[BC3] @home

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Ik heb een vraagje over het kabel internet wat aangeboden wordt door essent@home.

Binnenkort krijgen wij ook een aansluiting. Nu heb ik alleen nog wat vraagjes. Eerst zal ik ff de situatie bij ons thuis uitleggen.

Er zijn 3 pc''s die graag een aansluiting willen hebben. Deze staan allemaal al in een netwerk, verbonden met een 10/100mb hub. Nu is mijn eerste vraag of de snelheid niet drastisch vermindert. Nu hebben we het ook gedeeld over een isdn lijn en dat gaat niet goed, plaatjes-pagina''s die niet geladen worden. Ten tweede zou ik graag weten of ik de aansluiting beter in een hub kan steken of in een aparte pc. Ik heb nog een 486 staan... Dan zou ik ook nog willen weten of ik nog wel 3 pc''s kan aansluiten als ik het via de 486 doe. Want je kan maar 2 extra ip''s aanvragen.

bvd Joris

tremble and despair for i am power!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op woensdag 23 mei 2001 22:35 schreef Rush het volgende:
Ik heb een vraagje over het kabel internet wat aangeboden wordt door essent@home.

Binnenkort krijgen wij ook een aansluiting. Nu heb ik alleen nog wat vraagjes. Eerst zal ik ff de situatie bij ons thuis uitleggen.

Er zijn 3 pc''s die graag een aansluiting willen hebben. Deze staan allemaal al in een netwerk, verbonden met een 10/100mb hub. Nu is mijn eerste vraag of de snelheid niet drastisch vermindert. Nu hebben we het ook gedeeld over een isdn lijn en dat gaat niet goed, plaatjes-pagina''s die niet geladen worden. Ten tweede zou ik graag weten of ik de aansluiting beter in een hub kan steken of in een aparte pc. Ik heb nog een 486 staan... Dan zou ik ook nog willen weten of ik nog wel 3 pc''s kan aansluiten als ik het via de 486 doe. Want je kan maar 2 extra ip''s aanvragen.

bvd Joris
Vraag 1: Nee, de snelheid wordt niet echt minder...
Vraag 2 en 3: Als je het goedkoop wilt doen, prik je 2 netwerkkaarten in die 486, flikker je er linux/freeSCO op, en dan kan je dat via de hub delen met de andere 3 computers. Als je de kabelmodem direct in de hub steekt, heb je voor elke PC een apart ip-adres nodig, en dat kost dus geld...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 22:45 schreef Moartn het volgende:

[..]
Als je de kabelmodem direct in de hub steekt, heb je voor elke PC een apart ip-adres nodig, en dat kost dus geld...
Geld speelt geen rol, heb 2 jaar moeten wachten met het vooruitzicht van over een maandje krijg je het. Dus ik zou het niet leuk vinden als we nu om een of andere reden (lees: via 486 > illigaal?) eraf gekickt worden flip ik helemaal uit.
Dus via de hub zou het kunnen zonder problemen? Dat zou dan wel een voordeel opleveren dat je tenminste geen lawaai hebt van een draaiende 486.

bvd Joris

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
zeeeeeeker kan het via de hub zonder problemen, dit raadt @home zelf ook aan om het zo te doen, ik heb het thuis 2 pc''s op @home en ik kan op ze alletwee tegelijk downloaden met makkelijk een paar honderd kb''s per sec. merkt dus niks van snelheidverlies

hub&netwerkkaart kost je trouwens ook amper geld, ik heb een 4 poorts hub voor 85 piek en een netwerkkaartje voor 40 piek........

PIII 800@804 Mhz

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Klopt het ook dat hoe meer apparaten je aansluit, bv tv''s-stereo''s, hoe langzamer hij gaat? Kunnen er storingen optreden bij een van de apparaten, stereo''s-tv''s-pc''s?

bvd Joris

Verwijderd

ik heb gewoon 1 linux server staan met 2 netwerkkaarten, 1 aan de hub en de ander aan de modem.

Ik heb 1 ip-adres van @home, en het internetten op 3 pc''s gaat perfect hiero...
zelfs sneller dan toen ik via een win95 "server" werkte...

let er wel bij op, want dit mag volgens mij niet van @home, ik heb het al een jaar draaien en nog nooit problemen mee gehad...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51
Op donderdag 24 mei 2001 12:50 schreef Rush het volgende:
Klopt het ook dat hoe meer apparaten je aansluit, bv tv''s-stereo''s, hoe langzamer hij gaat? Kunnen er storingen optreden bij een van de apparaten, stereo''s-tv''s-pc''s?

bvd Joris
Nee, de kabelmodem staat voor al die apparaten en heeft er dus ook helemaal geen last van, andersom kan wel (dat je TV last heeft van je kabelmodem, maar dat valt meestal wel mee)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm, weet je dat dit heel irritant leesbaar is?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op donderdag 24 mei 2001 12:54 schreef aarninkron het volgende:
ik heb gewoon 1 linux server staan met 2 netwerkkaarten, 1 aan de hub en de ander aan de modem.

Ik heb 1 ip-adres van @home, en het internetten op 3 pc''s gaat perfect hiero...
zelfs sneller dan toen ik via een win95 "server" werkte...

let er wel bij op, want dit mag volgens mij niet van @home, ik heb het al een jaar draaien en nog nooit problemen mee gehad...
dit mag inderdaad niet, @home zegt dit te kunnen controleren, en als ze het ontdekken ben je je abbonement kwijt natuurlijk, maar ik vraag me af of ze dit wel kunnen controleren :?

op de site van @home leggen ze precies uit hoe je volgens hen je netwerk moet aanleggen en wat je dan allemaal nodig hebt: dit is de manier zoals ik hierboven al had beschreven, dus als je het legaal wil doen moet je het zo doen,

PS: ik kan nu ook gewoon bestanden&printer sharen over de 2 computers, dus das ook geen probleem.........

PIII 800@804 Mhz

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:57

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 24 mei 2001 15:30 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

dit mag inderdaad niet, @home zegt dit te kunnen controleren, en als ze het ontdekken ben je je abbonement kwijt natuurlijk, maar ik vraag me af of ze dit wel kunnen controleren :?
Ja en nee, ze kunnen zien dat je een DNS server draait, dus dat je misschien je internet deelt. Maar zover ik weet kunnen ze niet *met zekerheid* zeggen dat je inet deelt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1