[BC3] 56k modem problemen?

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Hoi,

Echt veel problemen hier op kantoor met 56k modems. Ik heb al een paar interne externe varianten hier geprobeerd, maar alleen het oude 33k6 externe kpn modem wil hier goed verbinding maken.

De overige modems geven allen de melding:
"kan geen compatible set netwerkprotocollen vinden op basis van het opgegeven servertype"

Nu is alles mbt tcp/ip en dns servers gewoon goed ingesteld en ook schone installaties van win95/98(se) en win2k bieden geen uitkomst. (win2k geeft geen foutmelding, verbind wel maar laat vervolgens geen data door ofzo :? )

Naja anywayz ik denk dat het aan de telefooncentrale ligt, zou die geen (modem)snelheden van 56k aankunnen? Ik kan het niet ergens anders testen (we hebben geen aparte telefoonlijnen liggen)

Probleem is dus dat die 33k6 ptt modem weg moet, maar de vervangende modems niet willen werken :(

Hopelijk weten jullie een goede oplossing...
Modem op lagere verbindingssnelheid zetten werkt niet (ik denk dat dit pas ingaat na het vaststellen van verbinding enzo?)

bij voorbaat dank

I’m not like the OTTERS

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Slecht werkende modems zijn de nachtmerrie van elke internetter. Er kunnen een aantal oorzaken zijn waarom het niet werkt:

1. slechte software config. Als het bij een schone config niet werkt, ligt het daar zeker niet aan
2. slechte modems. In de wereld van de modems zijn enorm veel slechte modems, die ''niet sterk genoeg zijn''. Een extern modem werkt altijd beter dan een interne. Een A-merk is een must voor een goed modem.
3. slechte lijn. Dit zou je door moeten laten meten door KPN. Een conflict met de centrale zou natuurlijk ook kunnen, ook al lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Ik hoop dat hier iets aan hebt.

DIT IS MIJN WEBSITE

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
hmm thx voor je reply.

Slechte modem, tja die trust externe modem is natuurlijk bagger, maar een interne met motorola chipset moet wel k zijn...

wat ik nu heb gedaan: via device manager voor die motorola pci modem de standaard 28k8 drivers geselecteerd en de poortsnelheid op 19200 gezet. Dit werkt iig wel, maar wel traag en ook niet erg betrouwbaar (de verbinding wordt nogal eens verbroken |:(

tja ik denk dat het toch aan die lijn ligt :(
ze zullen eens over moeten op adsl of kabel, maar ach ze internetten & mailen heir niet zo heel veel...

I’m not like the OTTERS

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
28k8 daar kun je natuurlijk niet mee aankomen als serieus bedrijf. Nogmaals: modems zijn kleredingen ik heb er jarenlang problemen mee gehad omdat ik een nogal lange verlengdraad had. Uiteindelijk bood ''n externe Dynalink van 180.- (!) soelaas: sinds dien nooit meer iets gehad.

DIT IS MIJN WEBSITE