[BC3] ISDN probs (Q''vox II & Eicon T/A)

Pagina: 1
Acties:

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na jaren alleen de quattrovox van de NT1 z''n ISDN bitjes laten snoepen, heb ik nu ook een Eicon Diva T/A (extern, actief, rs232) aangesloten op de bus.

Hierbij had ik het idee om een korte S-bus configuratie te gebruiken. Zoiets ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/techniek/isdn/kab1.gif

Dit dan met 2 wcd''s. Dus:

Van de NT1 gaat er een kabeltje van een meter naar een 2 polige doos, met daarop aangesloten de Q''vox, en op de andere aansluiting een kabel van 20 meter naar een andere doos. In deze tweede doos heb ik 2 100ohm weerstandjes geplaatst volgens bovenstaand schema. Op deze doos zit het modem ingeplugd.

De kabel is allemaal Cat 5 (beetje :+ maar kan geen kwaad.. ;) )

In deze situatie werkt het modem totaal niet, totdat je op de Q''vox de buitenlijn kiest. Dan ziet het modem ineens het D-kanaal. Probeer je vervolgens van het modem gebruik te maken, dan doet ''ie et nie. Sluit ik alleen 1 van beide apparaten op de NT1 aan, doen ze het prima..

Ik heb geprobeerd om de aders op diverse punten 180 graden te draaien, maar no go. Ook het aanpassen van de jumperinstellingen op de NT1 gaf weinig resultaat.

Mocht je helemaal tot hier gelezen hebben :P , wie weet wat er aan de hand is?

En jep.... ik doe m''n naam geen eer aan >:) :'(

• Tele
  • Niet online
BTW:

Ook nieuwe firmware voor het modem geprobeerd, de q''vox gereset, kabeltjes nagekeken.. nix..

1tje op de NT1 werkt wel, allebei tegelijk niet.. :(

• Tele
  • Niet online
Echt geen verloren KPN''ers of gefrustreerde ISDN technici op GoT ? - Ik krijg nu het ''ik ben hier zo alleen'' gevoel o! :+

Verwijderd

Toch iets beter moeten opletten jeroen.
This vrij duidelijk wat er mis is.

Les Mulder!!! over ISDN

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he?
Deze oplossing sucks in ieder geval nogal. Je kan altijd nog de gewone gebruikelijke KPN sullen gebruiken daarvoor, tenzij je inderdaad zo''n goeroe zou zijn geweest als je nick lijkt aan te geven... heel veel succes in ieder geval...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tele
  • Niet online
Zelfs de grootste goeroe maakt wel eens een slippertje... ;) In theorie was alles goed, in de praktijk moet je goeie RJ45''s kopen inplaats van de goedkope baggerdingen |:(
Pagina: 1