[BC3] Trekt een P1 40gb?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
het werkt niet via de bios die heeft waarschijnlijk een 8,4 gb limiet
maar je kan gewoon een ata 100 kaartje kopen
100 gulden ofzo dan kan ie het wel

veel suc6

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Hallo ik zit met het volgende

Er zijn 3 pc''s in een netwerk waarvan 1 als server fungeert...

Server :

Pentium 166mhz, 32mb Edo, 3.2gb ,Voodoo Banshee 16mb, 10/100 Netwerkkaart (win2k)

Nu wil ik daar een 40/60gb harddisk bijplaatsen... is dat mogelijk?

De server wordt verder maar alleen op het interne netwerk van de 2 extra pc''s gedeeld.

Dus er zijn maar 2 users...

Heeft het zin om 40gb bij te plaatsen of kan de server dat niet aan? Neem aan dat hij traag wordt als die 40gb op zijn eind zit...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
de P1 trekt het wel ja, das echt geen probleem, alleen willen die oude mobo''s wel eens moeilijk doen met grote hd''s, vaak is een biosupdate voldoende maar ik zou het toch ff nakijken

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Niet nodig met speciale progjes van de fabrikant (die overigens wel zelf moet downloaden :( ) kan je de bios ''overrulen'' en zo wel 40 gb hd aansturen, als dat nog niet lukt maak je met datzelfde progje 5 8gb partities

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08

JJJ

Mijn P1 100 MHz trekt makkelijk een HDD van 13,4 GB zonder enige aanpassing. Dan moet 40 GB ook wel lukken denk ik.

Verwijderd

wehehe :P Win2k moet moeilijk doen :r

Met FreeBSD ofzo (jah! we gaan weer pro unix doen) kun je gewoon je hdd laten detecteren door de bios zo groot als ie hem leuk vind. En FreeBSD stuurt hem zelf aan :)

Zolang de bios maar iets ziet.. als is het maar een fractie van de werkelijke grootte :)

Verwijderd

Ik had in m''n P90 een 28.8Gb schijf zitten. Werkt prima, m''n bios kon hem niet aan dus ik moest wel booten vanaf disk:) En werkt trouwes dan alleen onder linux (vast ook nog wel andere OSen maar zeker geen Windows)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je kunt gewoon een diskmanager gebruiken (zoals ubermaestro al aangaf) en de volledige schijf wordt gezien :) win2k werkt dan ook nog perfect

Verwijderd

ik heb een keer noodgedwongen met een pentium 133mhz gedraaid en daar hing een 4 gig hd in samen met een 20 en draaide als een trein dus ik zou het gewoon proberen

• BC3 Victim
Hey bedankt allemaal... moet wel lukken denk desnoods deel ik hem op in 5 partities wordt toch alleen als interne server gebruikt :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

das toch niet altijd helemaal zeker :(
heb hier een asus tx-97 (nu amdk6, toen p233 mmx) en die kan het dus maar half

hij boot prima op vanaf mijn 20gb maxtor
hij kan ook prima overweg met me 45 en 40 gb schijven, ZOLANG IK ZE NIET IN DE BIOS AANMELD :(

op het moment dat ik zeg dat ie een autodetect moet doen op een ide-poort waar een 40 gig aan hangt crasht ie :(

booten vanaf die 20 gaat wel goed, en daarna kan ik die 40 gig ook gewoon vanuit win2k/nt en linux bereiken

maar kan ze niet in de bios zetten, en dus ook niet vanaf booten :((

ps
dit is in de bios mode. dus nog voordat partities er toe doen :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1