[BC3] UTP kabel van adsl in hub?

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:50

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik hoop dat ik binnenkort ADSL krijg, maar nu zit het aansluitpunt van de telefoon +/- 100 meter van de telefoon verwijderd. Van mijn computer naar dat punt loopt al een utp kabel (netwerk), een telefoonkabel en nog een isdn lijn.

Is het nu mogelijk om de UTP kabel die uit de splitter komt en naar je modem gaat, via de hub te laten lopen, zodat ik niet nog meer kabels hoef te trekken of te veranderen?

Alvast bedankt :)

Inderdaad...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Nee, want dan zou je elke pc een apart IP moeten geven en dat kan niet meer sinds dat er nog maar 1 IP bij het power abonnement van MxStream zit. Wordt dus toch een routertje...

zie ook:
http://www.tweakers.net/nieuws/16651

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Ja, dat kan wel...echter er kan maar 1 pc "inbellen" op adsl, de rest zal via nat/proxy moeten. (maar je kan hem gewoon in de normale hub erbij prikken

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Het maakt niet zoveel uit dat er maar 1 computer in kan bellen, heeft m''n pa pech >:)

Maar als ik het goed begrijp kan ik dan gewoon internetten via mijn bestaande netwerkkaart en netwerkkabel?

Inderdaad...

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Ja

Je kan je mxstream ethernet modem gewoon bij je bestaande netwerk pluggen. En dan kan je (op bv. jou compu) de benodigede troep instaleren om intebellen bij mxstream en je isp, en als je pa ook wil i-netten via mxstream: dan instaleer je gewoon een proxy proggie op jou pc, en dan zou hij ook moeten kunnen internetten.

ik hoop dat het zo wat duidelijker :)

greets

MasterM

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik denk dat ik het begrijp, maar dan hoef ik dus ook geen nieuwe netwerkkaart aan te schaffen. Aangezien ik nu een usb-netwerkadapter gebruik (ik heb geen sloten vrij), en die dingen zijn nogal duur, en dan is het natuurlijk mooi als ik deze kan gebruiken.

Maar ik ga nu mijn vader er van proberen te overtuigen dat ADSL toch wel iets beter is dan isdn. :)

thanx for the info !!!!

Inderdaad...

Pagina: 1