ik wil mijn terayon modem verplaatsen omdat ik geen goede ontvangst heb en mijn modem staat 15 meter bij de plek van binnenkomst van de kabel vandaan. Hiervoor ga ik nieuwe coax en utp kabels aanleggen, zal chello hier moeilijk over doen ALS ze er achter komen????
dit mag, en wij (Chello internet helpdesk) doen er niet moeilijk over, maar als het misgaat is de rekening voor jou zelf.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Wat is het probleem....?
Zet de Terayon neer waar de kabel het huis binnenkomt en sluit ''m aan met een korte coax kabel. Van de Terayon naar de NIC leg je een UTP kabel. Da''s de beste manier volgens mij.
Zet de Terayon neer waar de kabel het huis binnenkomt en sluit ''m aan met een korte coax kabel. Van de Terayon naar de NIC leg je een UTP kabel. Da''s de beste manier volgens mij.
de coax wordt ongeveer 4 meter nu, kan eg nie korter!woon namenlijk boven ee kantoor, en daar komt de kabel binnen. ben al 3 weken aan het klojen met chello, hebben afgelopen vrijdag modem omgeruild voor een terayon want dat zou het probleem oplossen. dus niet:'(
de modem komt telkens maar voor 10 seconden online en dan weer een halfe minuut nie. heb ontdekt dat wanneer ik de modem beneden neer zet deze wel constant online is. maar heb dan nog geen compu er aan maar dat moet nie uitmaken, toch???
de modem komt telkens maar voor 10 seconden online en dan weer een halfe minuut nie. heb ontdekt dat wanneer ik de modem beneden neer zet deze wel constant online is. maar heb dan nog geen compu er aan maar dat moet nie uitmaken, toch???
als je bedoelt dat als je modem enkel werkt op de 3 keer zo korte kabel.... dat kan dus wel, misschien is die lange gewoon gaar. en er natuurlijk minder kans op storing/ruis, weetikwat in een kortere kabel.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
huidige kabel is een dunne slechte, maar heeft het een jaar goed gedaan. in een keer was ik alles kwijt, dus of het alleen aan de kabel ligt.......
Hoeft natuurlijk niet alleen aan de kabel te liggen... Maar als de versterker buiten niet meer helemaal zo lekker werkt, kan dat wel net ''t verschil zijn tussen wel/niet meer werken... Dus gebruik gewoon goede kabel (coax) en houd ''m zo kort mogelijk....
Pagina: 1