSL kunnen leveren. Helaas zitten de meeste centrales bomvol (zo vol, dat in de kantines al 19" racken staan). Dan moeten ze ook nog plaats bieden aan de concurrenten in die centrales (En dat past niet...) en de OPTA werkt meestal TEGEN en niet mee.

Ten tweede levert KPN niet als ze niet de bandbreedte kunnen garanderen.

Allemaal dingen waardoor het toch niet overal/meteen geleverd kan worden.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Aaaargh damn....
Wil iemand deze even deleten?
Server is weer lekker brak vandaag.

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 16:30 schreef Vaagharses het volgende:
Dan moeten ze ook nog plaats bieden aan de concurrenten in die centrales (En dat past niet...) en de OPTA werkt meestal TEGEN en niet mee.
Moeten ze die centrales maar gewoon uitbreiden.
Zal wel niet makkelijk zijn, maar daar is nou eenmaal ook niets aan te doen, nieuwe diensten vereisen nieuwe investeringen.
Helaas.
En als concurrent zou me het een rotzorg zijn of KPN problemen heeft met ruimte in de centrales, dat is hun probleem.

• Vaagharses
Ff uitbreiden... je weet zelf toch hoop ik wel hoeveel papierwerk (vergunningen e.d.) er bij te pas komen om een dakkapel op je huis te zetten...

Die centrales worden langzamerhand uitgebreid, maar als de plannen er zijn duurt het nog enkele jaren voordat er een nieuw gebouw bij staat.
Zal wel niet makkelijk zijn, maar daar is nou eenmaal ook niets aan te doen, nieuwe diensten vereisen nieuwe investeringen.
Maar als de centrales in jouw buurt nog niet klaar zijn, moet je niet gaan zeiken KUT KPN, ze leveren die dienst dan toch niet :? valt er ook niet te zeiken...
En iedereen doet alsof cistron het helemaal is, maar die leveren nog maar in een heel klein gebied. Maar dan is het niet opeens KUT CISTRON..
En als concurrent zou me het een rotzorg zijn of KPN problemen heeft met ruimte in de centrales, dat is hun probleem.
Dat zal de concurrent ook een rotzorg zijn, maar op de plek waar de meuk van concurrenten staat (Libertel, Ben enz), had ook jouw ADSL modem kunnen staan ;) Dus het vergroot alleen maar voor KPN het probleem om nieuwe diensten te leveren, omdat er geen plaats is in de centrales.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Ik denk dat jij mijn standpunten niet helemaal begrijpt :)
Ik ben van mening dat je _geen_ recht hebt op ADSL, simpelweg omdat het geen grondrecht oid is, en je geen overeenkomst met KPN hebt die ze dwingt het op te leveren.
Dus daardoor klopt al een hele hoop van jouw post helaas niet, zonde van al je tikwerk :P
Op zondag 27 mei 2001 20:47 schreef Vaagharses het volgende:
Die centrales worden langzamerhand uitgebreid, maar als de plannen er zijn duurt het nog enkele jaren voordat er een nieuw gebouw bij staat.
...
Dat zal de concurrent ook een rotzorg zijn, maar op de plek waar de meuk van concurrenten staat (Libertel, Ben enz), had ook jouw ADSL modem kunnen staan ;) Dus het vergroot alleen maar voor KPN het probleem om nieuwe diensten te leveren, omdat er geen plaats is in de centrales.
Dus?
KPN moet die centrale openstellen voor de concurrent, dat hun klanten daarbij in het gedrang komen is een drogredenatie.
Immers, als zij dus de centrale openstellen voor concurrenten, kunnen er (bijna) evenveel ADSL klanten worden bediend, maar niet allemaal meer door KPN.
Nogmaals, hierbij geldt nog steeds, de consument heeft geen recht op ADSL, de concurrent wel op toegang tot de centrales.

Verwijderd

Nederland is gewoon een zwaar kloteland kwa internet als je bijv. in een dorp woont (wat vaak al kut genoeg is) en ook nog is zoals ik casema als kabelprovider hebt word je ZWAAR genaaid :( ik zou een kleine 6 maanden geleden al casema kabel gehad moete hebben niet dat dat zo''n feest is maar toch. nu is het ut zelfde tering verhaal met adsl in een kring van 10km om m''n dorp heen wordt alles op adsl aangesloten maar NEE hoor wij weer niet wordt voor ons weer eind van het jaar (als ik kpn moet geloven) :(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 21:05 schreef Sourcerer het volgende:
Nederland is gewoon een zwaar kloteland kwa internet als je bijv. in een dorp woont (wat vaak al kut genoeg is) en ook nog is zoals ik casema als kabelprovider hebt word je ZWAAR genaaid :( ik zou een kleine 6 maanden geleden al casema kabel gehad moete hebben niet dat dat zo''n feest is maar toch. nu is het ut zelfde tering verhaal met adsl in een kring van 10km om m''n dorp heen wordt alles op adsl aangesloten maar NEE hoor wij weer niet wordt voor ons weer eind van het jaar (als ik kpn moet geloven) :(
casema suckt gewoon zwaar

ze slaan ons gewoon definitief over; wij krijgen geen kabelinternet (Oosterhout NB; population 55.000)

we krijgen wel 3e kwartaal MXStream; en Versatel schijnt hier in Juli te komen.

hopen dat de KPN hier een beetje opschiet

wat je zegt; 64k + tikken = :r

Verwijderd

zeker, ik woon dus in scherpenzeel..8km bij veenendaal en 10km bij amersfoort vandaan..wij zitten er dus gewoon precies tussen amersfoort is al grotendeels aangesloten veenendaal word 2de kwartaal aangesloten maar nee hoor..wij nog lang niet :(

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 13:15 schreef FlamerX het volgende:
Echt :r moet ik van die *&^%$ KPN
Als dat het geval is waarom wil je dan ADSL van ze afnemen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 21:35 schreef jant het volgende:

[..]

Als dat het geval is waarom wil je dan ADSL van ze afnemen.
Bij gebrek aan alternatieven natuurlijk.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51
als gerucht op werk hoorde ik dat je voor 1000,-/meter ADSL kunt laten trekken naar je huis

kost wat, maar voor die prijs werken ze het wel mooi voor je weg :P

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Vaagharses
Wees blij dat er in die "dorpen/gehuchten" ADSL komt, het is voor alle telecom bedrijven zwaar onrendabel om daar dat soort diensten te leveren (stomweg te weinig afzet tegen hoge investeringskosten).

De maximale afstand van centrale tot ADSL aansluiting mag maximaal 3,5km zijn (dan heb ik het over de lengte van de draad). Om dus ADSL te leveren in die kleine plaatsen, waar meestal geen centrale staat. Zullen ze een speciaal tussenstation voor ADSL neer moeten zetten...

En iedereen heeft natuurlijk gelijk dat telefoontikken kut zijn :r

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Op zondag 27 mei 2001 21:40 schreef Vaagharses het volgende:
...De maximale afstand van centrale tot ADSL aansluiting mag maximaal 3,5km zijn (dan heb ik het over de lengte van de draad). Om dus ADSL te leveren in die kleine plaatsen, waar meestal geen centrale staat. Zullen ze een speciaal tussenstation voor ADSL neer moeten zetten...
3,5 km is beetje boel bullshit...hier in bels zeggen ze nu 4,2 voor PSTN en 3,8 voor ISDN, (terwijl hier hogere snelheden worden aangeboden dan in nl) en ze zijn nu aan het testen met 5,5 km...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 21:40 schreef Vaagharses het volgende:
Wees blij dat er in die "dorpen/gehuchten" ADSL komt, het is voor alle telecom bedrijven zwaar onrendabel om daar dat soort diensten te leveren (stomweg te weinig afzet tegen hoge investeringskosten).

De maximale afstand van centrale tot ADSL aansluiting mag maximaal 3,5km zijn (dan heb ik het over de lengte van de draad). Om dus ADSL te leveren in die kleine plaatsen, waar meestal geen centrale staat. Zullen ze een speciaal tussenstation voor ADSL neer moeten zetten...
Ik woon dus in een dorp wat z''n eigen telefooncentrale heeft. dus van die max afstant heb ik geen last.

onze fooncentrale staat ook op http://www.geocities.com/telefooncentrales/

zoek maar onder scherpenzeel...misschien dat we hier dan toch nog geluk mee hebben ;(

• Postman
Het is niet zo dat ik in een onrendabel gebied woon (Oss is met >60.000 inwoners niet echt ''onrendabel''), maar omdat er geen kabel is heeft de KPN een monopolie (dus lekker veel telefoontikken = veel geld).

En het is ook niet zo dat de centrale niet gereed is of vol zit. Niemand in Oss heeft ADSL en er wordt gewoon niet getest.

Het is dat kabel hoogstens (lees gewoon) 1 jaar duurt, anders had ik mijn aanvraag afgezegt en ff gewacht op kabel.

En ik woon ook niet ver van de centrale, 1,5 km is volgens mij best te doen.

• Vaagharses
Ik had het meer over die kleine boeren dorpjes (lees een lange weg met 3 boerderijen). Die zullen niet zo snel ADSL krijgen...

En je moet er ook rekening mee houden dat er een backbone moet komen om al die surfers van bandbreedte te voorzien. Als die verbinding er niet ligt kan je wel ADSL leveren, maar geen internet...

Het streven van KPN is ook om het hele land van ADSL te voorzien, dat proberen ze ook zo snel mogelijk te realiseren. Net als het GSMnet, dat was in het begin ook niet landelijk dekkend.

Ten tweede beseft KPN dondersgoed, dat als zij die lijn niet leveren, dat de concurrent het gaat doen. Dus ze gaan niet express wachten voor die telefoontikken lijkt me.

En die afstand kan tegenwoordig wel langer zijn, maar 3,5KM was het laatste wat ik hoorde van een KPN-technicus die in die centrales werkt. Tuurlijk is die 3,5KM aan de korte kant, maar wel gegarandeerd. Ze meten niet voor niets die lijn door, voordat ze het leveren(ik heb hier bv ADSL en mijn koperlijntje is denk ik 4 km) Je moet bv ook rekening houden met het aantal aansluitingen door 1 kabel ivm overspraak en dat soort dingen.

Ik word alleen een beetje gestoord van dat gemekker over KPN, het zou te recht zijn als hun produkt echt van dramatische kwaliteit zou zijn(oke organisatorisch kan er wel een en ander verbeterd worden :) ). Maar je moet je wel blijven realiseren dat wij in Nederland een van de betere telefoonnetten hebben.
En de concurrent is meestal niet beter/goedkoper, mochten ze wel even goed zijn, dan zal je ook dik voor die service moeten betalen. Communicatie is nou eenmaal duur.

• Postman
Ben ook wel bereid te betalen, maar als er niks wordt gedaan...

Kan wel meteen DemonDSL krijgen, maar dat is een stuk trager (en duurder) dan Mxstream...

* Postman gaat heel heel heel lang wachten :'(

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

In belgie is zo''n 70% van de centrales al aangepast, en ligt de limiet op 4,2 km...(zijn al aan testen met 5,5!)
Dorpje waar ik woon (2000 inwoners?) heeft het ook al :)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Vaagharses
Als je wilt betalen kan je ook een huurlijn nemen... Maar schrik dan niet, dat je voor onbeperkt dataverkeer duizenden guldens aan de provider moet betalen. De huurlijn zelf schijnt -relatief- wel mee te vallen.

Snel internet is overal mogelijk => maar een E1 of E3 is voor de meeste huishoudens nou eenmaal -en dat is logisch- niet te betalen.

En KPN heeft als streven om overal ADSL te gaan leveren, kost alleen tijd. Ze zijn nu eenmaal eerst begonnen met de randstand. Geduld is een schone zaak...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 28 mei 2001 00:42 schreef Vaagharses het volgende:
Ik had het meer over die kleine boeren dorpjes (lees een lange weg met 3 boerderijen). Die zullen niet zo snel ADSL krijgen...
Dat komt omdat een groot aantal kleine dorpjes meeleunt op de centrale die in een dichtbijzijnde plaats staat, en in de meeste gevallen ligt die centrale op meer dan 5 km afstand. Ik ken dus ook iemand die in een een of andere boerderij woont BUITEN de bebouwde kom.

Postcode check gaf positief (is niets meer dan een database met postcodes die via een bepaalde telefooncentrale telefonie hebben), maar toen de technische meting kwam zeiden ze dat de kabel naar de centrale 7,5 km lang was, met een omweg naar zijn boerderij kwam, en hij dus GEEN adsl kon krijgen, en waarschijnlijk ook nooit zal kunnen krijgen... En omdat zijn postcode een lange straatweg is, die tot het centrum van de stad loopt, is zijn postcode nog steeds positief... tja 95% van de mensen die aan die straat wonen wonen natuurlijk wel dichtbij de centrale.

Het joch is 19, en gaat studeren in Wageningen en heeft daar al een kamer, dus binnenkort krijgt ie in een studentenflat een aansluiting van de WAU, en dat is een stuk beter dan kabel EN adsl bij elkaar...

Ik heb gelukkig een vrij goed kabelmodempie en ben dus dik tevreden.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In Nederland zijn ze met breedband veel te langzaam... In belgie zijn daarentegen veel sneller aan het uitbreiden.

het gaat hier echt veel te langzaam....

Een goede vriendin van mij woont een paar kilomter van La Roche (ofziets) in de ardenne en heeft al ADSL... en ze woont in de middle of fucking nowhere.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1