Ik had het meer over die kleine boeren dorpjes (lees een lange weg met 3 boerderijen). Die zullen niet zo snel ADSL krijgen...
En je moet er ook rekening mee houden dat er een backbone moet komen om al die surfers van bandbreedte te voorzien. Als die verbinding er niet ligt kan je wel ADSL leveren, maar geen internet...
Het streven van KPN is ook om het hele land van ADSL te voorzien, dat proberen ze ook zo snel mogelijk te realiseren. Net als het GSMnet, dat was in het begin ook niet landelijk dekkend.
Ten tweede beseft KPN dondersgoed, dat als zij die lijn niet leveren, dat de concurrent het gaat doen. Dus ze gaan niet express wachten voor die telefoontikken lijkt me.
En die afstand kan tegenwoordig wel langer zijn, maar 3,5KM was het laatste wat ik hoorde van een KPN-technicus die in die centrales werkt. Tuurlijk is die 3,5KM aan de korte kant, maar wel gegarandeerd. Ze meten niet voor niets die lijn door, voordat ze het leveren(ik heb hier bv ADSL en mijn koperlijntje is denk ik 4 km) Je moet bv ook rekening houden met het aantal aansluitingen door 1 kabel ivm overspraak en dat soort dingen.
Ik word alleen een beetje gestoord van dat gemekker over KPN, het zou te recht zijn als hun produkt echt van dramatische kwaliteit zou zijn(oke organisatorisch kan er wel een en ander verbeterd worden

). Maar je moet je wel blijven realiseren dat wij in Nederland een van de betere telefoonnetten hebben.
En de concurrent is meestal niet beter/goedkoper, mochten ze wel even goed zijn, dan zal je ook dik voor die service moeten betalen. Communicatie is nou eenmaal duur.