• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
Vorige week hebben we het hier gehad over codes om gratis te bellen met gsm''s. Er was veel ongeloof en iemand had iets verkeerd gezegd (een grapje denk ik) wat resulteerde in een slotje.

Toevallig las ik vandaag dit op het net over Orange België (waar KPN Nederland de eigenaar van is).

Misschien niet zo een betrouwbare bron, dan nog dit:
Orange slachtoffer van fraude met PrePay kaarten [22/05/2001]

Gsm-operator Orange is het slachtoffer geworden van een grootscheepse fraude met herlaadkaarten. Zo''n 1.200 jongeren slaagden erin hun PrePay-herlaadkaart gratis aan te vullen. Om de belwaarde van een gsm op te laden moet een klant bellen naar de operator en de code van de herlaadkaart ingeven. De jongeren belden gezamenlijk met de code van één kaart. De jongeren lichtten Orange zo voor 1,3 miljoen frank (32.000 euro) op. De fraude werd vrij snel ontdekt en ondertussen tenietgedaan. De nummers van de fraudeurs werden geblokkeerd.

bron: Telenet nieuwsbrief
Dit stond op http://www.bestnet.be, een site over telecommunicatie en is volgens mij wel betrouwbaar.

Blijkbaar kan het tegenwoordig nog altijd :)

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Als je gewoon blijft lezen ....
De nummers van de fraudeurs werden geblokkeerd.
Heb je er dan veel aan??

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zoals havana al wijselijk zei: eerst zien, dan geloven.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[..]
Weet je dat dat ook bij auto''s is.
Autobedrijven hebben speciale codes (Iets van 4x richtingaanwijzer naar rechts dan 1x naar links en dan 2x toeteren)
Dan verbruikt de auto nog maar de helft van zijn normale verbruik (Erg makkelijk voor proefritten)

Deze code is in gebruik genomen na het verstrekken van commissies aan autofabrikanten door de olierafinaderijen.

--------------------------------------------------------------------------------
Sinph''s reactie:

[Off topic]
Yeah right! Je hebt je ideale mengsel voor een goeie verbranding. Als je dat halveert dan loopt je motor niet meer. Wat je zegt kan gewoon helemaal niet.
[On topic]
hehe dit vond ik wel geinig nog uit de vorige topic;) dat sommige mensen zo serieus kunnen reageren op een overduidelijk grapje :+

anyway je kutn wel gratis bellen hoor;) op 1 januari om 0:00 uur snachts tot 2:00 uur snachts:)

Verder heb ik gehad met smsjes van hi prepaid, ik had beltegoed gedaan en eerste keer kreeg je 10 piek extra gratis, dat is/was actie van hun. Anyway, toen mijn 20 smsjes opwaren kwamen me smsjes niet meer aan (logisch) maar ik had dat dus ff niet door en ik de service desk bellen, ik zo, ik had 20 piek smsjes en er komt niks meer aan...had ze me er weer 20 piek opgezet :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Een mogelijke manier van frauderen, wat wel eens gebuerd is:

* criminele winkel-bediende krast kraslaag van de opwaardeerkaart
* criminele winkel-bediende waardeert zijn (anonieme prepay) telefoontje op, en knutselt zelf een nieuw, fake kraslaagje
* klant koopt kaart, die inmiddeles niet meer geldig is, omdat die al is gebruikt
* klant belt operator op: "kaart werkt niet :'( " en krijgt excuses + nieuwe kaart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 27 mei 2001 02:12 schreef dirkpostma het volgende:
Een mogelijke manier van frauderen, wat wel eens gebuerd is:

* criminele winkel-bediende krast kraslaag van de opwaardeerkaart
* criminele winkel-bediende waardeert zijn (anonieme prepay) telefoontje op, en knutselt zelf een nieuw, fake kraslaagje
* klant koopt kaart, die inmiddeles niet meer geldig is, omdat die al is gebruikt
* klant belt operator op: "kaart werkt niet :'( " en krijgt excuses + nieuwe kaart
Ik werk bij zo''n operator en ook nog eens op de afdeling die dit soort dingen behandeld. Als wij een kaart opgewaardeerd zien in het prepaidsysteem dan kan de klant hoog en laag springen, er wordt niets bijgeboekt en ook geen nieuwe kaarten verstuurd. Als klant voet bij stuk houdt kan ie ''m opsturen maar kan me niet herrineren dat we ooit een kaart twee maal hebben opgewaardeerd of een nieuwe gestuurd hebben.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1