|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Maar ik hun reclames zie ik wel dat ze zeggen dat je ONBEPERKT kan emailen.
Als ze mij naaien met het datalimiet naai ik hun met de reclamespot wat nogal misleidend is.
Waarschijnlijk wel in de toekomst
Het klinkt idd alsof ze weer met hun oude reclame beginnen: "onbeperkt internet"
Dit mogen ze niet meer van de reclamecode com.!
Zou de reclame wel eens willen horen.
Kunnen we gelijk weer een mailtje sturen naar de consumentenbond, coax, recl.code com. etc etc
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
ja en meteen de prijs weer terug naar 89 gulden van dat tientje wat erbij gekomen is ben ik ook niet wijzer gewordenOp woensdag 23 mei 2001 10:22 schreef Sony het volgende:
Chello heeft (nog) geen datalimiet!
Waarschijnlijk wel in de toekomst
Het klinkt idd alsof ze weer met hun oude reclame beginnen: "onbeperkt internet"
Dit mogen ze niet meer van de reclamecode com.!
Zou de reclame wel eens willen horen.
Kunnen we gelijk weer een mailtje sturen naar de consumentenbond, coax, recl.code com. etc etc
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Dankzij dat soort personen komt er dus een datalimiet, bedanktOp woensdag 23 mei 2001 11:09 schreef RK het volgende:
Kennis van mij haalt via Chello gem. per maand zo''n 80-100 gig aan dataverkeer en nog geen problemen.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Verwijderd
Ja maar chello gaf toch nergens aan dat je niet zoveel mocht downloaden?? en ze zeggen onbeperkt internetten dus dan zou ik ook zoveel downloaden niks op tegenOp woensdag 23 mei 2001 11:38 schreef achappey het volgende:
[..]
Dankzij dat soort personen komt er dus een datalimiet, bedankt
Verwijderd
Gelukkig heb ik @home:)
maar of er een op komt weet ik niet
ik hoop natuurlijk van niet
"If u do something do it with style, or do it at all."
Ik zeg ook niet dat die mensen iets deden wat niet mocht, maar dankzij hun komt er wel die datalimiet... En zeg nou zelf: met een beetje normaal verstand hadden die mensen dat toch ook wel zelf kunnen denken???Op woensdag 23 mei 2001 11:51 schreef mafiasven het volgende:
[..]
Ja maar chello gaf toch nergens aan dat je niet zoveel mocht downloaden?? en ze zeggen onbeperkt internetten dus dan zou ik ook zoveel downloaden niks op tegen
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Chello pakt je pas aan als je teveel dataverkeer hebt, dan wordt alleen JIJ gekort en niet de andere gebruikers. Doe je het downloaden in de nachten en ochtenden wanneer de mensen geen last van hebben is er niets aan de hand.
Verwijderd
En wil je dan gaan doen? Via je dubbele isdn-lijn gaan kloten? Of dan maar adsl? Als het al beschikbaar is in je regio, wat voor mij dus weer eens niet het geval is...Op woensdag 23 mei 2001 10:56 schreef wouzer het volgende:
Zodra Chello een datalimiet krijgt ben ik mooi weg, want dat is dan toch wel de grens...
Heh dit is bij andere providers ook al eens geprobeerd toen ze een limiet gingen heffen... en toen bedoelde de provider "ineens" onbeperkt in TIJD ipv DATA.... en zo precies hoeft reclame niet te zijn. Tis namelijk allebei onbeperkt. En er is ook een verschil tussen "onbeperkt internetten" en "onbeperkt downloaden" en uiteraard is dat allemaal verklaarbaarOp woensdag 23 mei 2001 10:03 schreef pven het volgende:
Indien Chello een limit heeft, kunnen we gaan klagen bij de reclame-code-commisie
D''r zitten wel meer "foutjes" in reclames... wij accepteren namelijk al jaren de uitspraak "ALLES stralend wit met wasmiddel X"
Net als "onbeperkt" kun je dus ook "alles" heel anders uitleggen. Bijvoorbeeld als "alles waar geen olie, vet, smeer, grasvlekken, rode wijn, of koffievlekken in zitten"
Chello is trouwens wel voornemens om een limiet te hanteren... ik heb iets van slechts 2 Gb gehoord, da''s wel erg magertjes
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
(heb vandaag brief gekregen van wanneer ze kabel bij mij gingen installeren daarbij zat boekje algemene voorwaarden)
Maar als je te veel download en het netwerk er last van heeft kunnen ze extra kosten in rekening brengen.
Dus ik ben 13 juni erg blij krijg ik eindelijk kabel
I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2
Verwijderd
They made me do it.
Sorry maar wat een naaistreek is dit zeg! Straks met die snelheidsverhoging betekent dat dat ik in twee dagen tijd dus al over de datalimiet kan zitten!? Lekker 'onbeperkt, supersnel' internetten!! Snel overstappen naar adsl dus...Geachte chello abonnee,
Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.
U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.
Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.
Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om direct uw dataverkeer te minderen.
Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele derde en laatste e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.
Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>.
Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.
Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Volgens de fair-use policy mag ik internetten zoveel en zolang als ik wil behalve als anderen er last van krijgen! Een datalimiet van pak hem beet 50 gieg per maand betekent ongeveer:
50 GB / 30 dagen = 1,7 GB per dag
1,7 GB per dag / 24 uur = 72 MB per uur
72 MB per uur / 3600 seconden = 20 KB/sec !!!
20 KB/sec op een max van rond de 300, dat noem ik niet overmatig!!!
@^%#@(&% op met je onbeperkt supersnel internetten!!!
edit:
Oeps ik zie nou pas hoe oud dit topic is, sorry...
Tis ook laat heh
Chello is ruim overboekt (1:50 ofzo), dus als jij 24/7 meer dan 20KB/sec download, dan ben je inderdaad tot last van anderen.Jorizzz schreef op 22 maart 2004 @ 01:01:
Nou ik ben binnenkort pleite bij die @)*&^#!)*&%!-chello! Ik zit tot nu toe deze maand nog onder de 30 gieg en wat krijg ik in de mailbox?
[...]
Sorry maar wat een naaistreek is dit zeg! Straks met die snelheidsverhoging betekent dat dat ik in twee dagen tijd dus al over de datalimiet kan zitten!? Lekker 'onbeperkt, supersnel' internetten!! Snel overstappen naar adsl dus...
Volgens de fair-use policy mag ik internetten zoveel en zolang als ik wil behalve als anderen er last van krijgen! Een datalimiet van pak hem beet 50 gieg per maand betekent ongeveer:
50 GB / 30 dagen = 1,7 GB per dag
1,7 GB per dag / 24 uur = 72 MB per uur
72 MB per uur / 3600 seconden = 20 KB/sec !!!
20 KB/sec op een max van rond de 300, dat noem ik niet overmatig!!!
@^%#@(&% op met je onbeperkt supersnel internetten!!!
edit:
Oeps ik zie nou pas hoe oud dit topic is, sorry...
Maargoed deze thread is al vreselijk oud, en er is op dit moment nog een andere thread active die over chello & dataverkeer gaat
Dit topic is gesloten.
![]()