[BC3] Wel verbinding, geen dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb onlangs win98 over win95 gegooid en kan sindsdien niet meer het internet op.
Er wordt goed ingebeld, maar er is gewoon geen verkeer. IE geeft een error, outlook kan ook niet connecten.
Ik heb alleen die win update gedaan, voor de rest niks, en daarvoor deed ie het gewoon wel.

Wat is er mis?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Heb ik ook 2x gehad, maar ik was niet veranderd van os.

Heb dan maar gewoon format C gedaan :7. Ging het toch gedaan hebben, was eens nodig, win 98 begon raar te doen en dat is niet zo ingrijpend, HD in 2 partities.

De 2e keer heb ik de geschiedenis, alle cookies, en de internet temp files gewist en het ging weer:).

(Ik heb wel kabel)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Kijk eens in het Configuratiescherm en dan Netwerk. Staan daar dubbele onderdelen zoals TCP/IP? Firewall kan de boel ook blokkeren...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Nee, er staat maar een keer TCP/IP.
Voordat ik naar win98 heb geupgrade deed alles het gewoon!

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-08 14:17
die updates van OS over OS door microsoft izjn gewoon KLOTE.

zelf raad microsoft niet aan om bijv. win98 naar winME te upgraden maar te formateren en clean install te doen.

dus do as tehy say.. format en install :)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

welke provider heb je?

heb je de Primaire en de Secundaire Domain Name Servers (DNS) wel ingesteld?

bij bijv planet moet dit wel, ff nadenken

PDNS = 195.121.1.34
SDNS = 195.121.1.66

als ik het goed heb.

Dit is namelijk nodig om namen (bijv. www.planet.nl) te kunnen omcijferen naar ip nr''s.

Groet,

Arjo

edit:

dit doe je zo

>deze computer >externe toegang >rechter muisknop op de verbinding >eigenschappen > 2e tabblad >tcp/ip instellingen

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
ja, dat heb ik gedaan. Ik heb hccnet

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

kan je wel pingen?

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
nee, ook niet :(

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb nog steeds nog jullie help nodig jongens. Ik heb nu HetNet geprobeerd (zij hebben een automatisch instelprogramma die alles instelt, DNS, etc).
Ik bel gewoon in, en heb nu nog steeds hetzelfde probleem dan tot nu toe.

Alleen is ik in de ms-dos prompt ping doe naar een IP nummer (eg 132.229.132.45) dan krijg ik keurig antwoorden, maar als ik een naam opgeef (eg www.yahoo.com) dan zegt ie "unknown host www.yahoo.com". Dit is geen DNS server fout of zo, want bij mijn vriend met dezelfde DNS doet ie het wel.

Kunnen jullie me alsjeblieft helpen, want ik heb echt geen zin om Windows opnieuw helemaal opnieuw erop te installeren! :r

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Windows er opnieuw opgooien is denk ik niet nodig. Wat ik zou doen is alle netwerkonderdelen (in het Config.scherm, Netwerk) verwijderen en daarna opnieuw toevoegen (dus iets van Client voor MS Netwerken, Externe Toegang, en TCP/IP) en als dat niet werkt in Windows Setup (bij Software in het Config.scherm) de communicatieonderdelen verwijderen en opnieuw terugzetten.

Suc6 :)

Verwijderd

Dat gekut ken ik met 2 NIC erin krijg je het niet voor elkaar dat ding weer draaiende te krijgen .

Let wel op als je geformat heb dat je
- externe toegang
- eerste VPN instaleerd
- En dan pas je IP nummer van ja adsl modem op de TCP/ip van je NIC instellen.

Verwijderen werk niet uit ervaring het zal wel ergens moeten kunnen op 1 of andere manier maar mij is het nog nooit gelukt.
Pagina: 1