Ik wil weg bij Planet, wegens een teleurstellende dienstverlening en ik overweeg een kabelabonnement bij Sonera. Hoe snel is dat en ik wil graag wat goede en slechte ervaringen horen. (liefst uit de omgeving van Velsen). Wat is de snelheid die ik mag verwachten en hoe snel is de kabel t.o.v. ADSL?
Verwijderd
Snelheid is t verkeerde woord bij Slownera.
Ik zit in Alkmaar en heb een gemiddelde snelheid van 15 kB/s, dus 120 kb/s en dat met een power abbo. it sux
Ik zit in Alkmaar en heb een gemiddelde snelheid van 15 kB/s, dus 120 kb/s en dat met een power abbo. it sux
Sonera zuigt.
We see things as we are, not as they are
Vertel eens wat er eens wat meer over dan....Heb je ervaring met Sonera, zodat je werkelijk kan zeggen dat Sonera zuigt.
Ik wil heel graag praktijkvoorbeelden!
Ik wil heel graag praktijkvoorbeelden!
Iemand die ik ken en die bij mij in de straat woont (Vlaardingen) haalde geloof ik +- 12 KB/s
They made me do it.
Verwijderd
Sonera is inderdaad verre van betrouwbaar. Snelheden zijn laag voor kabel. Ik zit meestal rond de 25 à 30 kB/s. Gemiddels lig ik er zo''n twee a drie keer per week minimaal een uur af, voornamelijk ''s avonds.
De mail is redelijk betrouwbaar alhoewel dit de laatste tijd zeker niet is verbetert.
Ik zit in een gebied waar Sonera gebruik maakt van dynamic IP''s. Ik weet niet hoe het is met regio''s met een vaste IP.
Maar als ik jou was zou ik lekker voor ADSL i.c.m. XS4ALL kiezen.
De mail is redelijk betrouwbaar alhoewel dit de laatste tijd zeker niet is verbetert.
Ik zit in een gebied waar Sonera gebruik maakt van dynamic IP''s. Ik weet niet hoe het is met regio''s met een vaste IP.
Maar als ik jou was zou ik lekker voor ADSL i.c.m. XS4ALL kiezen.
edit:
ik was niet helemaal wakker
ik was niet helemaal wakker
Ik zit in alkmaar en heb een power abo bij sonera en ik ben best wel tevreden. ik zit met downloaden aan de max. snelheid van 64 kb/s van een goede server.
En af en toe ligt het internet er idd wel ff uit, maar dat vindt ik niet zo erg, is niet zo heel vaak...
En af en toe ligt het internet er idd wel ff uit, maar dat vindt ik niet zo erg, is niet zo heel vaak...
Verwijderd
Sonera hier in Hoofddorp is best wel goed.
Weinig uitval en de laatste weken zelfs in de avond 64Kb download. Alleen de upload is erg traag.
Weinig uitval en de laatste weken zelfs in de avond 64Kb download. Alleen de upload is erg traag.
Ik heb inderdaad gedacht aan ADSL i.c.m. XS4all. Maar ik heb een zeer hoog opgelopen conflict met KPN (administratieve chaos daar, ben ik de dupe van). Je begrijpt dan wel dat ik in de toekomst zo min mogelijk met ze te maken wil hebben.
Daarnaast had ik mij ingeschreven voor ADSL bij Planet Internet. Maar Planet Internet zegt van niet en ik kon naar hun aanbieding fluiten!
Een andere optie die ik in mijn hoofd heb is Versapoint i.c.m. Zon breedband. De kabel lijkt mij echter gewoon het makkelijkst
Daarnaast had ik mij ingeschreven voor ADSL bij Planet Internet. Maar Planet Internet zegt van niet en ik kon naar hun aanbieding fluiten!
Een andere optie die ik in mijn hoofd heb is Versapoint i.c.m. Zon breedband. De kabel lijkt mij echter gewoon het makkelijkst
Hallo medeplaatsbewoner!!!! :):):)Op woensdag 23 mei 2001 06:39 schreef Max_Overdrive het volgende:
Sonera hier in Hoofddorp is best wel goed.
Maar om even over Sonera te praten. Twee weken geleden heeft Sonera een flinke capaciteitsuitbreiding gedaan in Noord-Holland. Sindsdien is de kwaliteit van het netwerk enorm toegenomen. Ik heb de laatste tijd vrijwel geen uitval meer, kon alleen gisteren even niet icq''en, maar dat neem ik voor lief.
Vroeger was het hier wel anders met Sonera. Trage snelheden en verbindingen die er elke week en elke ochtend uitlagen. Het viel mij vorige week op dat ik vrijwel elke dag hetzelfde IP adres had, terwijl we hier toch met Dynamic IP''s werken.
Omdat ik nogal blij was met deze goede ontwikkeling heb ik gisteren de Helpdesk gebeld. Wat me eerst opviel is dat ik meteen werd doorverbonden, terwijl je vroeger vaak 30 minuten moest wachten vanwege de drukte. Ik heb toen tegen de medewerker verteld dat ik zeer tevreden was sinds kort en die heeft mij vertelt over de capaciteitsuitbreiding:
-Sonera heeft de DHCP server verbeterd, waardoor er meer IP-adressen zijn en je dus vaker hetzelfde IP hebt. Een IP is nu ook wat langer geldig dan 1 uur.
-Sonera heeft de backbone met de AMX (Amsterdam Internet eXchange) vertienvoudigd, en dit levert een enorme snelheidswinst op zoals gezegd.
Maar het komt er dus op neer dat het hier prima is, en dit zou eigenlijk in heel Noord-Holland zo moeten zijn.
Succes!
Verwijderd
Zelfde hier, het is wel te merken, de pagina''s laden wat sneller in en zo. Met downloaden en uploaden haal ik altijd de max wel van resp. 64 en 6 kb/s. Ben wel aardig tevreden. Maar de betere keus lijkt me @Home als ik het zo lees op GOT, die schijnt te ruleren qua snelheidOp woensdag 23 mei 2001 06:54 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Hallo medeplaatsbewoner!!!! :):):)
Maar om even over Sonera te praten. Twee weken geleden heeft Sonera een flinke capaciteitsuitbreiding gedaan in Noord-Holland. Sindsdien is de kwaliteit van het netwerk enorm toegenomen. Ik heb de laatste tijd vrijwel geen uitval meer, kon alleen gisteren even niet icq''en, maar dat neem ik voor lief.
Knap dat jij als enige kan kiesen tussen 2 kabel providersOp woensdag 23 mei 2001 19:54 schreef DMaarten het volgende:
[..]
Zelfde hier, het is wel te merken, de pagina''s laden wat sneller in en zo. Met downloaden en uploaden haal ik altijd de max wel van resp. 64 en 6 kb/s. Ben wel aardig tevreden. Maar de betere keus lijkt me @Home als ik het zo lees op GOT, die schijnt te ruleren qua snelheidIk zou ook wel willen, maar heb geen zin (en geld) voor nog eens zoveel honderd piek aansluitkosten, + zit nog vast aan m''n contract
Dan ben je dus de enige in Holland die dat kan.....
Dat terzijde
Sonera goed of niet er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren hebben ikzelf ben heel te vreden met Sonera, Sonera heeft na de overname door Sonera van Multiweb een moerlijke start gehad maar die is nu wel ingelopen dacht ik zo.....
De UP-load van 6 kb/s is een limiet dit ivm het voorkomen dat men een FTP server draait, bij mij geen probleem dus ik draai hem gewoon :):) dan gaat het maar iets langzamer....
Mijn gemmidelde snelheid ligt tussen de 25 en 110 kb/s redelijk dus hier in Hoorn:)
Ga anders over naar MXstream is lekker duur en nog langzaamer ook.
Tot het moment dat we nog geen T1 aansluiting hebben thuis gaat internet via de kabel het best (als je de PC 24uur/7dagen aan heb staan dan)
Verwijderd
Ik woon in de gemeente velsen en moet zeggen dat ik wat betreft het mogelijke wat sonera aanbied 512 Kbps ik niet te klagen heb.Op maandag 21 mei 2001 21:59 schreef poes het volgende:
Ik wil weg bij Planet, wegens een teleurstellende dienstverlening en ik overweeg een kabelabonnement bij Sonera. Hoe snel is dat en ik wil graag wat goede en slechte ervaringen horen. (liefst uit de omgeving van Velsen). Wat is de snelheid die ik mag verwachten en hoe snel is de kabel t.o.v. ADSL?
Ik haal namelijk bijna altijd wel die 512 Kbps 64 KB en heb dus niet te klagen alleen die uploadsnelheid van 8 KB vind ik nogal aan de lage kant.
Ik wacht ook op Cistron, maar vrees nog lang te moeten wachten
same hereOp dinsdag 22 mei 2001 16:04 schreef gabberjoost het volgende:
Ik zit in alkmaar en heb een power abo bij sonera en ik ben best wel tevreden. ik zit met downloaden aan de max. snelheid van 64 kb/s van een goede server.
edit:
in anna paulowna (vlakbij den helder)
in anna paulowna (vlakbij den helder)
PSN: Houtvlot
Verwijderd
Ik woon ook in Hoorn.. nou ja Blokker dan maar dat ligt er vlak naast en waarom zou je niet kunnen kiezen tussen meerdere kabelinternetprovidersOp vrijdag 25 mei 2001 21:54 schreef dhm00 het volgende:
[..]
Knap dat jij als enige kan kiesen tussen 2 kabel providers![]()
![]()
![]()
Dan ben je dus de enige in Holland die dat kan.....
Dat terzijde
Sonera goed of niet er zijn altijd wel mensen die wat te zeuren hebben ikzelf ben heel te vreden met Sonera, Sonera heeft na de overname door Sonera van Multiweb een moerlijke start gehad maar die is nu wel ingelopen dacht ik zo.....
De UP-load van 6 kb/s is een limiet dit ivm het voorkomen dat men een FTP server draait, bij mij geen probleem dus ik draai hem gewoon :):) dan gaat het maar iets langzamer....
Mijn gemmidelde snelheid ligt tussen de 25 en 110 kb/s redelijk dus hier in Hoorn:)
Ga anders over naar MXstream is lekker duur en nog langzaamer ook.
Tot het moment dat we nog geen T1 aansluiting hebben thuis gaat internet via de kabel het best (als je de PC 24uur/7dagen aan heb staan dan)
Verwijderd
Kiezen voor bepaalde kabelproviders is maar zeer beperkt mogelijk, is afhankelijk van contracten van jouw lokale kabelaar.
In de regio Rotterdam kon je kiezen voor bART, Chello of Sonera - bART is er mee gestopt.
Maar het is idd natuurlijk niet zo dat je via de UPC kabel @home kan krijgen...
In de regio Rotterdam kon je kiezen voor bART, Chello of Sonera - bART is er mee gestopt.
Maar het is idd natuurlijk niet zo dat je via de UPC kabel @home kan krijgen...
Toen ik een infopakket aanvraagde kwam het ook niet. Ik heb vier keer gebeld en kreeg uiteindelijk 2 pakketten, dus nog ff hoop houden!
Nu ik het zo allemaal lees zijn de ervaringen best positief. Er zijn natuurlijk altijd mensen die roepen ''mijn broer die zijn neef en daar weer de buurman van en die zijn vriend'' heeft ook Sonera en dat is klote.
Ik zie het nu als een serieus alternatief van MX-stream. Bij ons in de gemeente Velsen ken ik niemand die op de kabel zit....,maar dat kan natuurlijk ook voordelig uitpakken.
Alleen gaat Sonera bij mij nu alweer een beetje mis, maandag infopakket aangevraagd, en dat is er nu nog niet. Planet reageert nooit op brieven, ik hoop dat Sonera het beter doet!
Ik zie het nu als een serieus alternatief van MX-stream. Bij ons in de gemeente Velsen ken ik niemand die op de kabel zit....,maar dat kan natuurlijk ook voordelig uitpakken.
Alleen gaat Sonera bij mij nu alweer een beetje mis, maandag infopakket aangevraagd, en dat is er nu nog niet. Planet reageert nooit op brieven, ik hoop dat Sonera het beter doet!
Verwijderd
Goed, nog ff een reactie. Ik woon dus ook in Hoofddorp en ik moet zeggen, sinds die capaciteitsverbetering gaat het ook inderdaad beter.
Ik lig er nog steeds een paar keer per week uit, maar dit is dan maar een kwartiertje ofzo, niet meer uren als voorheen.
Sonera had ook geen week later met die uitbreiding moeten komen, ik heb de brief op mijn abo op te zeggen al klaar liggen.
Wat echter niet verandert, is dat Sonera toch een beetje een ongeorganiseerd zooitje is. Mijn zwager werkt voor Sonera en heeft dus de nodige inside informatie.
Ik kijk het nog ff aan deze maand, maar ik vermoed toch, dat ik voor ADSL ga hierna.
Mijn download snelheid is iets gestegen sinds de upgrade. Ik zit nu gemiddeld rond de 30 à 35 kB/s. Dit is wel redelijk stabiel, ik kom er zelden onder, maar er ook nooit boven.
En dat vind ik toch gewoon te langzaam voor het abonnementsgeld dat ze je laten betalen.
Ik lig er nog steeds een paar keer per week uit, maar dit is dan maar een kwartiertje ofzo, niet meer uren als voorheen.
Sonera had ook geen week later met die uitbreiding moeten komen, ik heb de brief op mijn abo op te zeggen al klaar liggen.
Wat echter niet verandert, is dat Sonera toch een beetje een ongeorganiseerd zooitje is. Mijn zwager werkt voor Sonera en heeft dus de nodige inside informatie.
Ik kijk het nog ff aan deze maand, maar ik vermoed toch, dat ik voor ADSL ga hierna.
Mijn download snelheid is iets gestegen sinds de upgrade. Ik zit nu gemiddeld rond de 30 à 35 kB/s. Dit is wel redelijk stabiel, ik kom er zelden onder, maar er ook nooit boven.
En dat vind ik toch gewoon te langzaam voor het abonnementsgeld dat ze je laten betalen.
Ik lees net in het tijdschrift ''PCM''dat kabel over het algemeen toch sneller is dan ADSL en ADSL sneller dichtslibt.
Heb nit alles doorgelezen , maar mijn ervaringen met Sonera in omgeving Hoorn/Enkhuizen.
- Op de dag van insallatie lag de backbone eruit. Ik had dus pas een dag later kabel
- Administratie daar is waardeloos. Eertse 3 maanden geen rekening gekregen , en danineens alles incasseren.
- Als je een KLACHT stuurt vanaf welk email adres dan ook ,word je daar meteen opgespamt met hun nieuwsbrieven.
- Heldesk heeft ABSOLUUT geen kennis van zaken.
- Geen reverse DNS
- Snelheid is om te janken. Mijn snelste download was 50 Kb/s , maar was gemiddled rond de 7 of 8. Zelfs kleine bestandes van een paar KB duurde ernstig lang!!
- De DHCP server is zeer instabiel. Dagendat ik 4 verschillende IP''s had waren gewoon. Als ik al een IP kreeg (wat dus eigenlijk etekende geen inet verbinding (deDHCP lag plat ,backbone was up, maar zonder IP heb je geen verbinding).
- Heb je eindelijk een IP ... krijg je 9 v/d 10 keer een IP conflict omdattie meerdere malen is uitgedeeld. Oplossing van de helpdesk: zet uw modem 24 uur uit.
- Er word gewoon NIET gereageert op duidelijke klachten en storingen.
Ik ben heeeeel blij dat ik er daar weg ben. Ht was bij mij zo erg dat ik de stekker erui heb getrokken en de Postbank opdracht gaf om Sonera van m''n rekening te blokkeren.
Ze raken daar alles kwijt mail , brieven ,faxxen nix komt volgens hun aan.
Ik ben eigenlijk principieel tegen de kotssmiley in posts ... maar nu maak ik graag een uitzondering .. Sonera:
!
- Op de dag van insallatie lag de backbone eruit. Ik had dus pas een dag later kabel
- Administratie daar is waardeloos. Eertse 3 maanden geen rekening gekregen , en danineens alles incasseren.
- Als je een KLACHT stuurt vanaf welk email adres dan ook ,word je daar meteen opgespamt met hun nieuwsbrieven.
- Geen reverse DNS
- Snelheid is om te janken. Mijn snelste download was 50 Kb/s , maar was gemiddled rond de 7 of 8. Zelfs kleine bestandes van een paar KB duurde ernstig lang!!
- De DHCP server is zeer instabiel. Dagendat ik 4 verschillende IP''s had waren gewoon. Als ik al een IP kreeg (wat dus eigenlijk etekende geen inet verbinding (deDHCP lag plat ,backbone was up, maar zonder IP heb je geen verbinding).
- Heb je eindelijk een IP ... krijg je 9 v/d 10 keer een IP conflict omdattie meerdere malen is uitgedeeld. Oplossing van de helpdesk: zet uw modem 24 uur uit.
Ik ben heeeeel blij dat ik er daar weg ben. Ht was bij mij zo erg dat ik de stekker erui heb getrokken en de Postbank opdracht gaf om Sonera van m''n rekening te blokkeren.
Ik ben eigenlijk principieel tegen de kotssmiley in posts ... maar nu maak ik graag een uitzondering .. Sonera:
Dan heb je gewoon pech gehad ,,,,
Als je een power abbo heb dan kan je maximaal 64 kb/s halen normaal gesproken!
Dit is geen garantie snelheid!!
Klachten worden zeker behandeld al duurt het soms een beetje lang ik heb al 3 x mijn abbo geld retour ontvangen door slechte verbinding je moet er wel wat voor doen maar dan heb je ook wat....
Vergelijk het maar met een telefoon i-net verbinding die si duurder en sneller....
Zit jij 5 uur in de week achter i-net dan kan je beter geen kabel nemen ja.....
Klachten worden zeker behandeld al duurt het soms een beetje lang ik heb al 3 x mijn abbo geld retour ontvangen door slechte verbinding je moet er wel wat voor doen maar dan heb je ook wat....
Vergelijk het maar met een telefoon i-net verbinding die si duurder en sneller....
Op zaterdag 26 mei 2001 16:37 schreef Koffie het volgende:
Heb nit alles doorgelezen , maar mijn ervaringen met Sonera in omgeving Hoorn/Enkhuizen.
- Geen reverse DNS
Ik ben eigenlijk principieel tegen de kotssmiley in posts ... maar nu maak ik graag een uitzondering .. Sonera:!
Waarom nietOp vrijdag 25 mei 2001 23:29 schreef DMaarten het volgende:
[..]
Ik woon ook in Hoorn.. nou ja Blokker dan maar dat ligt er vlak naast en waarom zou je niet kunnen kiezen tussen meerdere kabelinternetproviders
Wat heb ik een lol met jou zeg
Verwijderd
Dan ken ik je misschien, want anders zou dat niet zeggen, ik ben idd iemand om lol mee te hebben
Ik heb ruim een jaartje Sonera, en ondanks de paar probs die ik heb gehad in het begin, ben ik nog steeds tevreden.
Ik heb een powerabo, en sinds de netwerk upgrade van een paar weekjes terug.. kan ik dll met ruim 60kbps (60 in de weekenden en ''s avonds over de 100 overdag). Daarvoor was het vaak om te janken.. Alleen gamen ging lekker (snap er ook niks van) Anyway.. Voor die 8 tientjes vindt ik het best. (Sinds ik kabel heb scoor ik op mijn telefoonrekening tenminste weer onder de honderd piek)
Enne 2100,- voor mxstream is mij nog effe te prijzig.
Sidekick out..
Ik heb een powerabo, en sinds de netwerk upgrade van een paar weekjes terug.. kan ik dll met ruim 60kbps (60 in de weekenden en ''s avonds over de 100 overdag). Daarvoor was het vaak om te janken.. Alleen gamen ging lekker (snap er ook niks van) Anyway.. Voor die 8 tientjes vindt ik het best. (Sinds ik kabel heb scoor ik op mijn telefoonrekening tenminste weer onder de honderd piek)
Enne 2100,- voor mxstream is mij nog effe te prijzig.
Sidekick out..
Verwijderd
Grappig.. toen ik een keer een meeltje stuurde naar de helpdesk vanwegde de lage snelheid in vergelijking met concurrentie zeiden de doodleuk dat 64 kb/s de max snelheid van het Powerabbo.. hoe jij dan 100 haalt is me een raadsel hoor
Ik weet niet of die reactie op mij bedoeld was , maar ik heb toch echt wel m''n best gedaan om in contact te komen met sonera.Geplaatst door dhm00 - zaterdag 26 mei 2001 20:00
Dan heb je gewoon pech gehad ,,,,
Ik heb gemaild, brievwen gestuurd , gedaxed. Ze weigeren gewoon om contact opte nemen.
Ik had opeen gegeven moment een restitutie eis liggen van ronde de 700 gulden! En dat as echt niet overdreven , er zaten complete voorbeelden en lijsten bij met berdenatie''s.
Dit is meerdere malen per mail en per fax naar hun verstuurd.
Als jeze dan na weken erover belt, weten ze van nix.
Ik kan net oordelen over de situatie zoals die nu is, maar toen ik nog op Sonera zat (power-abo) was het diep diep triest!
Zelfs je abo opheffen is moeilijk daar.
Pagina: 1