Toon posts:

[BC3] Wie weet iets over ADSL en huiscentrales???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel woon ik in met meerdere mensen in 1 huis. Graag zou ik ADSL willen hebben, maar nu weet ik niet of dit mogelijk is omdat
we een soort telefoonkast in de meterkast van ons huis hebben staan. Er
komt één grote dikke kabel bij ons binnen gaat naar de KPN kast en wordt verdeeld
naar 20 kamers. Dit zijn dus 20 aparte telefoonlijnen! Nog wat info: Ik
ben onlangs binnen het huis verhuisd en KPN hoefde niet bij me langs te
komen om mijn telefoonnummer om te zetten. Nu is mijn vraag: kan ik ADSL
nemen of kan dit niet omdat er een (telefoon)kast tussenzit???

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Als je zoiets als ISDN 16 hebt (zo heet het volgens mij) is het wel mogelijk volgens mij. In andere gevallen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen ISDN. Maar heeft dat er wat mee te maken dan?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Op woensdag 23 mei 2001 10:39 schreef eRik1973 het volgende:
Nee, ik heb geen ISDN. Maar heeft dat er wat mee te maken dan?
Er zijn twee soorten ISDN. ISDN 2B+D en ISDN 30B+D.

Deze laatste heeft dus 30 lijnen en wordt gebruikt voor bedrijven etc, en misschien dus ook wel voor jullie huis.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25
Gaat gewoon werken hoor! Wees maar niet bang. Het is waarschijnlijk een dikke blauwe kabel met een beetje rood en wit erdoor. Op die kast staat waarschijnlijk ook zoiets als "PTT TELECOM ISRA box, mag alleen door PTT TELECOM geautoriseerd personeel worden geopend!" Met links onder en rechtsboven een draai-ding erop. Dit is alleen een verdeelkast die alle lijnen opsplitst die binnen komen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben inderdaad zo''n KPN geval met zo''n kabel. Dus dat gaat zeker werken? Ideaal. :7 Ga ik vanmiddag meteen ADSL aanvragen!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Laat hem met zo''n bijzondere configuratie wel installeren door de KPN, dan weet je het zeker dat ie het wel/niet doet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Uberprutser
Slash, het boeit niet, als hij die splitter in z''n eigen kamer aansluit, werkt het zeker.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 23 mei 2001 10:54 schreef eRik1973 het volgende:
We hebben inderdaad zo''n KPN geval met zo''n kabel. Dus dat gaat zeker werken? Ideaal. :7 Ga ik vanmiddag meteen ADSL aanvragen!
Yep. Je bent wel de enige in je huis die ADSL kan aanvragen trouwens... de ADSL afsplitsing vindt voor de telefoonlijnsplitsing plaats, dus je kunt maar 1 ADSL aansluiting aanleggen.... kijk dus uit, want voor je het weet ben je provider voor al je huisgenoten hehehehe :P :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Op woensdag 23 mei 2001 11:06 schreef Ballebek het volgende:
Slash, het boeit niet, als hij die splitter in z''n eigen kamer aansluit, werkt het zeker.
Het kan zijn dat er een speciale aansluiting vanaf de centrale getrokken is (toch?) dus dat de splitter andere draden nodig heeft, ik kan me niet voorstellen dat een huis met 1 aansluiting, dezelfde aansluiting heeft als een huis met 20 tel aansluitingen (zeker niet als iedereen een eigen nummer heeft (maar dat kan ook in de centrale geregeld worden)
Maar aangezien ik thuis ook een andere modem moest hebben dan mijn vriendin (ik isdn, zij gewoon analoog, beide nu adsl) kan ik me voorstellen dat je moet weten wat voor aansluiting je moet hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Uberprutser
Het zelfde principe ligt er bij een vriend van mij thuis; 30 man in 1 groot huis, zelfde dikke kabel en kastje en 6 mensen met ADSL!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Op een ISDN30 lijn kan GEEN adsl worden gezet...isdn30 is al opgetelt 2 Mbit, en er is gewoon geen "ruimte" meer op die 2 koperdraadjes...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Op een ISDN30 lijn kan GEEN adsl worden gezet...isdn30 is al opgetelt 2 Mbit, en er is gewoon geen "ruimte" meer op die 2 koperdraadjes...
Als er een verdeelkast zit, waarvan allemaal losse aansluiting (PSTN of ISDN) komen kan normaal gesproken iedereen gewoon zelf ADSL nemen, en dan de splitter voor de eigen aansluiting te zetten (dus niet aan die verdeel doos komen)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1