[BC3] Wanneer spam je met een email?

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb al in de search gekeken, maar vond niet echt een duidelijke uitleg wanneer nu iets spam is of niet.

Wanneer ik een willekeurig persoon een emailtje stuur met daarin ook de mogelijkheid voor die persoon om aan te geven dat hij geen email meer van mij wil ontvangen dan is dat toch geen spam? :?:?
Een reclamekrantje of zoiets in je brievenbus is toch ook niet strafbaar....?:?

Uitleg please...... :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 24 mei 2001 01:12 schreef Gash het volgende:
Ik heb al in de search gekeken, maar vond niet echt een duidelijke uitleg wanneer nu iets spam is of niet.

Wanneer ik een willekeurig persoon een emailtje stuur met daarin ook de mogelijkheid voor die persoon om aan te geven dat hij geen email meer van mij wil ontvangen dan is dat toch geen spam? [img]"i/s/confused.gif"[/img][img]"i/s/confused.gif"[/img]
Een reclamekrantje of zoiets in je brievenbus is toch ook niet strafbaar....?[img]"i/s/confused.gif"[/img]

Uitleg please...... :)
Dat is wel spam. Een gewone brievenbus kun je ''beveiligen'' met een JA/NEE sticker, en krijg je dat krantje in principe niet. Een e-mail adres kent dus zo''n sticker niet. Ergo, alle e-mail zoals jij die aan een willekeurig persoon is ongevraagd, en die persoon kan er niets tegen doen. Spam dus.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gash
Maar ik ontvang zeer regelmatig email van gerespecteerde bedrijven waar ik niet om gevraagd heb.
Altijd staat er in zo''n emailtje een uitleg wanneer je geen emails meer van hun wilt ontvangen.
Lijkt me wel zo netjes en ik stoor me er dan ook niet aan......
Dit is toch legaal dan en geen spam? :?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als je je daar niet voor hebt opgegeven is dat gewoon SPAM.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Timmey
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 11:11 schreef Jotti het volgende:
Als je je daar niet voor hebt opgegeven is dat gewoon SPAM.
Helemaal mee eens :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 24 mei 2001 11:09 schreef Gash het volgende:
gerespecteerde bedrijven
zoals? krijg nu nooit spam van de Koninklijke shell ofzo

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Op donderdag 24 mei 2001 03:00 schreef Wokschotel het volgende:
Dat is wel spam. Een gewone brievenbus kun je ''beveiligen'' met een JA/NEE sticker, en krijg je dat krantje in principe niet. Een e-mail adres kent dus zo''n sticker niet. Ergo, alle e-mail zoals jij die aan een willekeurig persoon is ongevraagd, en die persoon kan er niets tegen doen. Spam dus.
Er bestaan ook digitale ja/nee stickers, waar veel bedrijven bij zijn aangesloten.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, maar juist de bedrijven die wel vervelend spammen, zijn daar niet bij aangesloten :(

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Gash
Ik krijg o.a. email van jobline.nl en van zo''n organisatie die allerlei andere grote bedrijven vertegenwoordigd, o.a. verzekeringsbedrijven etc. etc. (ben ff de naam kwijt)
Ik heb daar niet om gevraagd, vind ze ook niet interessant maar ik ga in ieder geval niet helemaal uit m''n dak als ik ze ontvang.

Zijn jullie niet teveel gericht op het melden van ''Spam''-email? :? :?

Er zijn denk ik nog maar weinig mensen geweest die naar de politie gingen omdat ze toch reclame/regiokrantjes ontvingen terwijl ze toch zo''n sticker op de brievenbus hadden geplakt.....

Ik ben best nieuwsgierig en wanneer iemand mij een email stuurt die in mijn interesse-vlak ligt dan vind ik het niet erg om ze te ontvangen.

Verwijderd

Spam is "goed" voor de economie volgens Joritsma en ook gewoon legaal.:(

[edit]
Hmm, bug dat die smile ''t niet doet:?

• Gash
Op donderdag 24 mei 2001 15:21 schreef Marius het volgende:
Spam is "goed" voor de economie volgens Joritsma en ook gewoon legaal. :(

[edit]
Hmm, bug dat die smile ''t niet doet:?
Daar ben ik het nou ook mee eens! Is deze uitspraak echt waar? :?

Je moet ff een spatie geven: dan werkt je smile wel....

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 24 mei 2001 15:21 schreef Marius het volgende:
Spam is "goed" voor de economie volgens Joritsma en ook gewoon legaal.:(
Spam is irritant.een gerespecteerd bedrijf valt me er niet ongevraagt mee lastig. jobline.nl is bij mij niet gerespecteerd, voor wie ze ook denken te werken.

En joritsma is ook dom dat ze dat zegt. ZO lust ik er nog wel 10. "vliegen is goed voor de economie," kan je na een jaartje economie zo verdedigen. Net als "niet vliegen is goed voor de economie" trouwens... Dus laat niemand zich wat aantrekken van die muts op EZ. (Als ik er niet zou werken dan zou ik het nog ff aan haar uitleggen ook)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

ik krijg dagelijks 4 of 5 SPAM emails

doodziek word ik ervan

vroeger kon je die melden

bij spamcop.net

maar daar moet je tegenwoordig voor dokken |:(

dan maar op: afzender blokkeren

volgens mij worden email gegevens verstrekt aan derden door je provider

want ik krijg allemaal troep voor dingen waar me vader wat aan zou hebben (NOT!)

want bij UPC staat het abonnement geregistreerd op me vaders naam en niet op me eigen naam, want dat kan niet volgens UPC

kzou niet weten waarom, stel dat ik daar nou een kamer huurde ofzo??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
voor al die mails heb je indirect wel degelijk voor gevraagd.. als je bijv. bij gratis webspace providers (of andere ''gratis'' internetdiensten) je aanmeldt moet je je emailadres opgeven, in de kleine lettertjes (algemene voorwaarden die je zonder te lezen wegklikt) staat dan dat je akkoord gaat met het op de hoogte worden gehouden van ''interessante aanbiedingen van partnerbedrijven'' oid en dat je gegevens doorverkocht worden etc..

Ik let hier zelf wel redelijk goed op en ik ontvang op mn hoofd emailadres dan ook weinig spam..

• Gash
Ik blijf erbij: zolang je de ontvanger de mogelijkheid geeft om zichzelf zonder problemen van de mailinglist af te halen en de email ligt in z''n interesse-vlak dan vind ik dit geen spam die verboden zou moeten worden.......

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

dat werkt natuurlijk niet zo. als je die redenatie doorvoert, zou ik je dagelijks 1000000000 emeels kunnen sturen met allemaal een afmeld linkje. en dat zou jij geen spam noemen?
Trouwens de meeste irritante spammers gebruiken hun verzend adres toch maar 1 keer.
De enige oplossing is meerdere accounts. Als ik ergens mijn emeel adres voor moet opgeven, dan geef ik een van mijn hotmailadressen. Voor ontvangst van de activeringscode ofzo kijk ik daar dan ff. Niet gevraagde meels lees ik niet eens.
voor de rest heb ik ook een apart adres voor zakelijke emeel en een aparte voor prive. en dan nog een laatste voor het doorsturen van plaatjes/junk en andere onzin.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik krijg heel veel reclame via email. Maar al die informatie heb ik aangevraagd. Ik heb bijna nog nooit spam gehad, alleen één of andere c|net subscription waarbij je _wel eens_ info kunt ontvangen van een 3rd party.
Pagina: 1