[BC3] Hulde voor ADSL!!! :)

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Na 3/4 jaar te hebben moeten wachten op adsl en er flink op ge**&$@#!@d te hebben, heb ik eindelijk adsl en vind ik het nu wel eens tijd voor een complimentje. Het werkt retegoed, ik zit nu op 60% van z''n kunnen ik haal nu nog maximaal 5 megabit/sec, maar ik kreeg laatst van iemand een site waarmee de prestaties nog wat te verbeteren zijn dus het is nu op naar de 8mbit/sec.
Hulde voor adsl!:)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:44
Cistron?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ADSL basis bij MxStream en mijn max. download snelheid is tot nu toe 80kB/sec. Het ligt ook erg veel aan de site waar je download. meestal zit ik rond de 50kB/sec. die snelheden die jij nu zegt zijn voor mij alleen een droom ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik denk niet dat je ooit 8 Mbit/s zult halen... :)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

tering das lekker snel ;)

ik zit nog met casema, maar hoop 3e kwartaal ook ADSl te krijgen

Verwijderd

Moet wel cistron zijn *D

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 14:03 schreef Metalium- het volgende:
tering das lekker snel ;)

ik zit nog met casema, maar hoop 3e kwartaal ook ADSl te krijgen
Hier precies hetzelfde.

Ik neem dan wel gelijk het Fast-abo, want ik ben die trage zooi nu erg zat. :r

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zal jullie uit de droom helpen, het is niet cistron. Het is eager telecom, met als provider de universiteit Twente.
De 900kbyte/s heb ik dan nog niet gehaald, en ik weet ook niet of het gaat gebeuren, maar het zou in theorie wel moeten kunnen. Andere gebruikers halen het regelmatig. Maar het is onder meer afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding van jou naar de nummercentrale, dus als die goed is moet ik het ook kunnen halen. Eerst maar is de instellingen optimaliseren en dan kijken wat ik haal.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 16:36 schreef Oscar28 het volgende:
Ik zal jullie uit de droom helpen, het is niet cistron. Het is eager telecom, met als provider de universiteit Twente.
De 900kbyte/s heb ik dan nog niet gehaald, en ik weet ook niet of het gaat gebeuren, maar het zou in theorie wel moeten kunnen. Andere gebruikers halen het regelmatig. Maar het is onder meer afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding van jou naar de nummercentrale, dus als die goed is moet ik het ook kunnen halen. Eerst maar is de instellingen optimaliseren en dan kijken wat ik haal.
leechFTP :P

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 10:35
Ik krijg binnenkort ADSL advanced :) weet iemand misschien hoe snel dat ongeveer is ? Hoop sneller dan 100kb/s :?

• Martijn
Is dat niet 1024kbit/s down en 256kbit/s up...?

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Yesss, ik heb bericht ontvangen van KPN dat ze metingen uit gaan voeren. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren. Eindelijk van die chello :r af.
Postcode 3222BM

• Martijn
Op maandag 21 mei 2001 12:51 schreef Shift het volgende:
Yesss, ik heb bericht ontvangen van KPN dat ze metingen uit gaan voeren. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren. Eindelijk van die chello :r af.
Postcode 3222BM
Nou, ik heb dus echt wel effe liever Chello dan Mxstream he... Chello kan veel sneller, namelijk 3x zo snel downstream... Ik haal die snelheden ook, dus voor mij absoluut geen reden om Chello vaarwel te zeggen...

• bulletje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 21:13
Hier is er iets mis met de centrale zeggen ze bij mxstream. Heb me al in december ingeschreven en nog niks gehad eerst zou het maart zijn toen april nu is het bijna juni en heb nog niks. Bij mxstream weten ze niet hoelang het gaat duren en het mooie van alles is dat er op de mxstream site staat dat het gewoon leverbaar is.
Dus hier is het nog geen hulde :'(

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Op maandag 21 mei 2001 18:31 schreef Martijn het volgende:

[..]

Chello kan veel sneller, namelijk 3x zo snel downstream...
3 x :? chello heeft een downstream van 1.3 of 1.5 Mbit, ADSL heeft 1 MBit dat is niet 3 x hoger dan mxstream.

Maar ja de reden dat ik een ADSL neem is het volgende.

- Chello, minimaal 2 keer per week down. Ik word er een beetje doodziek van.
- Chello geeft geen vaste IP adress. Ik heb geen zin om elke keer alles aan te passen.
- Met ADSL heb ik hogere upload snelheid (dubbele).
- Chello service sux.
- Van mxstream heb je officieel toestemming om meerdere pc''s aan te sluiten.
- Met ADSL hoef ik mijn oprit naar internet met niemand te delen.

Nou dat is het een beetje, voor mij zijn deze redenen genoeg om over te stappen, snelheid is leuk maar hij moet wel beschikbaar zijn. :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 21 mei 2001 20:09 schreef Shift het volgende:
Goede reden :)
- Chello geeft geen vaste IP adress. Ik heb geen zin om elke keer alles aan te passen.
ADSL heeft ook geen vast IP adres, is gewoon via DHCP, net als Chello. Je hebt ook geen vast IP adres nodig, is alleen maar lastig... een dyndns.org service op je machine is voldoende voor een eigen DNS naam :)
Ik krijg binnenkort Kabelfoon Super, ook met 256 kbit/s upload en 1 Mbit/s... hopelijk is het wat :) Chello heeft inderdaad maar 128 kbit/s :(
- Chello service sux.
Heh... service van XS4ALL is best goed, maar die van de KPN is nog ergen dan die van Chello :( Dus of je er echt veel beter van wordt weet ik niet, ik heb al aardig wat horrorverhalen gehoord... maar als het eenmaal werkt, dan werkt het prima hoor ik :)
Boeiend :) voor mij geen enkel argument om te kiezen tussen kabel of ADSL. Als ik hier @home zou kunnen krijgen, dan neem ik dat liever, ze komen er toch nooit achter dat je meer PC''s hebt aangesloten...
Da''s onzin :) Je hebt alleen een opritje minder, namelijk de oprit van jouw huis naar de centrale, welke bij Kabelmodems wel gedeeld is. Na de centrale wordt het gewoon weer delen op het netwerk van de KPN, en uiteindelijk het netwerk van de provider. Toegegeven, ADSL heeft 1 stap minder, maar bij Kabel zit de backbone vaak dichterbij... heb je ADSL in Maastricht bijvoorbeeld, en je kiest XS4ALL als provider, dan ga je in Amsterdam pas op de backbone, en ga je heel wat KPN knooppunten langs. Bij de meeste kabelproviders ligt de backbone ietsje dichterbij... Uiteindelijk kan ADSL sneller zijn dan kabel omdat de eerste stap in de lokale buurt het zwaarste telt als deling. Maar er wordt wel degelijk gedeeld, dus garanties heb je niet :)
Nou dat is het een beetje, voor mij zijn deze redenen genoeg om over te stappen, snelheid is leuk maar hij moet wel beschikbaar zijn. :)
Zoals ik al zei, ADSL heeft een zeer hoog potentieel.. en met voldoende concurrenten, (Versapoint, Cistron, @Home, bbnet, etc, etc) moet de KPN uiteindelijk wel een goed product leveren, anders stapt men over naar een ander. Met het linesharing dat nu ingevoerd gaat worden, en bij Versapoint al ingevoerd wordt wordt ADLS bij een KPN concurrent nog makkelijker....

Toch moet je ADSL niet zien als een droomverbinding, want zo heilig is het nou ook weer niet....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

ik krijg over een maandje @HOME! :P ik dacht dat dat beters was?

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Ik dacht dat je een vaste-IP kreeg met mxstream :? Is dat niet zo dan ?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
je hebt een vast ip adres ja bij Mxstream!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kweenie maarre... ik lees op alle instellingen pagina''s bij XS4ALL dat je de instelling op "automatische IP adres toewijzing" moet zetten ofwel DHCP.

Lijkt me ook het meest logische trouwens... vaste IP adressen zijn echt niet meer te beheren met 20.000 abonnee''s.

Kan best zo zijn dat de lease lekker lang staat trouwens... ik heb een kabelmodem met een lease van 30 minuten, en heb ook al maanden hetzelfde IP adres.

Ik denk niet dat je de garantie hebt dat je altijd hetzelfde IP adres hebt....je kunt het best een jaar of langer houden omdat je PC nooit uitgaat, maar garanties heb je niet.

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Crusader

Arc Nature

Nogmaals, je hebt een VAST IP adres bij XS4ALL.
Dat adres is gekoppeld aan je username en wordt dus ook toegekend zodra je inlogt.
En voor dat toekennen heb je DHCP nodig.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

En bij planet krijg je daar ook een vaste IP adress ?

• bulletje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 21:13
Op dinsdag 22 mei 2001 15:42 schreef Shift het volgende:
Bij hun info stond eerst van wel.
Dus ik neem aan dat dat niet veranderd is.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op dinsdag 22 mei 2001 15:42 schreef Shift het volgende:
Ja.

Byteripper.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tja...
Ik krijg maxtream!
in 2002....
Tot die tijd zit it aan casema vast....
(someone shoot me...)

|:)
:(
:Z

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 15:53 schreef DeX het volgende:
Tja...
Ik krijg maxtream!
in 2002....
Tot die tijd zit it aan casema vast....
(someone shoot me...)

|:)
:(
:Z
hehehe het leuke is, Casema wordt vanzelf wel weer sneller naarmate meer mensen overstappen naar een alternatief :D

Verwijderd

[quote]
Op maandag 21 mei 2001 20:09 schreef Shift deze dingen:

Maar ja de reden dat ik een ADSL neem is het volgende.

[/qoute]

Hmmz, misschien dat je in een achtergesteld gebied woont. In de ''rest'' van nederland valt het dus wel mee :9
Hangt ervan af hoe lang je een lease hebt. Ik ken mensen (waaronder ik) die echt al dik een jaar of 2 nogsteeds dezelfde IP hebben. Dit heeft overigens ook te maken of je je computer aanlaat of niet. Chello kan eigenlijk niet het IP veranderen zoland de computer aanstaat.
Daar geef ik je helemaal gelijk in. De upstream bij Chello is inderdaad nog wat aan de lage kant.
- Chello service sux.
Hehehe, ik ken ergere helpdesken ;)
Boeiuh. 75% van de mensen met chello deelt al, en dat weten ze ook wel gok ik. Bij @home hebben ze tenminste een goede regeling, iets waar chello mijns inziens nog enigszins op achter blijft.
Mja, in je straat ja. Voor de rest moet er gewoon gedeeld worden hoor.
Nou ik zou de overstap persoonlijk niet maken. Jij moet het zelf weten uiteraard :9. Zelf ben ik de laaste tijd zeer tevreden met Chello eigenlijk en met de snelheid zit het ook wel dik in orde :)
Pagina: 1