Vorige week hebben we het hier gehad over codes om gratis te bellen met gsm''s. Er was veel ongeloof en iemand had iets verkeerd gezegd (een grapje denk ik) wat resulteerde in een slotje.
Toevallig las ik vandaag dit op het net over Orange België (waar KPN Nederland de eigenaar van is).
Misschien niet zo een betrouwbare bron, dan nog dit:
Blijkbaar kan het tegenwoordig nog altijd
Toevallig las ik vandaag dit op het net over Orange België (waar KPN Nederland de eigenaar van is).
Misschien niet zo een betrouwbare bron, dan nog dit:
Dit stond op http://www.bestnet.be, een site over telecommunicatie en is volgens mij wel betrouwbaar.Orange slachtoffer van fraude met PrePay kaarten [22/05/2001]
Gsm-operator Orange is het slachtoffer geworden van een grootscheepse fraude met herlaadkaarten. Zo''n 1.200 jongeren slaagden erin hun PrePay-herlaadkaart gratis aan te vullen. Om de belwaarde van een gsm op te laden moet een klant bellen naar de operator en de code van de herlaadkaart ingeven. De jongeren belden gezamenlijk met de code van één kaart. De jongeren lichtten Orange zo voor 1,3 miljoen frank (32.000 euro) op. De fraude werd vrij snel ontdekt en ondertussen tenietgedaan. De nummers van de fraudeurs werden geblokkeerd.
bron: Telenet nieuwsbrief
Blijkbaar kan het tegenwoordig nog altijd