Toon posts:

[BC3] Mischien een domme vraag : ISDN - Gewone Tel. lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit,een soort tussenkabeltje maken ( kopen ) waarmee ik een ISDN-kaart met een gewone telefoon-lijn kan verbinden.
Want hiero ligt nog geen kabel ( en duurt nog wel eventjes ) dus dacht ik mischien kan dit wel !

Iemand ideen of opmerkingen ?
Kom met oplossingen en/of concrete stellingen.

PS : Ik kan zelf ook aardig solderen enz enz en ik ben aardig technisch dus ik kan als het moet ook wel zelf een kabel in elkaar bouwen.

Bijvoorbaat dank !

Verwijderd

je kunt een ISDN kaart niet op een normale tel-lijn gooien want een normale tel-lijn is analoog en isdn is digitaal !! das een wereld van verschil...

edit:

maar je hebt toch ook geen ISDN modem als je een normale tel-lijn hebt ?

Verwijderd

nee, als je ISDN hebt moet je ook echt een ISDN aansluiting hebben.

Verwijderd

Topicstarter
OOH schit,sorry dat wist ik niet.

Is daar dan niet toevallig een kastje voor te maken ( kopen )?
Die van een Analoge lijn een digitale isdn lijn kan maken ?

edit:

Ik heb geen Isdn-modem maar was mischien een idee !

Verwijderd

Ja DHZ-pakketmet NT1. Heb ik liggen, Maar denk dat je daar niet genoeg aan hebt.

Het is het experimenteren(wel met je eigen spullen) waard als die isdn kaart een emulatie aankan. (''k Weet het antwoord eigenlijk al)

Verwijderd

Topicstarter
Dus die vlieger gaat dus mooi niet op !
Kan ik net zo goed een satteliet-verbinding aan gaan schaffen dus >:) !

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 00:00 schreef stanley het volgende:
Dus die vlieger gaat dus mooi niet op !
Kan ik net zo goed een satteliet-verbinding aan gaan schaffen dus >:) !
hmmm is ook soms niet alles, zoek maar ff, zijn wel topics over te vinden

Verwijderd

Foutje... was een dubbelpost

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niets vinden zo 123 :'(

Verwijderd

[topic=39984]

[topic=72071]

2 als voorbeeld..
gewoon zoeken op satelliet

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 00:15 schreef aarninkron het volgende:
[topic=39984]

[topic=72071]

2 als voorbeeld..
gewoon zoeken op satelliet
Ik ben nog steeds bezig met dat Isdn-Kaart ----> Analoge Telfoonlijn :):)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Voor het gebruik van isdn apperaten moet je een ISDN aansluiting hebben. Omgekeerd kan wel, je kunt een analoog modem via een ab-adapter aansluiten op isdn (maar dat wil jeniet)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Wat is uberhaubt het nut van een ISDN-adapter op een normale telefoonlijn. Het is heel erg geinig dat die ISDN-adapter (ietsjes) sneller is dan een 56k-modem, maar deze snelheid is toch niet haalbaar, omdat 56k nou eenmaal de maximaal haalbaar analoge snelheid is (of lul ik nou!?).
Dat is dus hetzelfde idee als een invalide-wagen-motor in een ferrari gooien, de ferrari is gestroomlijnd genoeg etc om bruut snel te gaan, maar als de motor maar tot zeg 30 km/uur gaat heb je nix aan je mooie ferrari. :7

Verwijderd

Topicstarter
Mischien was het te proberen :?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
1) Je kunt een ISDN modem NIET op een analoge lijn aansluiten, ALLEEN op een ISDN lijn.

2) Je kunt een analoog modem WEL op een ISDN lijn steken, mits je een QuattroVox (of DuoVox) van de KPN, waarmee je analoge aparaten op een ISDN lijn kunt aansluiten.

Heb je dus een analoge lijn, dan kun je alleen analoge modems aanlsluiten.

Heb je een ISDN lijn, dan kun je zowel ISDN als analoge modems gebruiken.

Duidelijk?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 24 mei 2001 08:23 schreef qless het volgende:
Voor het gebruik van isdn apperaten moet je een ISDN aansluiting hebben. Omgekeerd kan wel, je kunt een analoog modem via een ab-adapter aansluiten op isdn (maar dat wil jeniet)
Waarom niet? Ik heb ISDN en Kabel-Internet... ik heb een oude 28k8 geinstalleerd op mijn servertje en daar een nummer aan gekoppeld. Nu kan ik gewoon faxen en faxen ontvangen omdat ie 24/7 aanstaat.

En daar heb ik echt geen dure ISDN kaart voor nodig hoor :) De snelheden van de FAX standaarden veranderen niet zo snel....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 12:58 schreef maartena het volgende:
1) Je kunt een ISDN modem NIET op een analoge lijn aansluiten, ALLEEN op een ISDN lijn.

2) Je kunt een analoog modem WEL op een ISDN lijn steken, mits je een QuattroVox (of DuoVox) van de KPN, waarmee je analoge aparaten op een ISDN lijn kunt aansluiten.

Heb je dus een analoge lijn, dan kun je alleen analoge modems aanlsluiten.

Heb je een ISDN lijn, dan kun je zowel ISDN als analoge modems gebruiken.

Duidelijk?
AH,daar heb ik iets aan.
Nu word het duidelijk,thankx iedereen !

Helaas gaat mijn idee-tje niet meer door dus,want om een centrale te gaan aanschaffen maar ipv een isdn-modem erop te gaan zetten maar een gewone modem heeft ook totaal geen zin :( !
Maargoed,nogmaals iedereen bedankt !
Pagina: 1