[BC3] Hacker / privacy schender

Pagina: 1
Acties:

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Topicstarter
Hoi,

Lang verhaal:

De laatste tijd hebben enkele van mijn medestudenten op het universiteitsnetwerk last van een hacker. Deze persoon weet van buitenaf op het universiteitsnetwerk te komen. We weten wie het is, hij maakt zich gewoon bekend.
Hij weet achter veel vertrouwelijke gegevens te komen. Zo heeft hij van iemand al de controle over Hotmail gekaapt. Berichten over Hotmail onderschept hij en hij laat daarna doodleuk weten dat hij precies de inhoud van ieders persoonlijke meeltjes kent.
Daarbij valt er een soort van ziekelijke aandacht voor één van mijn vrouwelijke collega''s op, die hij het meest lastig valt en bovendien probeert te verleiden tot het beantwoorden van zijn berichten.

Hij heeft hier op de universiteit gezeten, maar kwam niet veel verder dan de eerste vier maanden. Misschien dat hij daardoor wat extra gefrustreerd is.
Is er een manier waarop wij bewijsmateriaal kunnen verzamelen om aangifte te doen tegen deze persoon (bijvoorbeeld een programma dat logfiles genereert).

Je ziet, ik heb er niet veel verstand van, maar ik wil dit echt graag oplossen, aangezien er een aantal van mijn collega''s erg veel last van deze knurft hebben.

btw...
BlackIce installeren lijkt misschien een leuke oplossing, maar we willen hem echt nailen (aangifte enzo) en bovendien kost het erg veel tijd om bij 200 medestudenten BlackIce te installeren en juist te configureren.

svp. geen gelul van hacken is een sport enzo. Want dat kan allemaal wel zo zijn, maar deze kerel gaat echt ver (geloof me)

where is my car?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Vraag eerst een gesprek aan met de systeembeheerder, die kan misschien meer regelen. Mocht dit niet helpen, dan uiteraard naar de schoolleiding/directie en vragen of advies, misschien kan hij iets veranderen aan het netwerk, want ik neem aan dat er een server draait dus die kan ook gewoon goed worden beveiligd.

Mocht er niemand naar je luisteren bekijk dan de regels omtrent netwerkgebruik, misschien is de school wel verplicht een degelijk veilig netwerk te leveren. Als ze dit niet nakomen kun je alsnog gaan klagen met een papiertje.

Of dit bovenste veel uit haalt weet ik niet, maar de schoolleiding is dan iig op de hoogte. Bespreek eventueel met hun de mogelijkheid om (samen) aangifte te doen tegen de persoon. Hacken ís en blijft strafbaar, dus waarom zou je geen aangifte doen als het jouw probleem op kunt lossen?

Succes iig.