Toon posts:

[BC3] TERRAYON modem verrot ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...

ik heb gister in ene keer de netvoeding uit mijn Terrayon-kabelmodem (kabelfoon premium abbo) getrokken.

Nu wil alleen heel mijn kabelmodem niet meer aan... (heb al met een vervangende voeding getest)

zijn er kabelfooners die dit ook hadden en er een oplosing voor weten !?

Alvast bedankt...

[ga nu offline (zit te modemmen :r)]

mzzlls..

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-08 14:17
Op donderdag 24 mei 2001 01:09 schreef 5chaap2k het volgende:
Hoi...

ik heb gister in ene keer de netvoeding uit mijn Terrayon-kabelmodem (kabelfoon premium abbo) getrokken.

Nu wil alleen heel mijn kabelmodem niet meer aan... (heb al met een vervangende voeding getest)

zijn er kabelfooners die dit ook hadden en er een oplosing voor weten !?

Alvast bedankt...

[ga nu offline (zit te modemmen :r)]

mzzlls..
Helpdesk bellen zou ik zeggen.
Dikke kans dat je modem gefrituurd is. Waarom trek je er dan ook zomaar die stekker uit?? Als je de stekker eruit trekt, moet je dat doen aan de kant van het stopcontact, niet aan de kant van het modem, anders kun je de modem frituren. (so I heard)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 10:40 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Dikke kans dat je modem gefrituurd is. Waarom trek je er dan ook zomaar die stekker uit?? Als je de stekker eruit trekt, moet je dat doen aan de kant van het stopcontact, niet aan de kant van het modem, anders kun je de modem frituren. (so I heard)
Hmmz... dan heb ik nu i.d.d. een gefrituurde
Niemand weet ''n andere oplossing? (helpdesk duurt te lang :()

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, volgens mij ben je toch best wel van je provider afhankelijk als je een nieuw modem wilt :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Eh.... ben ik nu dom met de reactie: Kabelfoon bellen en modem omruilen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18
Op donderdag 24 mei 2001 10:40 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen? Lijkt mij erg sterk dat als je een voeding ontkoppel aan de 230V~ zijde dat ie blijft leven en als je em aan de getransformeerde zijde ontkoppel het een modem kan kosten.

Mocht dat echt zo zijn, dan zou dat in een handleiding vermeld moeten worden of sterker nog: de voedingsaansluiting gegoten moeten zitten aan het modem. Dit dus zonder ontkoppelstuk om deze te kunnen loskoppelen. Dit zou in de fabricage goedkoper zijn maar ook zeker minder storingsgevoelig. Dus waarom is niet voor zo''n oplossing gekozen ...?

Verwijderd

Het staat inderdaad als een waarschuwing in de manual..... nooit de voeding uit de modem trekken, maar altijd de netstekker.

Geen idee waarom... Indien je de voeding uit de modem trekt, is het ding immers spanningsloos (op wat condensatortjes na) en ik begrijp niet wat er dan nog kaduuk zou moeten gaan...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 24 mei 2001 11:27 schreef ElbY het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen? Lijkt mij erg sterk dat als je een voeding ontkoppel aan de 230V~ zijde dat ie blijft leven en als je em aan de getransformeerde zijde ontkoppel het een modem kan kosten.

Mocht dat echt zo zijn, dan zou dat in een handleiding vermeld moeten worden of sterker nog: de voedingsaansluiting gegoten moeten zitten aan het modem. Dit dus zonder ontkoppelstuk om deze te kunnen loskoppelen. Dit zou in de fabricage goedkoper zijn maar ook zeker minder storingsgevoelig. Dus waarom is niet voor zo''n oplossing gekozen ...?
Ik heb de handleiding voor me liggen. Op pagina 3 staat lellerlijk: "The TeraPro cable modem is designed to remained powered at all times. For optimal performance you should not turn off the TeraPro cable modem unless you are relocating the TeraPro cable modem or instructed to do so by your cable operator. If you need to turn of the power to the TeraPro cable modem, pull the power cord from the AC power outlet in the wall." E.e.a. is geillustreerd met een plaatje waarbij nog de tekst staat " Unplug the power cord from the wall outlet. Do not unplug the power cord directly from the TeraPro cable modem"

Lijkt me duidelijke taal. Moest je hem verplaatsen of heeft Chello je op gedragen het te doen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 12:10 schreef The_Wireless_Guy het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijke taal. Moest je hem verplaatsen of heeft Chello je op gedragen het te doen?
Lijkt me wel lachuh als Chello dat gevraagd heeft :) :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-08 14:17
Op donderdag 24 mei 2001 12:12 schreef achappey het volgende:

[..]

de helpdesk zegt altijd "ziet u de voedingskabel? traceert u deze terug naar het stopcontact, en trekt u deze er daar uit".

dus dat valt tegen.. :)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:10 schreef Warbringer het volgende:

[..]

de helpdesk zegt altijd "ziet u de voedingskabel? traceert u deze terug naar het stopcontact, en trekt u deze er daar uit".

dus dat valt tegen.. :)
Bedoelde eigenlijk meer dat ie een kabelfoon abo heeft ;)

Verwijderd

Topicstarter
nope... tis niet bepaald een voeding die de gemiddelde NL-er in huis heeft aangezien ie een 5-pole stekkertje heeft !

maatr kan nu weer i-netten ! :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 12:12 schreef achappey het volgende:

[..]

hep geen chello >:)

KABELFOON !

alleen wel limit tot 60Kb/sec.

zie ook mijn systeem

KLIK HIERO !

ga nu naar kabelfoon toe (in naaldwijk :() om ff een nieuwe te halen !

P.S. waarom stekker eruit !?

me broertje ging ermee aan de wandel (3jaar)
vondt de lampjes schijnbaar mooi voor op z''n kamer :)

ga nu ff een ander modempie hale !

mzzls !!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 12:52 schreef maartena het volgende:
Eh.... ben ik nu dom met de reactie: Kabelfoon bellen en modem omruilen?
Ehm... lees voortaan ff wat beter...

in mijn vorige reply zei ik dat ik mijn modem om ging ruilen in de CAIWEB-shop (uitreikingspunt Kabelfoon Modems)

Ben net terug en k''zit nu weer lekker op ut (gelimiteerde) breedband-net van KabelVoon !

Pfft.. wel ff mooi 1,2 uur in de bus gezeten :'( ...

Maar... ''t was vlakbij ut strand en incl. het lekkere zonnetje en mooie babes.... :9~

maargoed... ik gaat me pc weer verder installen (offis2k en e-mail configgen en dan de games :9 )

Wat er met het modem aan de hand was ??

NIX! door het stekkertje er aan de verkeerde kant uit te trekken was de VOEDING doorgesmolten!

Bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 22:51 schreef achappey het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk meer dat ie een kabelfoon abo heeft ;)
Jij kan tenminste wel lezen :)

• ElbY
Op vrijdag 25 mei 2001 16:15 schreef 5chaap2k het volgende:

NIX! door het stekkertje er aan de verkeerde kant uit te trekken was de VOEDING doorgesmolten!
Hm, ik dacht dat je een vervangende voeding geprobeerd had. Aangezien dat geen succes was, ben ik er van uit gegaan dat je modem defect was. Maar nu zie ik de logica er wel van in.

Er zijn inderdaad voedinkjes die de geest geven zodra ze in onbelaste situatie van spanning voorzien worden. Zie ook de (meeste) oude AT-voedingen. Deze kunnen eenmalig mooie rook-gordijnen maken.

• ElbY
Ook dat weer verklaard.

Zelf niet in bezit van een Terayon maar een Com21 (wel een universele voedingsstekker).
Ik weet dus weinig van de tech-specs van de Terayon.
Pagina: 1