Verwijderd
Je hebt een GSM, en daar zit een beveiliging zodat je alleen kunt bellen met een abo van de povider waar jij de telefoon bij gekocht heb. Die beveiliging heet SIM-lock. Als je deze er op een manier af haalt heb je hem geunlockt. Dit is dus illigaal.
Verwijderd
dit is correctOp zondag 20 mei 2001 12:11 schreef HHH het volgende:
Je hebt een GSM, en daar zit een beveiliging zodat je alleen kunt bellen met een abo van de povider waar jij de telefoon bij gekocht heb. Die beveiliging heet SIM-lock. Als je deze er op een manier af haalt heb je hem geunlockt. Dit is dus illigaal.
Wiebe aan jouw reply heb je ook wat zeg
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
gelukkig!Op zondag 20 mei 2001 14:57 schreef wie_ben_ik het volgende:
*LOL*
net of die van jou zoveel bijdraagt aan de discussie...Op zondag 20 mei 2001 14:57 schreef wie_ben_ik het volgende:
oeps nu doe ik het zelf ook
maareh hoe doe je dat eigenlijk. dat unlocken? Gaat dat softwarematig of moet je iets solderen oid? (gewoon nieuwsgierig, doe maar geen precieze beschrijving want dan is het weer illegaal, slotje enzo.)
gaat ongeveer zo: je moet iets op je telefoon intypen, dan moet je een wachtwoord intypen en dan is ie geunlocked.
bij sommige providers kan je na een jaar ofzo gratis het unlockwachtwoord krijgen (op elke telefoon/simkaart zit een ander wachtwoord)
bij sommige providers kan je na een jaar ofzo gratis het unlockwachtwoord krijgen (op elke telefoon/simkaart zit een ander wachtwoord)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Unlocken doe je door je telefoon via een datakabel in verbinding te stellen met je PC. Met een speciaal, illegaal proggie kun je dan je toestel unlocken.
Hoe "legaal unlocken" gaat weet ik eigenlijk niet...
Hoe "legaal unlocken" gaat weet ik eigenlijk niet...
legaal unlocken gaat ongeveer zo:
Als je telefoon een jaar oud is, kun je bij de provider een unlock-code aanvragen. Dit duurt (zeggen ze) een maand (ik moest 3 maanden wachten), dan krijg je die code thuis. Dan doe je een simkaart van een andere provider in je telefoon, en vervolgens kan je die unlock-code (netwerkcode) invoeren. Dan is''ie ge-unlocked
Als je telefoon een jaar oud is, kun je bij de provider een unlock-code aanvragen. Dit duurt (zeggen ze) een maand (ik moest 3 maanden wachten), dan krijg je die code thuis. Dan doe je een simkaart van een andere provider in je telefoon, en vervolgens kan je die unlock-code (netwerkcode) invoeren. Dan is''ie ge-unlocked
Choose life
Pagina: 1