Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren
Verwijderd
blijft je IP altijd gelijk
bij inbelverbindingen krijg je steeds een ander
ik denk dat hij een netwerk had ofzo
dan kan je zelf je IP bepalen
ook hackertjes hebben wel eens proggies om zich te verschuilen achter ander IP''s
Op donderdag 24 mei 2001 19:48 schreef War_4_L het volgende:
als je een kabel modem heb
blijft je IP altijd gelijk
bij inbelverbindingen krijg je steeds een ander
ik denk dat hij een netwerk had ofzo
dan kan je zelf je IP bepalen
ook hackertjes hebben wel eens proggies om zich te verschuilen achter ander IP''s
Bij kabelinternet krijg je meestal een dynamisch IP adres en bij een modem via de telefoonlijn meestal een vast IP
They made me do it.
Nee hoor.Op donderdag 24 mei 2001 20:19 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
Volgens mij is het andersom!
Bij kabelinternet krijg je meestal een dynamisch IP adres en bij een modem via de telefoonlijn meestal een vast IP
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
He''s right.Op donderdag 24 mei 2001 20:30 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Nee hoor.
Telefoonlijn = dynamisch IP
Kabel = statisch IP
Als mijn pceetje ''s nachts uit gaat is de kans groot dat ik ''s morgens een nieuw IPeetje heb.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Bij MXstream heb je een vast IP
Verwijderd
Kabel en inbellenOp donderdag 24 mei 2001 20:46 schreef basst het volgende:
Ik heb kabel en elke keer als ik inbel krijg ik een nieuw IP.
Bij MXstream heb je een vast IP
Meestal wel ja, maar Demon geeft je (inbel) wel een vast IP. Gaat niet per definitie op.Op donderdag 24 mei 2001 20:38 schreef Trancer het volgende:
[..]
Telefoonlijn = dynamisch IP
Nou... er zijn genoeg kabel ISPs die je via DHCP elke keer een ander IP toeslingeren hoor...Kabel = statisch IP
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Zowel de vaste (kabel/aDSL/andere varianten) als de inbel ISP''s kunnen met statische en dynamische IP adressen werken. Dit is afhankelijk van je ISP (bij sommige ISP''s is het zelfs afhankelijk van regio).
Wanneer een ISP een dynamisch IP adres verstrekt (via DHCP), dan zal deze in de meeste gevallen niet veranderen wanneer je een 24/7 systeem hebt. Natuurlijk kan een ISP bij storing of in andere gevallen een compleet nieuwe pool van IP adressen uitgeven en kan hierdoor het IP adres veranderen (bij mij is het IP adres 1 keer veranderd in anderhalf jaar... Chello Almere)
De meeste ISP''s werken met een dynamisch IP adres als het om inbel verbindingen gaat. Dit is echter geen regel. Demon Internet bijvoorbeeld voorziet haar inbel abbo''s een vast IP adres.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Quote uit Chello.nl:Op donderdag 24 mei 2001 20:40 schreef War_4_L het volgende:
ik wou al zeggen
ik al 2 jaar dezelfde hoor met kabel
krijg ik een vast ip-adres?
Nee, chello levert geen vast ip-adres, het ip-adres wordt dynamisch toegekend.
dus....
They made me do it.
Of je IP vast of dynamisch is verschilt per regio/modemtype, dat stukje op de site staat er alleen maar omdat mensen anders vervelend gaan doen als hun IP gewijzigd wordt. (De vaste IP''s hier in Zevenaar zou je ook DHCP via PTT kunnen noemen
Dat is op zich wel handig voor hackers enzo...
maar niet als je een server hebt...
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
verbinding maken, ook goed..Op donderdag 24 mei 2001 20:48 schreef Trancer het volgende:
[..]
Kabel en inbellen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren
ja, dan is het makkelijkerOp donderdag 24 mei 2001 22:36 schreef Klaveren het volgende:
Als je een vast IP nummer bezit, kan je via dit nummer makkelijk getraceerd worden.:?
They made me do it.
Verwijderd
Zelf sta ik ook statisch bij @home om een of andere vage reden (eerst zeggen ze bij de helpdesk dat ik maar statisch moet gaan er de keer erna zeggen ze: "God meneer eigenlijk mag dat helemaal niet"
Niet zeuren
Idd, heb ik ook. Tenzij je het kabel modem een lange tijd uitlaat, dan kan iemand anders jou IP krijgen.Op donderdag 24 mei 2001 22:54 schreef achappey het volgende:
Als je 2 jaar hetzelfde IP hebt wil dat nog niet zeggen dat je een static IP hebt hoor.... Ik heb ook altijd zelfde IP maar wordt wel toegewezen door DHCP server
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
2) Bij een KABEL of ADSL verbinding heb je ook niet altijd een vast IP adres. Veel providers werken met een DHCP lease van bijv. 30 minuten of 1 uur. Dat betekend als je PC een dag uit staat dat de kans groot is dat je een nieuw IP krijgt. Anderen hebben de lease tijd op 1 week staan, en daar is de kans erg klein. Verder is het mogelijk dat de provider besluit om de IP range te wijzigen. Dit is mij al een keer overkomen, dus ik zit nu aan mijn 3e IP adres. Ik heb een lease van 30 minuten, en mijn (server)machine staat altijd aan.... Sinds November 2000 heb ik Kabelfoon Premium.
Dus het ligt geheel aan de provider die je kiest of je een "vast" dan wel dynamisch IP adres krijgt.
Laat in ieder geval duidelijk zijn dat je NOOIT garanties kan claimen op een bepaald IP adres.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Wel zie ik een nadeel(en) namelijk, ik bent in wezen "inbraak" gevoeliger.
Op een vast IP kan je een server draaienOp vrijdag 25 mei 2001 13:34 schreef Klaveren het volgende:
Ik begrijp nog niet goed waarom je een vast ipnummer zou moeten krijgen, ik zou niet weten wat voor voordeel dit heeft.
Wel zie ik een nadeel(en) namelijk, ik bent in wezen "inbraak" gevoeliger.
They made me do it.
Verwijderd
Ehm, Chello in het midden van Nederland was weer totaal anders dan in AmsterdamOp donderdag 24 mei 2001 21:05 schreef Smoothy_ het volgende:
[..]
Quote uit Chello.nl:
krijg ik een vast ip-adres?
Nee, chello levert geen vast ip-adres, het ip-adres wordt dynamisch toegekend.
dus....
(oude systeem met brakke modems ofzo
ik heb al 2 jaar hetzelfde ip adres
en alle andere mensen in regio Amsterdam die ik ken ook
Iedereen die via de kabel internet heeft krijgt via een DHCP server een IP adres toegewezen!!Op donderdag 24 mei 2001 20:30 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Nee hoor. [ Echt wel dus]
Als je een vast IP adres wil dan is dat bij sommige kabelproviders wel mogenlijk als je er maar extra voor betaald!!:7
Dus als je via de kabel zit (sonera, Chello, @home etc.) kan je iedere keer een ander IP adres via DHCP toegewezen krijgen!
Soms niet maar een heel jaar lang hou jij geen zelfde IP adres hoor
A) Dat ''nee hoor'' geldt in het algemeen.Op vrijdag 25 mei 2001 21:42 schreef dhm00 het volgende:
[..]
Iedereen die via de kabel internet heeft krijgt via een DHCP server een IP adres toegewezen!!
Als je een vast IP adres wil dan is dat bij sommige kabelproviders wel mogenlijk als je er maar extra voor betaald!!:7
Dus als je via de kabel zit (sonera, Chello, @home etc.) kan je iedere keer een ander IP adres via DHCP toegewezen krijgen!
Soms niet maar een heel jaar lang hou jij geen zelfde IP adres hoor
Lees m''n 2e reply ook maar.
En we spelen hier altijd met een aantal mensen CouterStrike waarbij we nogal eens van server wisselen en van de 5 mensen die hier op m''n briefje staan heeft iedereen al een jaar hetzelfde IP waarvan ik van 2 mensen weet dat ze wel dynamisch IP hebben. Dus niet zo zeuren. Ga je moeder vervelen ofzo.
Verwijderd
Dat jij een statisch IP hebt wil niet zeggen dat het over het algemeen ook zo is he!! En als je al een jaar hetzelfde IP hebt wil dat niet zeggen dat die statisch is....Op vrijdag 25 mei 2001 00:33 schreef LiquidSilver het volgende:
Jaja mensen kabel providers werken ook met DHCP maar toch krijg je meestal gewoon hetzelfde IP, behalve als een of andere idioot je IP statisch heeft gebruikt.
Zelf sta ik ook statisch bij @home om een of andere vage reden (eerst zeggen ze bij de helpdesk dat ik maar statisch moet gaan er de keer erna zeggen ze: "God meneer eigenlijk mag dat helemaal niet"@home is soms een beetje wazig), maar goed over t algemeen is kabel statisch en inbellen dynamisch.
Niet zeuren