[BC3] Berichten posten op newsgroup lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik doe het via Chello om op Chello server te kunnen posten.

Ik gebruik hiervoor Xnews programma.

Maar er ging wat fout. Als foutmelding krijg ik:

441 Posting Failed (EMP rejected (ph/l))

Ik weet niet wat dat precies is. Wie kan me helpen uitleggen hoe ik alsnog wat kan posten (vreemd, vroeger via Outlook ging het wel, en nu kan het ook niet meer via Outlook en Xnews op 1 van de Chello newsservers.

Wat nu? Ik wil graag posten om mijn anime episodes alsnog vol te maken. :(

Ieder hulp en advies is zeer welkom.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Heb je al eens een ander proggie geprobeerd?
Als ie daar dezelfde fout geeft dan zit er of in de instellingen van je newsserver iets mis, of er is iets mis met de instellingen/rechten/whatever van de nieuwsserver zelf (meestal hoef je op een nieuwsserver geen login en pass te gebruiken, maar volstaat de hostname (die de server dus ziet)... dus je ...chello.nl

Verwijderd

Probeer powerpost eens werkt perfect volgens mij, van de week nog q3 mee gepost.

In welke nieuwsgroep post je jouw anime ?
En op welke chelloserver ?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
ik kom achter dat ik alleen op news.chello.nl kan posten. Andere servers zijn (nog) niet mogelijk. Geeft timeout.

Die 441 foutmelding is geen onbekende probleem. Het komt vaak voor. (dat zag ik in logfiles van andere newsservers)

Ik gebruik Xnews om bericht te kunnen posten via news.chello.nl in ABA (of ABMA, ABMR)

Ik heb bij SMTP goede server ingevuld, maar het helpt allemaal nog steeds niet. :(