[BC3] Tip: neem een (bijna) gratis abonnement!

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Indien je al een GSM telefoon hebt, kun je, doordat veel (internet) GSM shops een bedrag op je rekening storten in plaats van een telefoon "sponsoren", (bijna) gratis bellen.

Zo is er al een Telfort Clarity 180 (180 belminuten) voor 5.33 effectief per maand verkrijgbaar (alles inbegrepen: entree- en verzendkosten, sponsoring door de shop, etc.)

Op internet zijn heel veel van die GSM shops te vinden (bv. telecom.nu, gsm.nl..). Kijk ook eens op http://gsmshops.pagina.nl. Wat vaak vergeten wordt zijn bv. de entreekosten. Je dient bij het berekenen van de kosten altijd goed rekening te houden met o.a.:
* entreekosten
* verzendkosten
* gratis belminuten of "beltegoed" (D*)
* acties

Daarom nog een tip: http://www.highpos.com
Daar worden GSM shops met elkaar vergeleken. De site zet alle kosten op een rij, dus abonnementskosten, entreekosten, verzendkosten etc. etc. alles.

Voorbeeld:

Telfort Clarity 180
180 minuten bellen voor (alles meegerekend!) f 5.33 per maand! Dit komt dus neer op een kleine 3 cent per minuut, zowel piek als dal, naar mobiel en vast :9~

Via http://www.highpos.com/shop_abo.php?id=105 vind je het volgende schema:

Kosten
Abonnement (12*50.00): 600
Entree kosten: 90.00
Verzendkosten: 15.00
Overige kosten (): 0.00
Totaal kosten 705

Vergoedingen
Vergoeding: 641.00
gratis maanden (0.00 * 50.00): 0
Overige voordelen (): 0.00
Totale vergoeding 641
Resultaat
Effectieve kosten (12 maanden)
(kosten -/- vergoedingen) 64.00
Eff. kosten per maand *D 5.33 *D

Ik hoop dat mensen iets hebben aan deze tip!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik had hier dus al een topic over geopend, dacht dat het alleen voor studenten was.

Zeer handig

• BC3 Victim
welke topic?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
oh, ik zie net dat je geen "reclame" mag maken voor je eigen site... sorry... :o

Maar, ik zie geen enkele topic die gaat over dit soort zeer goedkope GSM abonnementen. Er heerst daarom volgens mij veel onbekendheid over dit fenomeen. Vergeven jullie me dat ik "toevallig" mijn eigen site heb genoemd?

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
is eigenlijk al best wel oud nieuws deze abbo''s bestaan al vrij lang

"If u do something do it with style, or do it at all."

• BC3 Victim
Oke, eens, het bestaat al best lang. Ik doe het zelf al jaren >:) . Maar, een feit is dat er grote onbekendheid bestaat. Ik heb zojuist in het forum zitten zoeken, en heb hetvolgende gevonden (april 2001):

"Wie kan mij vertellen of die een instinker is. Voor niets gaat de zon op maar wie weet meer"

"Even voor alle duidelijkheid;
Aanbiedingen waar je niets voor zou hoeven te betalen, gratis een ongekend bedrag aan belminuten zou krijgen of een gratis telefoon bestaan gewoon niet. Er zijn altijd kleine lettertjes die ervoor zorgen dat je altijd ongeveer net zoveel betaald uiteindelijk als dat je net niet van plan was"

"Psies ze hebben gewoon heeele hoge gesprekskosten enzo
niet intrappen, ga gewoon naar een winkel bij je in de buurt"

Een aantal mensen weten het wel, maar (kennelijk) heel veel ook niet. Daarom denk ik dat het nuttig is om het toch eens goed te noemen / discussieren. Wat zal er gebeuren als iedereen het weet? Hoe zal het straks gaan met UMTS abonnementen?

Ik ben best benieuwd hoe mensen daar over denken. Aan de ene kant willen operators zoveel mogelijk abonnementen verkopen, en blijven dus provisies geven; aan de andere kant: als ze zo''n hoge provisies geven valt er niets te verdienen...

En als er niets te verdienen valt: geen telefonie :'(

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 27 mei 2001 02:20 schreef dirkpostma het volgende:
oh, ik zie net dat je geen "reclame" mag maken voor je eigen site... sorry... :o

Maar, ik zie geen enkele topic die gaat over dit soort zeer goedkope GSM abonnementen. Er heerst daarom volgens mij veel onbekendheid over dit fenomeen. Vergeven jullie me dat ik "toevallig" mijn eigen site heb genoemd?
het spijt me zeer, maar volgens mij probeerde je dit deze week al vaker, kreeg toen een slotje en nu begin je weer te zeiken :r:r

• BC3 Victim
Sorry for being a newbee, but they will always exist for a certain time.
Geplaatst door dirkpostma - zondag 27 mei 2001 02:20
dat "slotje" waar je het over hebt zag ik dus pas iets voor 2:20 uur, vandaar de posting.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ok...je hebt gelijk dat je iets onder de aandacht wil brengen, maar aangezien dit al oud nieuws is en aangezien het ook nog je eigen siteje is ben ik toch van mening dat je je reclame ergens anders moet zoeken..
Succes dus met je site, maar geen reclame meer..bedankt..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 02:03 schreef dirkpostma het volgende:
welke topic?
[topic=185065]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[topic=185065]
Pagina: 1