[BC3] Snelheid MXstream VS. @home

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Mijn vader kan via HCCNET nu ADSL krijgen, en ik wilde eigenlijk weten wat nou de snelheid is die men kan halen met de verbinding van HCCNET, op deze pagina staan de specificaties van HCCNET ADSL, ik wilde eigenlijk weten hoeveel Kb/s de maximale download snelheid bedraagt in het Basis abonnement :?

Alvast bedankt.

Freelance tweaker

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Basis: 64 kilobyte/sec
Power: 128 kilobyte/sec

• Foxke
  • Niet online
De snelheid zal net als bij de andere zo''n 50kbps zijn.

Bij @Home is de snelheid gemiddeld iests van 250kbps.

Als je hoge sneleid wil moet je dus kabel nemen

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Dankjewel ! Kort maar krachtig >:)

Freelance tweaker

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Nou breekt me de klomp, ik dacht altijd dat ADSL sneller was... Maar dat verschilt zeker ook per provider?

Hmmm... En upstream is hetzelfde als downstream snelheid?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Nee en ja.....

Indien je geluk hebt kun je bij Cistron een 8Mbit aansluitng krijgen.

Verreweg de meesten hebben dit geluk niet, en krijgen basic 512kbit/s (64KB/s) of met het duurdere extra abo 1024kbps (128KB/s)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 21:51 schreef Captain Pervert het volgende:
Hmmm... En upstream is hetzelfde als downstream snelheid?
Nope...
Hint: de A in ADSL staat voor Asymmetric.
Bij mxstream basic: 64 kbit = 8 kB/s (effectief: 6 - 7 kB)
fast 256 kbit = 32 kB/s (effectief: geen flauw idee, ik heb basic :) )

Verwijderd

@home is sneller dan adsl adsl is vooral een heilige oplossing voor de randstad dat vast zit met casema :r

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

@home is veel sneller dan ADSL

maar ik zit nog steeds met Casema :(

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 22:23 schreef FYA het volgende:
@home is sneller dan adsl adsl is vooral een heilige oplossing voor de randstad dat vast zit met casema :r
Alleen Utrecht is geloof ik Casema-slachtoffer. Amsterdam heb je A2000, inmiddels Chello. En in Rotterdam kun je Chello en @Home krijgen en die plaatsen daartussen vaak ook.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Op zondag 27 mei 2001 00:08 schreef 007 het volgende:

[..]

Alleen Utrecht is geloof ik Casema-slachtoffer. Amsterdam heb je A2000, inmiddels Chello. En in Rotterdam kun je Chello en @Home krijgen en die plaatsen daartussen vaak ook.
Casema slachtoffers kun je vinden in :
-Utrecht
-Den Haag
-Breda

Op zich is @home vaak sneller dan ADSL via mxstream, echter dit ligt er aan in welke wijk/stad je zit, en hoeveel mensen er daar zijn aangesloten...
Ook is het zo dat snelheid bij adsl constant is, terwijl @home schommelt tussen 20 KB en 400 KB.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 00:15 schreef qless het volgende:

[..]

Casema slachtoffers kun je vinden in :
-Utrecht
-Den Haag
-Breda

Op zich is @home vaak sneller dan ADSL via mxstream, echter dit ligt er aan in welke wijk/stad je zit, en hoeveel mensen er daar zijn aangesloten...
Ook is het zo dat snelheid bij adsl constant is, terwijl @home schommelt tussen 20 KB en 400 KB.
en Zoetermeer :( wara ik dus zit!!! NOG WEL :P ADSL haalt niet gauw de 400kb! (volgens mij helemaal niet) @home haalt dit wel.... 20kb zul je toch niet vaan zien bij @home vaak boven de 100kb dus.. nog steeds @home beterz...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kabel is inderdaad sneller als adsl(ik heb adsl) maar als je gaat ut-en op een kabel server heb je een vrij hoge ping |:( maar als je op een adsl server zit heb je een lage ping :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Je moet je inderdaad niet blindstaren op de hogere downloadsnelheden van kabel tov ADSL.
Er is meer tussen hemel en aarde ;)

Lagere pingtijden is een voordeel, een vaste snelheid is een tweede. Als je "kabelmensen" vraagt wat hun downloadsnelheid is komen ze steevast met getallen die alleen gehaald worden in de rustige uurtjes. Bovendien ben je nog steeds afhankelijk van de zwakste schakel. In de praktijk worden de verschillen in snelheid tussen kabel en ADSL dus behoorlijk genivelleerd.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• BC3 Victim
Op zondag 27 mei 2001 00:41 schreef Tachyon het volgende:
Je moet je inderdaad niet blindstaren op de hogere downloadsnelheden van kabel tov ADSL.
Er is meer tussen hemel en aarde ;)

Lagere pingtijden is een voordeel, een vaste snelheid is een tweede. Als je "kabelmensen" vraagt wat hun downloadsnelheid is komen ze steevast met getallen die alleen gehaald worden in de rustige uurtjes. Bovendien ben je nog steeds afhankelijk van de zwakste schakel. In de praktijk worden de verschillen in snelheid tussen kabel en ADSL dus behoorlijk genivelleerd.
mee eens :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Klippy

Still Game

Op zondag 27 mei 2001 00:15 schreef qless het volgende:

[..]

Aha, dus als ik een mooie FTP server ga opstarten met m''n upload limiet van 16KB/s haal jij daar een mooie constante download uit van 50KB/s :?
En wat maakt het nou uit of t constant is? Als het maximum 50KB is en jij haalt steeds mooi constant die 50KB ben je dan blij ofzo?
Heb ik toch liever die onconstante @home waar ik afwisselend tussen de 50 en 450 KB zit :)
Geloof me, als je kan kiezen tussen MXStream (die KPN zooi dus) en @home moet je absoluut @home kiezen.
Ping is dan wel wat hoger, maar wat maakt het nou uit of je 35 of 50 hebt?
ADSL is ook niet alles.
Maar de techniek is misschien wel beter ja, maar dan moet je ook nog een provider hebben die je ruimte darvoor geeft. Als je moest kiezen tussen bijv. Cistron & @home is weer wat anders.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• BC3 Victim
Als je upload limiet van 16KB/s hebt en je hebt een ftp, dan kan iemand downloaden met maximaal 16 KB/s....

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 00:22 schreef madmanrules het volgende:
kabel is inderdaad sneller als adsl(ik heb adsl) maar als je gaat ut-en op een kabel server heb je een vrij hoge ping |:( maar als je op een adsl server zit heb je een lage ping :)
heb hier casema premium, ping gemiddeld 25ms naar ut- en quakeservers :)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ADSL is overal evenveel snel en kabel is niet overal evensnel ligt eraan waar je woont dus :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
idd, ik heb liever @home, maar dat zal komen omdat het hier minder druk is, weinig tot geen problemen verder, dus waarom zou ik over stappen..

Verwijderd

adsl kan ook sneller toch?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Je hebt 2 varianten. Basic en Fast. fast heeft 1024 kbit download en 256 kbit upload. Basic heeft 512 kbit download en 64 kbit upload. Kijk op www.mxstream.nl

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Pagina: 1